صدور مجوز برای صادرات برخی تجهیزات پزشکی

صدور مجوز برای صادرات برخی تجهیزات پزشکی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صمت، ضمن اشاره به صدور مجوز برای صادرات برخی تجهیزات پزشکی نظیر ماسک، لباس پرستاری و کیت سرولوژی کرونا گفت: ثبت سفارش و واردات تجهیزات پزشکی که هم اکنون مشابه آن در داخل کشور تولید شده، برای حمایت از تولید کنندگان داخلی، ممنوع گردیده است.

مدرس‌خیابانی شرایط کشور در تولید اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا را مساعد توصیف کرد به طوری که ایران به یکی از قطب ‌های صادرات محصولات پزشکی و بهداشتی مرتبط با کرونا، تبدیل شده است.

وی افزود: در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی و همینطور پاسخ گویی به بخشی از نیاز کشور‌های درگیر با شیوع کووید-19 در جهان، مجوز صدور نامحدود برای اقلامی نظیر ماسک N95، لباس پرستاری و کیت سرولوژی تشخیص کرونا صادر شده است؛ زیرا تولید این محصولات فراتر از نیاز داخلی است.

سرپرست وزارت صمت ضمن اشاره به ابلاغ آزاد سازی صادرات این سه قلم تجهیز پزشکی به اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو اجازه صادرات 50 درصد تولیدات ونتیلاتور، مانیتور‌های علائم حیاتی و دستگاه اکسیژن ساز خانگی داده شده است.

ممنوعیت واردات اقلام و تجهیزات پزشکی قابل ساخت در ایران

مدرس خیابانی افزود: تصمیم گیری برای آزاد سازی صادرات سه قلم کالای مذکور آن هم بدون محدودیت، به منظور حمایت از تولید داخلی صورت گرفته و امید است با توسعه بازار‌های فروش این محصولات زمینه تولید هر چه بیشتر آن، فراهم گردد.

وی به حمایت بیشتر از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: به همین منظور ثبت سفارش واردات اقلام و تجهیزات پزشکی که توانایی تولید آن‌ ها در کشور وجود دارد، بر روی سیستم ثبت سفارش قفل شده و اجازه واردات این اقلام به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی داده نخواهد شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *