گران‌‌‌‌‌‌‌‌ترین کالاهای تجاری ۱۴۰۰

گرانترین کالای تجاری 1400

آنچه در این مطلب خواهید خواند

گران‌ترین کالاهای صادراتی و وارداتی در سال گذشته کدام‌اند و چه سهمی از تجارت خارجی را به خود اختصاص داده‌اند؟ معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود ۲۰ قلم کالای گران صادراتی و ۲۰ قلم کالای گران وارداتی را معرفی کرده است. کالاهایی که سهم‌های ناچیزی از ارزش را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران بر اساس داده‌های گمرک گران‌ترین کالای تجاری 1400 را معرفی کرد. بر اساس این گزارش سال گذشته سه کالای «سایر فلزات گران‌بها غیر از نقره»، «زیورآلات یا جواهرات سنتی، صنایع‌دستی مرصع و اجزای آن از فلزات گران‌بها» و «ماده مؤثره نالتروکسان هیدروکلراید» بالاترین میانگین قیمت صادراتی را در بین سایر کالاها در اختیار داشته‌اند.

همچنین «ماده مؤثره تریپتورلین استات»، «پالادیوم به اشکال خام یا پودر» و «انسولین و املاح آن» بیشترین میانگین قیمتی را در بین کالاهای وارداتی سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند. سهم ۲۰ کالای گران صادراتی کمتر از یک درصد از کل ارزش صادرات سال گذشته است، همچنین سهم ۲۰ کالای گران وارداتی نیز به کمتر از یک درصد می‌رسد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *