نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ» افتتاح شد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بیست‌وششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) پس از چهار سال وقفه با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از ایرنا، بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، «سید محمدامین آقامیری» رئیس مرکز ملی فضای مجازی، «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، «محمدصادق خیاطیان» رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین «الکساندر شویتوف» معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه افتتاح شد.

این نمایشگاه که امروز آغاز به کار کرد و تا هفتم تیرماه نیز ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی است که از این تعداد بیش از ۱۵۰ شرکت استارتاپ و دانش‌بنیان هستند.

در این نمایشگاه که با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود در کنار شرکت‌های داخلی، ۵۰ شرکت خارجی نیز از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق حضور دارند.

الکامپ به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور؛ عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور است و در طول چهار روز برگزاری آن، بیش از ۳۰ محصول فناورانه جدید در حوزه‌های الکترونیک، صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات اندازه‌گیری رونمایی خواهد شد.

نمای داخلی از بیست و ششمین الکامپ در تهران

همراهی دستگاه‌های مختلف برای «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ گفت: برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال نیاز به همراهی دستگاه‌های مختلف داریم.

در این مراسم «حسین اسلامی» گفت: شعار امسال آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال است. امسال پس از سختی‌های اقتصادی در حالی این نمایشگاه را افتتاح می‌کنیم که با بیش از ۴۸۰ شرکت مواجه هستیم. باعث افتخار ما برگزاری رویدادهایی مانند تینو استارز است، دانش آموزانی که مانند مجموعه‌های استارتاپی در حال رقابت هستند.

وی افزود: زمانی اسم این رویداد الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک بوده است اما در دوره اقتصاد دیجیتال ما نیاز داریم که تمام صنایع این حوزه کنار یکدیگر قرار بگیرند تا آینده اقتصاد دیجیتال کشور را به زبان مردم توضیح دهند.

اسلامی تاکید کرد: نزدیک به ۷۰ مهمان از ۱۰ کشور مختلف داریم. ما می‌گوییم برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال و برای دستیابی به این مسئله نیازهایی داریم. تولید خوب نیازمند واردات به موقع است و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ما نیازمند به روزرسانی هستند و در حوزه واردات زیرساخت‌ها نیاز به همکاری بیشتر است. این حجم از مقاومت‌ها در وزارت صمت و بانک مرکزی باعث شده نتوانیم به این زیرساخت‌ها برسیم.

رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران افزود: در حوزه نرم افزار نیز نیاز داریم که بانک ها به دارایی‌های نامشهود استناد کنند و آن‌ها را در صورت‌های مالی بانک‌ها ببینیم اگر اینها نباشند نمی‌توانیم از آینده بهتر صحبت کنیم. موضع دیگر تنظیم‌گری است. انتظار داریم شرکت‌های حوزه فناوری با یک مجموعه برای تنظیم‌گری مواجه باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *