گسترش روابط تجاری ایران و قطر

ایران و قطر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به اینکه سفر امیر قطر به ایران نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر در روابط اقتصادی دو کشور است، گفت: در این سفر قرار است توافقات انجام شده پیگیری و اجرایی شود.

«عدنان موسی‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه سفر امیر قطر در راستای تقویت روابط دو کشور موثر است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی قطری و ایرانی تمایل بسیار زیادی دارند تا با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر بر هدایت بخش خصوصی و رابطه بین دو کشور نقش مهمی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای گسترش روابط میان دو کشور انجام شده است، در نتیجه سفر امیر قطر به ایران بعد از سفر رییس جمهور کشورمان به این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به گسترش روابط تجاری سرعت ببخشد.

موسی‌پور با اشاره به سفر رییس جمهوری به قطر و سفر پیش روی امیر قطر به ایران، تصریح کرد: در خردادماه امسال همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور هیاتی بزرگ از فعالان اقتصادی و تجار بخش خصوصی ایران به قطر سفر خواهند کرد تا با تجار و مسئولان اقتصادی این کشور دیدار کنند.

وی تاکید کرد: سفر امیر قطر در راس هیاتی بلندپایه به ایران از نظر اقتصادی می‌تواند راهگشا و نویدبخش آینده درخشان‌تر در روابط اقتصادی دو کشور باشد.

بخش خصوصی برای تامین کالاهای مورد نیاز قطر در جام جهانی

موسی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، بخش خصوصی در زمینه میزبانی در کیش و صادرات کالای موردنیاز و و تامین نیازهای این کشور آماده نقش‌آفرینی است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تاکنون نیز تلاش‌ها در راستای همراهی در برگزاری این رویداد ورزشی بزرگ بوده است، تاکید کرد:در حوزه‌ی صادرات به‌ویژه در زمینه مواد غذایی و مصالح ساختمانی خوب عمل کرده‌ایم و شاهد توسعه صادرات در این بخش بوده‌ایم.

پیگیری توافقات انجام شده در سفر امیر قطر

وی با بیان اینکه سفر امیر قطر به ایران در راستای سفر رییس جمهوری به این کشور می‌تواند گشایش‌هایی به همراه داشته باشد، گفت: در این سفر قرار است توافقات انجام شده پیگیری شود و به مرحله اجرا برسد و شرایط را در این زمینه فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به سفر مقامات قطری به کیش، اظهار داشت: سفر امیر قطر می‌تواند در جهت پیگیری توافقات برای همکاری در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ مفید باشد.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در زمینه گردشگری، صادرات اقلام و مواد، توسعه تجارت میزبانی در کیش همکاری‌های لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: اینکه در سطح مقامات سیاسی روابط گسترش پیدا کرده، نوید اخبار و اتفاقات خوب است و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی بین دو کشور بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه به آینده اقتصادی بین دو کشور امیدوار هستیم، تاکید کرد: اتاق ایران و قطر پیگیری‌هایی در گسترش پروازهای ایران و قطر در ایام جام جهانی انجام داده است که در مسیر توافق قرار دارد تا این گسترش پرواز از شهرهای مختلف انجام شود و شرایط برای طرفداران تیم ملی ایران فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امیر قطر روز پنجشنبه هفته جاری برای پیگیری توافقات و در راستای گسترش روابط دو کشور به‌ویژه همکاری‌های دوجانبه برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به ایران سفر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *