سه بخشنامه جدید گمرک درباره واردات

بخشنامه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به گزارش اقتصاد آنلاین در جدیدترین خبر منتشرشده در تاریخ ۲۷ آبان ماه، مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران، در طی سه بخشنامه ، قوانین جدید وضع‌شده در مورد واردات کالاها به کشور اعلام کرد.

 

فهرست پیش سازه‌های مواد مخدر

در بخشنامه اول که به‌تمامی گمرک‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است، فهرست پیش سازه‌های مواد مخدر که شامل کلراید (کلرواستیل)، پیپریدون، پیپریدون و استواستوتیتریل اعلام شد.

درواقع این دستور، بر اساس بخشنامه صادره از سازمان غذا و دارو و دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه است.

چندی پیش در گزارش ایرنا “پیروز افشار” سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داده بود که با تجهیز گمرک‌ها و گذرگاه‌های مرزی، ورود پیش سازه‌های مواد مخدر به کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است.

 

ممنوعیت واردات دستگاه‌های کشاورزی دست دوم

در بخشنامه دیگر، مدیرکل واردات و امور واردات مناطق آزاد ویژه گمرک، دستور قبلی خود را پس از اظهارنظر سازمان استاندارد که با ثبت و سفارش و واردات تمام کالاهای دست دوم مشمول استاندارد اجباری موافقت کرده بود، لغو کرد. سپس اعلام کرد که ازاین‌پس ورود دستگاه‌های کشاورزی دست دوم و مستعملِ مانند تراکتور، کمپاین ذرت، کمباین غلات، کمباین برداشت پنبه، گوجه‌فرنگی، زیتون، سیب‌زمینی و ذرت قند، ماشین برداشت کاه و علوفه و سایر ماشین‌های برداشت به کشور ممنوع بوده و باید گزارش شود.

 

شرط جدید برای واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای و بادوام

در آخرین دستورالعمل ابلاغ شده، سازوکار و شرایط جدید واردات کالاهای سرمایه‌ای و بادوام را به گمرک‌های اجرایی کشور اعلام و آن‌ها را مکلف به اجرای دستورات کرد.

در این بخشنامه آمده که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی، ابتدا باید به سامانه سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معاونت امور صنایع مراجعه کرده و لیست کالاهای سرمایه‌ای و بادوام ارائه‌شده را مشاهده نمایند. سپس طبق این فهرست چنانچه قصد واردات این دسته از کالاها را دارند، باید قبل از صدور ثبت سفارش تعهدات لازم را ارائه دهند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *