اعلام زمان ترخیص کاغذهای دپو شده و ضوابط آن

ترخیص کاغذهای دپو شده

آنچه در این مطلب خواهید خواند

پس از به توافق رسیدن دستگاه ‌های ذی‌ربط در خصوص اختلاف‌ نظر موجود در ترخیص کاغذهای دپو شده، معاون فنی و گمرکی گمرک ایران از ترخیص کاغذهای دپو شده در این روزها  خبر داد.

وی همچنین گفت: «بیش از ۲۰ هزار تن کاغذ در گمرک دپو شده بود که بعد از رفع موانع از روز 24 آذر ماه امکان ترخیص آن برای واردکنندگان وجود خواهد داشت.» لازم به ذکر است طبق  بخشنامه‌ای که از سوی ارونقی صادر گردیده؛ با توجه به لزوم تعیین معیار صحیح و قابل قبول جهت تشخیص انواع کاغذ و مقوای مورد استفاده برای نوشتن، چاپ و دیگر مقاصد گرافیکی که بر اساس تعیین ماهیت آنها انجام می‌شود، موضوع در جلسه مشترک با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، نمایندگان تام‌الاختیار وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و گمرک ایران مصوب شده است.

با توجه به ضوابط تعیین شده در بخشنامه مذکور، به منظور تفکیک کاربرد کاغذ برای مصارف چاپ، نوشتن و سایر مقاصد گرافیکی از دیگر مصارف آن، ملاک تفکیک گرماژ ۲۵۰ در نظر گرفته شده است. بر همین اساس کاغذ طبقه‌بندی که وزن آن حداکثر ۲۵۰ باشد، به عنوان کاغذ مقوا به منظور مصارف چاپ و سایر مقاصد گرافیکی تلقی می‌شود، به این ترتیب کاغذهای چند لایه نظیر کاغذهای پشت‌ طوسی، پشت کرافت و غیره اساسا برای اهداف چاپ و تحریر نیستند و معیار گرماژ ۲۵۰ برای آنها صدق نمی‌کند.

شایان ذکر است که اختلاف نظرهایی در رابطه با‌ تعیین تعرفه، مالیات و عوارض کاغذهای دپو شده مبنی بر کاربرد و نوع آنها وجود داشته است که خوشبختانه در راستای حل این اختلاف‌ نظرها، سازمان استاندارد، گمرک و وزارت صمت به تفاهم رسیده اند. در ادامه اسناد این خبر را مشاهده خواهید کرد.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *