صفر تا صد ارسال بار از دبی به ایران (انوع روش ها و هزینه ها)

ارسال بار از دبی به ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارسال بار از دبی به ایران به چه روش‌هایی انجام می‌شود و عوامل تأثیرگذار بر هزینه این روش‌های حمل چیست؟ امارات یکی از مهم‌ترین شریک‌های تجاری ایران است و این شراکت باعث شده تا همواره جزء مهم‌ترین کشورها برای مراودات تجاری ایران به شمار بیاید. دبی از سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تجارت در منطقه خاورمیانه و دروازه‌ی ورود به بازارهای جهانی شناخته شده است.

بیشتر واردات ایران از کشورهای آسیایی از طریق دبی و دیگر شهرهای امارات به ایران انجام می‌شود. در سال‌های گذشته امارات دومین مبدأ وارداتی به ایران و به زبان دیگر قطب واردات دریایی ایران بوده است. وجود نمایندگی بسیاری از شرکت‌ها و برندهای مطرح جهانی در دبی و همچنین ورود انواع کالاها از نقاط مختلف جهان به این منطقه باعث ایجاد پتانسیل بسیار بالا برای تجارت انواع محصولات و خرید از دبی شده است. از همین رو بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی نیز برای تأمین و تهیه اجناس موردنیاز خود اقدام به واردات کالا از دبی می‌کنند.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

به‌طورکلی عوامل مشترکی وجود دارد که روی هزینه ارسال کالا از دبی به ایران تأثیر می‌گذارند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • روش و شیوه جابه‌جایی بار
  • نوع قرارداد
  • حجم، وزن و نوع کالا
  • نرخ ارز
  • فاصله مبدأ تا مقصد

خدمات دیگر: ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی

روش‌‎های حمل بار از دبی به ایران

وش‌های حمل بار از دبی به ایران شامل موارد زیر می‌شود:

  1. حمل بار با هواپیما: شما می‌توانید از خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی استفاده کنید تا بسته‌های خود را از دبی به ایران منتقل کنید. این روش به دلیل سرعت و کارایی بالای خود برای حمل خرده بار، بسیار محبوب است.
  2. حمل بار با کشتی: اگر بار شما سنگین است و زمان تحویل آن مهم نیست، می‌توانید از خدمات حمل‌ونقل کشتی‌های بین‌المللی استفاده کنید. در این روش، بسته‌های شما در کانتینرهای ویژه قرار می‌گیرند و برای حمل به ایران از دریا استفاده می‌شود.

به‌طورکلی، بسته به نوع بار و میزان فوریت زمانی که برای تحویل بسته دارید، می‌توانید از روش‌های مختلف حمل و نقل بین المللی استفاده کنید.

مراحل حمل کالا از دبی به ایران

مراحل ارسال بار از دبی به ایران به‌طورکلی به شرح زیر است:

  1. انتخاب شرکت حمل‌ونقل: ابتدا باید یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی را انتخاب کنید که بسته شما را از دبی به ایران منتقل کند. در این مرحله، بهتر است شرکت‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی باسابقه و باکیفیت هستند را انتخاب کنید.
  2. بسته‌بندی بار: بعد از انتخاب شرکت حمل‌ونقل، باید بسته‌های خود را بسته‌بندی کنید. بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که بسته‌ها در حین حمل‌ونقل خراب نشوند و در امان باشند.
  3. تحویل بسته به شرکت حمل‌ونقل: بسته‌های شما باید به شرکت حمل‌ونقل تحویل داده شود. در این مرحله، باید با کارشناسان شرکت حمل‌ونقل در مورد نوع بار و شرایط حمل‌ونقل صحبت کنید تا بسته‌های شما به‌درستی بسته‌بندی و انتقال شوند.
  4. پیگیری و ردیابی: پس از تحویل بسته‌ها به شرکت حمل‌ونقل، می‌توانید با استفاده از شماره پیگیری بسته‌های خود را ردیابی کنید و مطمئن شوید که بسته‌ها به مقصد نهایی خود رسیده‌اند.
  5. تحویل بسته به مقصد: در نهایت، بسته‌های شما به مقصد نهایی خود در ایران تحویل داده می‌شوند. در این مرحله، باید باتوجه‌به شرایط تحویل بسته‌های خود، بهترین روش را برای دریافت بسته‌ها انتخاب کنید.

ارسال کالا از دبی به ایران با روش دریایی

بخشی از خلیج‌فارس مرز بین ایران و دبی است. خیلی از تجار برای حمل محموله‌های موردنظر خود از دبی به ایران از این مرز دریایی استفاده می‌کنند. هرساله محموله‌های زیادی از طریق روش دریایی و بندرهای جنوبی به ایران وارد می‌شوند. روش دریایی حمل بار مزایایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارسال کالاهای با حجم و وزن زیاد اشاره کرد. تجار می‌توانند محموله‌هایی تا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را از طریق این مرز آبی به ایران منتقل کنند.

حمل دریایی با کانتینر نسبتاً به‌صرفه است. علت تمایل تجار به استفاده از روش دریایی هم همین هزینه پایین آن در کنار مزایای دیگرش است. روش حمل با کشتی برای جابه‌جایی اغلب کالاهای تجاری مانند خوراک، پوشاک، تجهیزات دیجیتالی و لوازم آرایشی بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ارسال بار از طریق کشتی به ایران با سه روش کانتینری، فله و لنج انجام می‌شود. روش کانتینری خود به دو شیوه خرده بار و فول کانتینر انجام می‌شود. خرده بار زمانی انجام می‌شود که حجم محموله کمتر از یک کانتینر است. روش فول کانتینر هم برای محموله‌هایی انجام می‌شود که یک کانتینر کامل را شامل می‌شوند. روش حمل فله‌ای برای بارهایی مثل خاک، مواد معدنی، شکر و دیگر مواد نظیر این‌ها استفاده می‌شود.

حمل کالا از دبی به ایران با روش هوایی

یکی دیگر از روش‌هایی که به علت سرعت زیاد در انتقال کالا محبوب است روش هوایی حمل کالاست. حمل کالا با استفاده روش هوایی علاوه بر ایمنی بالا سرعت بالایی نیز دارد. این روش از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می‌شود. اخیراً تجار به‌خاطر مزایای این روش استقبال خوبی از ارسال بار از دبی با روش هوایی کرده‌اند. این روش در سراسر جهان شناخته شده و عموماً از آن به‌عنوان کارگو یاد می‌شود. انتقال کالا با روش هوایی تا سقف ۱۰۰۰ کیلوگرم ممکن است. روش هوایی اگرچه مزایایی دارد ولی هزینه انتقال آن نسبت به روش دریایی گران‌تر است. به همین خاطر اگر هزینه برایتان اهمیت زیادی دارد انتخاب روش دریایی به‌صرفه‌تر است.

هزینه‌های حمل بار از دبی به ایران

هزینه‌های ارسال بار از دبی به ایران باتوجه‌به عوامل مختلف می‌تواند تغییر کند. اولین عامل تأثیرگذار روی قیمت روش حمل کالاست. روش ارسال بار هوایی یکی از روش‌های ارسال کالا از دبی است که مزایای زیادی از جمله امنیت و سرعت زیاد دارد اما وجود همین مزایا باعث می‌شود که هزینه انتقال بار با استفاده از این روش نسبت به دیگر روش‌ها بالاتر باشد.

داخلی یا خارجی بودن شرکت هواپیمایی که قرار است با آن اجناس خود را حمل کنید روی این قیمت تأثیرگذار است. معمولاً هواپیمایی‌های داخلی نسبت به گزینه‌های خارجی قیمت مناسب‌تری دریافت می‌کنند. از عوامل دیگری که روی قیمت حمل کالا از روش هوایی تأثیرگذار است این است که کالا از نوع خطرناک باشد یا خیر. هزینه حمل کالاهای خطرناک نسبت به کالاهای معمولی بیشتر است.

انتقال با استفاده از روش دریایی زمان بیشتری می‌خواهد و به همین نسبت هزینه آن پایین‌تر است و خیلی از تجار از این روش برای انتقال بار استفاده می‌کنند. هزینه حمل با استفاده از روش خرده بار بر اساس واحدی به نام مترمکعب یا همان CBM صورت می‌گیرد که معادل یک کیلوگرم وزن و یک مترمکعب حجم است. در اکثر روش‌های جابه‌جایی کالا وزن و حجم کالا تعیین‌کننده قیمت ارسال آن هستند. انتقال بار از روش‌های زمینی هم هزینه متوسطی دارند و معمولاً برای کشوری مثل امارات که با ما مرز دریایی دارد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

از عوامل دیگری که روی هزینه‌های ارسال کالا از دبی به ایران تأثیرگذار است بسته‌بندی کالا است. بسته‌بندی کالا اهمیت زیادی دارد چرا که بسته‌بندی نادرست می‌تواند به بار شما حین انتقال صدمه بزند و این موضوع به شما خسارت وارد خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است که همان ابتدا یک هزینه مناسب روی کالای خود انجام دهید تا از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید. برخی مناسبت‌ها مانند کریسمس باعث افزایش هزینه ارسال کالا از دبی به ایران خواهد شد. پس بهتر است قبل از این که اقدام به انجام این کار کنید از تغییرات قیمت‌ها در ایام سال مطلع باشید. یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه‌ها، بارگیری و تخلیه بار است که در هرکدام از روش‌ها هزینه‌ای متفاوت دارد.

مزایا ارسال کالا از دبی به ایران

  • دسترسی به کالاهای خارجی
  • هزینه‌های کمتر
  • سرعت بیشتر
  • راحتی در خرید اینترنتی

معایب ارسال کالا از دبی به ایران

  • هزینه‌های اضافی
  • تأخیر در تحویل
  • مشکلات گمرکی
  • خطر ازدست‌دادن کالا

سخن پایانی

شرکت بازرگانی سپاهان همراه با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا و با کادری مجرب و حرفه‌ای، تمامی خدمات واردات کالا از دبی را به واردکنندگان، تجار و بازرگانان ایرانی ارائه می‌دهد موقعیت ویژه دبی در حوزه خلیج‌فارس آن را به یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری تبدیل کرده است. انجام صحیح و اصولی ترخیص کالا در سریع‌ترین زمان ممکن، برای کسانی که اقدام به واردات کالا از دبی می‌نمایند بسیار ضروری و مهم است. شرکت بازرگانی سپاهان همراه با داشتن دفتر دبی و همچنین با شناخت کامل از قوانین تجارت و گمرک دبی و پرسنل متخصص، ترخیص‌کاران باتجربه، امور ترخیص کالا از دبی را برای شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

سوالات متداول

چه مدارکی برای حمل کالا از دبی به ایران لازم است؟

برای حمل کالا از دبی به ایران، مدارکی مانند صورت‌حساب، مجوز واردات، گواهی اصالت کالا و گواهی صادرات موردنیاز است.

چه مدت زمانی برای حمل کالا از دبی به ایران نیاز است؟

مدت زمانی برای حمل کالا از دبی به ایران به وابستگی به نوع روش حمل‌ونقل، نوع کالا، مسافت و محل مقصد متغیر است. به‌طورکلی، حمل کالا از دبی به ایران به‌صورت هوایی حدود ۱ تا ۳ روز و دریایی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد.

چه کالاهایی را نمی‌توان از دبی به ایران حمل کرد؟

برخی از کالاهایی که نمی‌توان از دبی به ایران حمل کرد، شامل کالاهای خطرناک، کالاهایی که در قوانین واردات ایران ممنوع هستند و کالاهایی هستند که قوانین و مقررات وارداتی را نقض می‌کنند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *