ماموریت رئیس جمهور به دو عضو کابینه جهت ترخیص کالا‌ها

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران طی نامه ای به حسن روحانی، به مساله «عدم امکان تامین یا انتقال ارز تخصیصی جهت ترخیص کالا‌ها از گمرکات کشور» اشاره کرده و از رئیس جمهور خواستار پیدا کردن راه حلی برای مشکل ترخیص کالا‌های مانده در گمرکات کشور شد. بر همین اساس حسن روحانی نیز در پی‌نوشت این نامه به وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی دستور ارائه راهکار داد.

مسعود خوانساری در این نامه ۵ بندی، برخی از مهم ترین مشکلات موجود را که خسارت ‌های جبران ‌ناپذیری به فعالان اقتصادی و به ویژه تأمین‌کنندگان کالا‌های اساسی وارد کرده است، به رئیس جمهور منعکس کرد.

خوانساری در این نامه که از طرف اتاق بازرگانی تهران، منتشر گردیده است، به موضوعاتی همچون دپوی کالا‌های وارداتی مجاز در گمرک به خاطر عدم امکان تامین یا انتقال ارز، دخالت سازمان اموال تملیکی و تصاحب کالاها، رفع تعهد از هزینه ‌های غیرمنصفانه نقل و انتقال ارز و غیرواقعی بودن ارزش پایه گمرکی پرداخته و در آخر پیشنهاد می‌دهد که کارگروهی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار نهاد‌های ذیربط دولتی با حضور موردی نمایندگان تشکل‌ ها در اتاق تهران تشکیل جلسه دهند تا راهکار‌های منطقی و مناسب برای این مسائل اولویت ‌دار حاصل شود.

بعد از رویت این نامه توسط حسن روحانی این مساله در دستور کار دولت قرار گرفت و از طرف محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی ارسال شد و در آن به فرمان رئیس ‌جمهور مبنی بر ارائه راه‌ حلی برای ترخیص کالا‌های مورد نیاز کشور که ثبت سفارش شده‌اند، پرداخته شد.

محمود واعظی، در این نامه با قید فوریت «آنی» پی‌نوشت حسن روحانی با این مضمون که «نسبت به ترخیص کالا‌های مورد نیاز کشور که در گمرک ثبت سفارش شده، راه‌حل ارائه شود» را به اطلاع فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، و عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، رساند. این نامه‌ به مشکلات  اولویت ‌داری از تجارت خارجی پرداخته که باعث رسوب کالا‌های مورد نیاز در گمرک گردیده است.

 منبع: خبرگزاری فارس

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *