راهنمای خرید دوربین مداربسته به همراه معرفی بهترین برند ها

راهنمای خرید دوربین مداربسته

آنچه در این مطلب خواهید خواند


در سال 1942 میلادی اولین دوربین مداربسته دنیا توسط شرکت زیمنس آلمان به دست مهندس والتر بروچ به‌منظور مشاهده پرتاب موشک‌های v2 نصب شد. هفت سال بعد در کشور آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته با نام وریکون به پخش رسید. همه اینها پیش‌زمینه‌ای شد تا اینکه در سال 1973 در آمریکا اولین رونمایی از دوربین مداربسته انجام شود. دوربین مداربسته یا cctv برگردانده فارسی کلمه انگلیسی Closed-circuit television است، به دوربینی گفته می‌شود که در یک مکان خاص ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل دیگر ارسال می‌کند. ازآنجاکه اغلب این دوربین‌ها در حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت بکار می‌رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می‌گردد اما از لحاظ فنی دوربین‌های ویدئو تلفن و کنفرانس را نیز در بر می‌گیرد.

ویژگی‌های مهم برای خرید دوربین مداربسته

اگر با دوربین مداربسته سروکار داشته باشید یا قصد خرید آن را دارید نیاز است کمی تحقیق کنید. ما بخش کوچکی از ویژگی‌های مهم برای خرید به شما معرفی می‌کنیم تا شما مشتری محترم باتوجه ‌به قابلیت مناسب بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • قابلیت پوشش‌دهی(برابری تصویر دوربین با تصویر ضبط شده)
  • قابلیت دید در شب(شروع از 20 متر)
  • مقاوم در برابر گردوغبار و بارندگی
  • کیفیت تصویر(رزولوشن)
  • جنس و نوع کابل
  • نوع دوربین
  • نوع لنز
  • حافظه

بهترین برندهای دوربین مداربسته

باتوجه ‌به جرائم زیادی که امروزه شاهد آن هستیم، بازار فروش دوربین مداربسته در چند سال اخیر رونق بسیاری یافته، زیرا تأمین امنیت منازل و محیط کار در سراسر جهان را بر عهده دارد. اگر برای خرید دوربین مداربسته اطلاعاتی نداشته باشید نمی‌توانید خرید درستی انجام دهید. خرید دوربین مداربسته معتبر و برند به دلیل نوسانات شدید ارز باعث شده تا شما مبلغ بیشتری نسبت به اجناس بدون برند و نامعتبر پرداخت کنید. اما این را در نظر داشته باشید که امکانات و کیفیت و تکنولوژی جدید در اجناس بسیار مهم است زیرا باعث طولانی بودن عمر دوربین‌ها می‌شود.

1. هایک ویژن(Hikvision)

شرکت هایک ویژن یکی از سرشناس‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های حفاظتی جهان است. این کمپانی در سال 2001 میلادی (1380 شمسی) در هانگژو چین تأسیس گردید. شرکت هایک ویژن به کمک 4000 نفر در بخش تحقیق و توسعه سالانه 7 درصد درآمد خود را به تحقیق و توسعه مجدد سرمایه‌گذاری اختصاص می‌دهد. این شرکت بیش از 30 شعبه داخلی و 16 شعبه تابعه منطقه‌ای خارج از چین در سراسر جهان دارد. تعداد پرسنل این کمپانی بیش از 13 هزار نفر است و محصولات قابل‌ارائه آن در 100 کشور جهان به فروش می‌رسد. شرکت هایک ویژن در نقاط مختلف دنیا برای مثال آمریکا، هلند، ایتالیا، روسیه، هنگ‌کنگ، دبی و … دفاتر مستقیم فروش دارد و یکی از برند های خوب برای خرید از چین است.

2. هایلوک(Hilook)

این برند در سال 2018 توسط کمپانی هایک‌ویژن معرفی شد، هایلوک به‌عنوان برند اقتصادی هایک‌ویژن به بازار معرفی شد. این دوربین نسبت به قابلیت، ظاهر شکیل و قیمت مناسبی که دارد، توانست به‌سرعت در بازار رقابتی جایگاه خوبی برای خود ثبت کند. محصولات آن در دودسته آنالوگ و انواع دستگاه ضبط تصاویری DVR و NVR است.

3. داهوا(Dahua)

داهوا در سال 2001 هم‌زمان با ظهور برند هایک‌ویژن در چین شروع به کار کرد. از سال 2014 در لیست پرفروش‌ترین برندهای دوربین مداربسته در دنیا قرار دارد.  این برند به دلیل داشتن تنوع بسیار دارای متقاضی زیادی است. در حال حاضر 54 شرکت و 11 هزار پرسنل در 160 کشور در دنیا (قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه و خاورمیانه) زیر نظر این کمپانی مشغول به کار هستند. این برند طیف وسیعی از انواع بهترین دوربین مداربسته تحت شبکه و PTZ با خدمات و کیفیت عالی را ارائه می‌کند.

4. یونی ویو(Uniview)

این برند از سال 2005 به‌عنوان سومین سازنده دوربین‌های مداربسته در چین شروع به کار کرد. شرکت یونی ویو توانست از سال 2014 به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه رقابت در بازارهای جهانی شود، زیرا این برند در تولید دوربین مداربسته IP پیش‌گام بوده و دارای سیستم‌های نظارت تصویری از جمله IP، NVR، Encoder، Decoder و Storage است. هدف برند یونی ویو تبدیل‌شدن به یک پیشرو جهانی در صنعت نظارت تصویری است.

5. سونی(Sony)

سونی یکی از تأمین‌کنندگان و برندهای دوربین مداربسته در حوزه سیستم‌های امنیتی است. این کمپانی یک برند خوشه‌ای ژاپنی در شهر میناتو، توکیو است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی فعالیت دارد. سونی در سال 1946 توسط ایبوکا و آکیو موریتا تأسیس گردید. این کمپانی بزرگ‌ترین تولیدکننده لنز دوربین عکاسی و دوربین مداربسته است. این لنزها برخلاف سایر لنزها از افت کیفیت و تغییر رنگ کمتری برخوردار هستند.

6. پاناسونیک(Panasonic)

یکی دیگر از تولیدکنندگان و برندهای دوربین مداربسته در حوزه سیستم‌های امنیتی  برند پاناسونیک است. این برند در سال 1955 در ژاپن تأسیس شد. هدف اول این برند تولید سیستم‌های صوتی برای سخنرانی بود. پاناسونیک از سال 2008 به‌صورت اختصاصی شروع به تولید دوربین مداربسته کرده است. دوربین‌های پاناسونیک دارای دید در شب بسیار قوی و تصویربرداری در 60 فرم در ثانیه است که کیفیت تصاویر آنها 4K  است. از ایرادات این برند می‌توان به حجم بالای تصاویر (نیاز به پهنای باند بالایی دارند) و قیمت نسبتاً بالای آن اشاره کرد.

7. سامسونگ(SAMSUNG)

در سال 1938 میلادی در سئول کره شرکت سامسونگ با فعالیت بین‌المللی تأسیس شد. برند سامسونگ را به‌واسطه قدرت بالای آن در دنیای موبایل و دستگاه‌های هوشمند می‌شناسیم. در سال 2014 این برند شرکت خدمات امنیتی هانوا تکوین را خریداری کرد و ازآن‌پس شرکت هانوا توانست دوربین‌های مداربسته خود را با اسم سامسونگ به فروش برساند. سامسونگ اولین شرکتی بود که استاندارد IP66 و IP67 (استانداردهای ضد آب و گردوغبار) را روی دوربین‌ها اعمال کرد. نقطه‌ضعف دوربین‌های سامسونگ قیمت بالای آنها است.

8. ال‌جی(LG)
در سال 1958 میلادی در سئول کره شرکت گلد استار تأسیس شد. برند ال‌جی یکی از موفق‌ترین برندها در بخش تولید لوازم‌خانگی است به همین جهت این برند توانست از نام خود برای تولید و فروش دوربین‌های مداربسته استفاده کند و همچنین همگام با تکنولوژی روز دنیا توسعه یابد، اما بااین‌حال نتوانست توجه اکثریت مشتریان را جلب کند زیرا دوربین‌های مداربسته ال‌جی به دلیل پایین بودن حساسیت نسبت به تحرک و همین‌طور، ست نشدن آن با دستگاه‌ها از مشکلات بزرگ آن است.

9. شیائومی(Xiaomi)

احتمالاً نام این کمپانی جوان چینی را با گوشی و گجت‌های هوشمند آن بشناسید، این برند به جز گوشی، طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی پیشرفته را نیز تولید می‌کند. اگر قصد خرید یک دوربین مداربسته پیشرفته با قیمت مناسب را دارید احتمالاً شیائومی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. با اینکه مدت‌زمان زیادی از ظهور دوربین مداربسته این برند نگذشته است، ولی به دلیل قیمت ارزان و کیفیت بالا توانسته بازار کشور را قبضه کند.

10. بوش(Bosch)

از قدیمی‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات الکتریکی در جهان برند بوش آلمان است. این برند از سال 2001 با نام Bosch Security در زمینه دوربین‌های مداربسته آغاز به فعالیت کرد. در سال 2008 این کمپانی در حوزه دوربین مداربسته بر روی نوع شبکه تمرکز کرد. خصوصیات جذاب این برند که آن را از بقیه برندها جدا می‌کند؛ تشخیص حرکت، دوربین‌های بی‌سیم، صدای دوطرفه، آلارم و تشخیص آتش است. اما دوربین مداربسته بوش از عیب بزرگی نسبت به سایر دوربین‌ها برخوردار است. این دوربین نسبت به سایر دوربین‌های این بازار از بدنه‌ی ضعیفی برخوردار است. این نقص در کنار بدنه ضعیف آن باعث شده تا این کمپانی در بازار تجهیزات نظارتی و حفاظت تصویر فاصله بسیار زیادی را با رقبای خود از جمله هایک‌ویژن و داهوا داشته باشد.

11. اکسیس(Axis)

این کمپانی در سال 1984 در سوئد فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر در 50 کشور، نمایندگی فروش محصولات دارد، یکی از بهترین برندها که در کیفیت محصولات خود بسیار معروف است و در تولید انواع دوربین مداربسته و سیستم‌های نظارت تصویری با تکنولوژی بالا فعالیت می‌کند کمپانی اکسیس است. دوربین‌های مداربسته اکسیس کیفیت و طول عمر بسیار بالایی دارند و به دلیل رمزگذاری ویدئوهای ضبط شده، این برند محبوبیت زیادی بین بانک‌ها و شرکت‌ها دارد. قابلیت ZIP STREAM (فشرده‌سازی تصاویر بدون افت کیفیت) و امنیت بالا اما قیمت بالای آن، کارکرد سخت آن و عدم ضبط صدا در بسیاری از مدل‌‌هایش باعث شده مشتریان به برندهای دیگر همچون هایک‌ویژن و هایلوک به دلیل مناسب بودن کیفیت و قیمت، رجوع کنند.

در سال ۱۹۸۶ میلادی در تایوان تأسیس شده و محصولات این کمپانی در کشور تایوان و آمریکا تولید می‌شود. این شرکت جزو برترین برندهای دوربین مداربسته در جهان است. دی لینک رنج وسیعی از دوربین‌های بی‌سیم و کابلی را تولید کرده است. فلسفه اصلی D-Link ساده‌سازی فناوری است. فناوری مانیتورینگ مبتنی بر آی‌پی شرکت دی-لینک، به کاربران اجازه می‌دهد تا صدا و حرکت را بدون نیاز به سخت‌افزار و کابل اضافی در دوربین‌ها ادغام کنند. علاوه بر این، امکان تجزیه‌ و تحلیل محتوای ویدئوی را فراهم می‌کند و هنگام شناسایی فعالیت مشکوک، به طور خودکار هشدارها را برای نظارت شبانه‌روزی به بخش‌های مراقبت انسانی افزایش می‌دهد. دوربین مداربسته D-Link توسط نرم‌افزار DCMS پشتیبانی می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد در هر زمان از هر نقطه اسکن انجام دهند.

خرید و واردات انواع دوربین مداربسته

به دلیل وجود برندهای متفاوت دوربین‌های مداربسته در بازار، اگر شما اطلاعی از نیاز خود در این زمینه نداشته باشید انتخاب برند و نوع دوربین مداربسته چالشی بزرگ برای شما خواهد بود. با ارزیابی و درک نیازهای امنیتی می‌توانید اقدام به خرید کنید؛ سپس با استفاده از لیست معرفی شده از بهترین دوربین‌های مداربسته، انتخاب‌های خود را محدود کنید. اگر قصد خرید و واردات دوربین مداربسته را دارید، شرکت بازرگانی سپاهان همراه می‌تواند به کمک متخصصان خود در این زمینه به شما مشاوره رایگان ارائه دهد. با ما تماس بگیرید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *