امکان رجیستر شدن موبایل های مسافری بعد از ورود به کشور

آنچه در این مطلب خواهید خواند

 

با سامانه جدید گمرک، موبایل های مسافرتی مهلت رجیستر شدن پیدا می کنند.

در طی همایش سراسری مدیران وزارتخانه ارتباطات «حسین فلاح»، رئیس سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) درباره شرایط جدیدی از موبایل‌ های مسافرتی خبر داده که ایراد پیشین این موضوع را تا حدی رفع می‌کند.

به گفته فلاح به زودی گمرک کشور سامانه جدیدی را راه اندازی خواهد کرد که دیگر مسافرانی که با خود موبایل به همراه دارند دیگر لازم نیست همزمان با ورود به کشور و در فرودگاه دستگاه خود را ثبت کرده و عوارض آن را پرداخت نمایند.

پیش از این اگر مسافری عوارض مالیاتی دستگاه موبایل خود را در همان بدو ورود به کشور پرداخت نمی‌کرد، مهلت جبرانی برای او در نظر گرفته نمی‌شد و کاربر صرفا می‌توانست در طی یک دوره 30 روزه خدمات مخابراتی را از اپراتورها دریافت کند، اما حالا این مشکل به زودی برطرف شده و  مسافرین فرصتی 10 تا 15 روزه را در اختیار دارند تا  IMEI موبایل را در سامانه جدید ثبت و بعد از پرداخت حق عوارض آن  را فعال کند.

مقدار گمرک عوارضی که برای موبایل‌ های مسافرتی در نظر گرفته شده هم بنا به گفته روابط عمومی گمرک در حال حاضر کمتر از میزان واردات تجاری شرکت‌ها بوده و معادل 16 درصد قیمت اصل کالا است. نرخ ارز استفاده شده در این فرایند نیز توسط بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می‌شود و در سایت رسمی گمرک قابل مشاهده است.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *