گمرک دوغارون بازگشایی شد

گمرک دوغارون بازگشایی شد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مدیرکل گمرک دوغارون از بازگشایی مرز و آغاز به کار مجدد این گمرک مرزی در شمال شرق کشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، از روز شنبه در پی اقدامات نیروهای طالبان در مرزهای شمال شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد، ماجرا از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده بود. پس از این تنش‌ها ارائه خدمات گمرکی در مرز دوغارون به‌صورت موقت متوقف شده بود.

در همین راستا از طرف گمرک ایران اعلام شد، محموله‌های مختلف اعم از کامیون‌های حامل مواد اشتعال‌زا که تشریفات گمرکی آنها تکمیل‌نشده بود باهدف حفظ امنیت و سلامت محموله‌ها، به پارکینگ‌ها بافاصله امن از مرز انتقال داده شد.

کوهگرد مدیرکل گمرک مرزی دوغارون در خصوص تازه‌ترین جزئیات فعالیت این نقطه تجاری کشورمان، گفت: هم‌اکنون طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته در وزارت خارجه با اعلام مرزبانی تا حدودی اختلافات میان دو طرف حل‌شده و به‌زودی فعالیت تجاری و خدمات گمرکی در مرز دوغارون مانند گذشته با حداکثر ظرفیت، ازسرگرفته خواهد شد.

گفتنی است، فاصله نسبتاً کم مرز دوغارون با بازار هرات به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم تجارت افغانستان، بستر بسیار مناسب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور محسوب می‌گردد. باتوجه‌به وجود زیرساخت‌های مناسب در اداره کل گمرک دوغارون، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات کنترلی مناسب ضرورت دارد با هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان سایر سازمان‌های مسئول و مؤثر بر توسعه و گسترش تجارت از قبیل، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان رضوی و همچنین حمایت مقامات استان، اقدامات توسعه‌ای لازم به‌منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و گمرکی با کشورهای همسایه، آسیای میانه و افغانستان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایرنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *