پیشنهاد دریافت ۲۶ درصد حقوق گمرکی از مسافران واردکننده گوشی همراه

مسافران واردکننده گوشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طی پیشنهادی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح گردید، این وزارتخانه از هیات وزیران خواستار محاسبه و اخذ ۲۶ درصد حقوق ورودی واردات گوشی از طریق مسافران شد.

هم اکنون بر اساس پیشنهاد کمیسیون ماده یک در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه با این میزان افزایش حقوق ورودی گوشی و همچنین حذف معافیت های مندرج در قانون موافقت کرده است و در صورت تایید هیات وزیران، از این به بعد واردات گوشی از طریق مسافران با 26 درصد حقوق ورودی محاسبه خواهد شد.

در این مصوبه داخلی این گونه بیان شده است:” با افزایش حقوق ورودی گوشی به 26 درصد و حذف معافیت مندرج در ماده 138 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی و ماده 39 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (معافیت 80 دلار برای واردات گوشی همراه مسافری و 50 دلار برای واردات به صورت پستی) موافقت شد.” به این ترتیب چنانچه هیئت وزیران نیز پیشنهاد کمیسیون ماده یک در وزارت صنعت معدن و تجارت را تایید و تصویب نماید، مسافران موظف خواهند شد تا به جهت واردات گوشی هزینه مشخصی را پرداخت نمایند. گفتنی است کمیته دائمی مقررات صادرات و واردات از نمایندگان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *