معرفی بهترین مراکز خرید قطر

مراکز خرید قطر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

قطر یکی از کشورهای آینده‌دارِ خاورمیانه است. این کشور که به‌خاطر سواحل جذاب و آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیزش شناخته می‌شود، چیزهای زیادی برای ارائه به مردمی که از این کشور بی‌نظیر بازدید می‌کنند دارد. درحالی‌که برخی از شما ممکن است قطر را با خطوط هوایی معروف قطر بشناسید، برخی دیگر ممکن است قطر را به پایتخت آن، دوحه و مراکز خرید مدرن و جدیدشان بشناسند.

به‌عنوان یک گردشگر، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام‌دادن در این کشور وجود دارد: می‌توانید از سواحل ماسه سفید دیدن کنید و در استراحتگاه‌های ساحلی الخور اقامت کنید و حتی می‌توانید برای یک سافاری در صحرا در الوَکره بروید. در مورد کارهایی که باید انجام دهید. یکی از بخش‌‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشِ سفر به شهرهای مختلف در کشورهای مختلف، خریدکردن است. به دلیل تحریم‌هایی که بر ایران اعمال می‌شود، شهروندان ایرانی امکان خرید بسیاری کالاهای برند را ندارند و به همین دلیل، خریدکردن در طیِ سفرِ خارجی را لذت‌بخش‌تر می‌دانند. چنانچه مقصد سفر مورد نظر شما کشور قطر است و می‌خواهید به خرید در این کشور بپردازید، در این مطلب سپاهان همراه به معرفی بهترین مراکز خرید قطر پرداختیم.

در قطر از کجا چه بخریم؟(8 بازار معروف قطر)

خریدکردن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری است. در این بخش از مطلب به معرفی بازارهای معروف قطر می‌پردازیم:

مال آو قطر(Mall of Qatar)

حراجی های قطر-مال آف قطر

مرکز خرید مال قطر یک مرکز خرید بسیار محبوب است که در سال 2016 افتتاح شد. این مرکز خرید همه برندهای محبوب از جمله آدیداس، فوت لاکر، بولگاری، جک اند جونز و … را دارد. از فروشگاه‌های معروف ورزشی مانند آدیداس گرفته تا جواهرات فروشی‌های معروف جهان مانند بولگاری؛ از فروشگاه‌های پوشاک اولیه تا فروشگاه‌های اصلی، می‌توانید همه آنها را در مال قطر پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای لذت بردن از یک وعده غذایی خوب یا شاید تماشای آخرین فیلم‌های اکران شده به اینجا بروید. در طبقه‌ی همکف این مرکز خرید شکلات بار نلسون قرار دارد و همچنین می‌توانید از مجموعه‌ی سینمایی این مرکز خرید که در طبقه‌ی اول قرار دارد دیدن کنید. «مال آو قطر» پارک بازی بچه‌ها(KIDZMONDO) را نیز در طبقه اول این مرکز خرید قرار داده است تا بچه‌ها نیز بتوانند اوقات خوشی را هنگامی که شما مشغول خرید هستید تجربه کنند و حوصله‌شان سر نرود. بچه‌ها در KIDZMONDO می‌توانند شغلی انتخاب کنند و با پوشیدن لباس مخصوص آن شغل، نقش آدم‌‌بزرگ‌ها در دنیای واقعی را بازی کنند. بولینگ یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در این مرکز خرید امتحان کنید.


آدرس: ویلا 25، خیابان 605، منطقه 51، الغرافه، تقاطع الجهانیه، خیابان 373، الریان، قطر

وب‌سایت: Mall of Qatar

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 10 صبح تا 11 شب؛ پنجشنبه: 10 صبح تا 12 صبح؛ جمعه: 10:30 صبح تا 11:30 صبح، 13 تا 12 صبح

هزینه ورود: رایگان

پیشنهاد خواندنی: واردات از قطر


لندمارک مال(LandMark Mall)

مرکز خرید لندمارک دوحه مکان مناسبی برای کل خانواده است. این مرکز خرید با یک منطقه بازی برای بچه‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف، یک فودکورت مجلل و همچنین یک مرکز سرگرمی، آپشنی برای همه‌ی افراد ارائه می‌دهد. این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید قطر است، و مسلماً ارزشش را دارد. برای اطلاع از معاملات و تخفیف‌های جاری در این مرکز خرید، حتماً به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

آدرس: جاده الشَمال، دوحه، قطر

وب‌سایت: Landmark Mall

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 9 صبح تا 10 شب؛ پنج‌شنبه – جمعه: 9 صبح تا 11 شب

قیمت ورود: رایگان

مالِ ویلاجیو(Villagio Mall)

بازار های قطر-مال ویلاجیو

مرکز خرید ویلاجیو، همان‌طور که از اسمش پیداست، مرکز خریدی است که به سبک ایتالیایی طراحی و ساخته شده و بسیار پرطرف‌دار است و در سال 2006 افتتاح شد. این مرکز خرید همه برندهای محبوب از برندهای معروف ایالات متحده و بریتانیا گرفته تا برندهای معروف آلمانی و همچنین برندهای ایتالیایی را دارد. اگر به دنبال برندهای برتر هستید، مرکز خرید ویلاجیو انتخاب مناسبی برای شماست. علاوه‌ بر این، رستوران‌های زیاد و جذابی در ویلاجیو و همچنین یک مرکز سرگرمی در آن وجود دارد. پارک گوندولانیا(Gondolania) یک مرکز تفریحی کامل و جذاب است که در قسمت مرکزی این مال قرار گرفته است.

آدرس: دوحه، قطر، خیابان الواب

وب‌سایت: Villaggio Mall

ساعات کاری: یکشنبه – چهارشنبه: 9 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه، شنبه: 9 صبح تا 11 شب؛ جمعه: 9 صبح تا 11 صبح، 12:30 تا 11 شب

قیمت ورود: رایگان

سیتی‌سنتر دوحه

سیتی‌سنتر دوحه در پنج طبقه ساخته شده که آن را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در منطقه تبدیل کرده است. این مرکز خرید بوتیک‌های محلی و برندهای منطقه‌ای و همچنین برندهای بین‌المللی را در خود جای‌داده است. گزینه‌های متنوعی برای غذاخوری و همچنین خانه سینما دارد. به‌غیراز آن، مرکز شهر دوحه یک پیست اسکیت روی یخ نیز دارد؛ بنابراین اگر تمایل به اسکیت روی یخ دارید، می‌دانید کجا بروید. برای اطلاع از معاملات و تخفیف‌هایی که در این مرکز خرید در جریان است، می‌توانید به وب‌سایت سیتی‌سنتر دوحه که در ادامه ذکر کرده‌ایم مراجعه کنید.

آدرس: دوحه، قطر، خیابان چهارم شهر دوحه

وب‌سایت: سیتی سنتر دوحه

ساعات کاری: یکشنبه – چهارشنبه: 10 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه و شنبه: 10 صبح تا 12 صبح؛ جمعه: 10 صبح تا 11 صبح، 1 بعدازظهر تا 12 صبح

قیمت ورود: رایگان

تاوَر مال(Tawar Mall)

تاورمال-خرید از قطر

تاوار مال یک مرکز خرید بسیار زیبا است که ارزش دیدن دارد. این مرکز خرید در قسمت مرکزی شهر قرار گرفته است، دسترسی به آن آسان است و پارکینگ‌های متعددی دارد، در نتیجه مشکلی برای پارک وسایل نقلیه‌ی خود نخواهید داشت. مرکز خرید تاور با فروشگاه‌های خرده‌فروشی فراوان اما تعداد کمی رستوران، در مجموع بیش از ۳۰۰ فروشگاه، در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است. این مرکز خرید یک مجموعه ورزشی معروف به نام Bounce نیز دارد.

آدرس: خیابان المارخیا، دوحه، قطر

وب‌سایت: تاور مال

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 10 صبح تا 10 شب؛ پنج‌شنبه – جمعه: 10 صبح تا 12 صبح

قیمت ورود: رایگان

بازار واقف(Waqif Souq)

واقف یکی از بازارهای سنتی قطر است که در قلب دوحه قرار دارد و به دلیل این که مرکز خریدوفروش کالاهای مختلفی در قطر است، در بین مردم محلی و به‌خصوص بین گردشگران طرف‌داران فراوانی دارد و محل مناسبی برای خرید و گردش است. این بازار که بیش از 100 سال قدمت دارد درگذشته مرکز تجاری دوحه بوده است. این بازار محل مناسبی برای تهیه‌ی لباس‌های سنتی، صنایع‌دستی، ادویه(که مردم قطر مثل مردم ایران به‌شدت به آن اهمیت می‌دهند) و انواع سوغاتی‌های قطر است.

آدرس: سوق واقف، الجسره، دوحه، قطر

وب‌سایت: بازار واقف

ساعات کاری: هر روز ساعت 10 صبح تا ظهر – بازگشایی از ساعت 4 عصر تا 10 شب

هزینه ورود: رایگان

مالِ خلیج(Gulf Mall)

جاهای دیدنی قطر

مالِ خلیج یک مرکز خرید خانوادگی است که در قلب دوحه واقع شده است. این مرکز خرید دوطبقه است که مملو از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و بوتیک‌ها است و اگر در حال خرید هستید، آن را به مکانی عالی تبدیل می‌کند. این مرکز خرید با سرگرمی‌های چهاربعدی و سینما، بهترین مکان برای تماشای فیلم است. با یک فودکورت بزرگ و چند برند محلی و فست‌فود، مرکز خرید خلیج مورد علاقه‌ی مردم محلی و گردشگران است. برای اطلاع از رویدادهای آینده، وب‌سایت آنها را بررسی کنید.

آدرس: الغرافه – دوحه، قطر

وب‌سایت: مال خلیج

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 7:30 صبح تا 11 شب؛ جمعه – شنبه: 7:30 صبح تا 12 صبح

قیمت: ورود رایگان

مرقاب مال(Mirqab Mall)

جاهای دیدنی دوحه

مالِ میرقاب یک مرکز خرید باشکوه در قلب دوحه است. سفر شما به قطر تا زمانی که از این مرکز خرید خیره‌کننده بازدید نکنید ناقص است. محبوب‌ترین ویژگی و جذابیت این مال فواره‌ی آب است که این مال را تبدیل به مکانی عالی برای عکاسی کرده است. این مرکز خرید برندهای مختلف بین‌المللی را در خود جای‌داده است و تعدادی رستوران هم دارد. به‌طورکلی هرآنچه از یک مرکز خرید مجلل انتظار دارید را مرقاب مال ارزش برآورده می‌کند.

آدرس: خیابان المرقاب الجدید، دوحه، قطر

وب‌سایت: مرقاب مال

ساعات کاری: 10 صبح تا 12 شب (هر روز)

قیمت ورود: رایگان

ایزدان مال(Ezdan Mall)

ایزدان مال قطر

ایزدان مال دارای فضای داخلی مدرن و محیطی آرام است، بنابراین اگر فضاهای کم‌جمعیت‌تر را ترجیح می‌دهید و می‌خواهید خرید خود را در خلوت انجام دهید، این مرکز خرید گزینه‌ای عالی برای شماست. از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا غذاخوری‌های پرطرف‌دار، از کافه‌های کوچک تا برندهای لباس، و حتی یک منطقه بازی برای بچه‌ها به نام Funville، ایزدان مال تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند.

آدرس: خیابان الجوتای، دوحه، قطر

وب‌سایت: ایزدان مال

ساعات کار: یکشنبه – چهارشنبه: 7:30 صبح تا 9 شب؛ پنج‌شنبه – شنبه: 7:30 صبح تا 11 شب

قیمت: ورود رایگان

پیشنهاد خواندنی: صادرات به قطر

مال الخور(Alkhor Mall)

الخور مال یک مرکز خرید بسیار محبوب با بیش از 100 فروشگاه خرده‌فروشی است. از فروشگاه‌های پوشاک گرفته تا فروشگاه‌های لوازم ورزشی، از برندهای لباس بچه‌گانه تا برندهای بین‌المللی و حتی بوتیک‌های محلی، این مرکز خرید همه چیز دارد. همچنین یک منطقه بازی برای کودکان در مرکز خرید الخور وجود دارد، بنابراین می‌توانید هنگام خرید بچه‌هایتان را آنجا بگذارید تا بازی کنند. این مرکز خرید همچنین دارای تعداد زیادی گزینه غذاخوری و یک مرکز سرگرمی است.

آدرس: الخور، قطر

وب‌سایت: الخور مال

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 10 صبح تا 10 شب؛ پنج‌شنبه – جمعه: 10 صبح تا 11 شب

قیمت ورود: رایگان

مال لاگونا(Lagoona Mall)

مال لاگونا قطر

مال لاگونا یک مرکز خرید بسیار مدرن است. این مرکز خرید با برندهای ملی، محلی و بین‌المللی، گزینه‌های غذاخوری بسیار و همچنین سالن سینما، گزینه‌ای برای ارائه به همه دارد. رویدادهای مختلفی مانند تعطیلات آخر هفته خانوادگی در مرکز خرید لاگونا برگزار می‌شود که می‌توانید جزئیات مربوط به آن را در وب‌سایتش پیدا کنید.

آدرس: 66 West Bay Lagoon، دوحه، قطر

وب‌سایت: Lagoona Mall

ساعات کاری: شنبه – چهارشنبه: 10 صبح تا 10 شب؛ پنج‌شنبه: 10 صبح تا 11 شب؛ جمعه: 14 تا 11 شب

قیمت: ورود رایگان

سوغاتی‌های قطر

سوغاتی خریدن یکی از رسوم سفر به شهرها و کشورهای دیگر است. در این بخش به معرفی تعدادی از سوغاتی‌های پرطرف‌دار قطر می‌پردازیم:

ادویه

یکی از مهم‌ترین محصولات قطر، ادویه‌های خوش‌طعم و جذاب آن است. می‌توانید برای خانواده و دوستانتان ادویه‌جاتی مانند هل قطری، فلفل قرمز، زیره سبز، بهارات و دارچین خریداری کنید و به‌عنوان سوغاتی سفرتان به قطر همراه خود ببرید. مطمئن باشید قدردانتان خواهند شد.

عود

ریشه‌ی ساز عود(بربط) به فرهنگ ایرانی می‌‌رسد و از اینجا می‌توان پیوندهای محکم فرهنگی ایرانی و قطری را درک کرد. عود نیز گزینه‌ی مناسبی به‌عنوان سوغاتی از قطر است، به‌خصوص اگر در میان خانواده و دوستان خود علاقه‌مندانی به موسیقی داشته باشید.

عبایه

عبایه یا همان چادر عربی یکی از لباس‌های سنتی قطری و به‌عنوان پوشاک گزینه‌ی مناسبی برای سوغاتی آوردن است. عبایه معمولاً به رنگ مشکی است اما روی آن طرح‌های رنگی نیز وجود دارد.

فنجان قهوه‌خوری و دَله

قهوه در فرهنگ عربی یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های روزمره است؛ تقریباً به اهمیت آب. اگر سری به اهواز در کشور خودمان نیز زده باشید، بافرهنگ قهوه‌خوری هم‌میهنان عرب‌زبانمان آشنایی دارید. اعراب آداب‌ورسوم جالب و جذابی برای قهوه‌خوری دارند. دله ظرفی از جنس مس است که اعراب قهوه‌ی خود  را در آن دم می‌کنند. خرید دله و فنجان‌های قهوه‌خوری به‌عنوان سوغاتی گزینه‌ی مناسبی است. حتی اگر اشخاص نخواهند از آن‌ها برای قهوه‌خوری استفاده کنند، برای تزئین خانه بسیار جذاب خواهند بود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *