مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو و تقلبی

لوازم‌یدکی خودرو قاچاق و تقلبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

وزیر صمت به‌تازگی از آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم‌یدکی خودرو خبر داد و گفت: از 15 فروردین 1401 طرح مقابله با کالاهای قاچاق و تقلبی در چند استان آغاز شد و به‌تدریج در تمامی استان‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش ایرنا «سید رضا فاطمی‌امین» در دومین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» با محوریت لوازم‌یدکی خودرو با حضور وزیر دادگستری و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مقابله با کالاهای قاچاق، کالاهای تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد، کار جدیدی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع کرده‌ایم و لوازم‌یدکی خودرو، لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات ۵ اولویت نخست در اجرای این طرح خواهند بود.

فاطمی‌امین بیان کرد: اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین‌اساس تعدادی از تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت‌نام و صورت‌حساب خود را ارائه کرده‌اند که بر تسریع و تکمیل این روند تاکید داریم.

وی ادامه داد: درصورتی‌که این بخش کالاهایی کد رهگیری در جریان شفافیت کالا دریافت نکنند و صورت‌حساب‌های آنها در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، عملاً این کالاها تقلبی و قاچاق به شمار خواهند رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، سومین محور را انتظام‌بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود پراکندگی در نظام توزیع کنترل مشکل شده است، بنابراین در تکمیل جریان شفافیت کالا و در تکمیل مقابله در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی در نظر داریم تا شبکه توزیع لوازم‌یدکی خودرو را حرفه‌ای، شناسنامه‌دار و مسئولیت‌پذیر کنیم تا قطعات بااصالت عرضه شود.

همچنین در این نشست «علی مؤیدی خرم‌آبادی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به دستورالعمل‌های رئیس‌جمهوری در این بخش، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم اعظمی از مبارزات برای قاچاق را برعهده دارد که با عزم و اراده جدی پیگیر آن هستند و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌هایی از امروز فعالیت خود را برای مبارزه با قاچاق کالا آغاز می‌کنند، تاکید کرد: به‌منظور ایجاد امنیت در سطح بازار و تفکیک کالای قاچاق که سلامت شهروندان را در موضوع استفاده از قطعات غیراستاندارد به خطر می‌اندازد، پالایش جدی در سطح عرضه انجام خواهد شد که تاکنون بی‌بدیل بوده است، اما باهمت همکاران خبرهای خوشی برای شهروندان در راه است.

منبع: ایرنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *