دبی کجا بریم؟ (کامل ترین لیست از جاهای دیدنی دبی2023)

جاهای دیدنی دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دبی ثروتمندترین شهر در امارات متحده عربی است این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. به همین دلیل مسافران زیادی هرساله به این شهر برای تفریح و انجام معاملات بزرگ سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری دبی بی‌شمار است و بی شک نمی‌توان با یک‌بار سفر کوتاه به این شهر از تمامی آن‌ها دیدن کرد منتها با شناختن جاذبه‌های گردشگری دبی، می‌توان یک برنامه مفرح ریخت تا بتوان در یک‌زمان کوتاه بیشترین لذت را برد. پیشنهاد می کنیم مطلب مراکز خرید دبی که قبل منتشر کرده ایم را نیز بخوانید.

30 تا از جاهای تفریحی دبی

در متن زیر به 30 تا از جاهای گردشگری جذاب شهر دبی اشاره شده است. پیشنهاد ما به شما مسافر محترم قبل از اقدام سفر به دبی مطالعه این مقاله می‌باشد تا به‌راحتی در ایالات متحده عربی به گشت‌وگذار بپردازید. جاهای دیدنی دبی عبارت‌اند از:

1. مدینه جمیرا

در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد که به ۵۰ رستوران و بار مجهز است و مسافران می‌توانند سوار قایق‌های چوبی سنتی شوند و به مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای عربی قدیمی است. هتل‌های موجود در آن مثل القصر، مینا السلام و النسیم هستند علاوه بر این‌ هتل‌ها مسافران می‌توانند در ویلاهای الملکیه و کوشک‌های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت کنند. تعداد اتاق‌های داخلی زیاد است؛ اما زیاد جلب‌توجه نمی‌کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی ساخته شده که مناسب خرید سوغاتی از دبی است.

2. مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیرا دبی

زیباترین مسجد شهر دبی مسجد جمیرا واقع در بزرگراه جمیرا است. این مسجد یکی از آثار جذاب معماری اسلامی و شبیه به مسجد الازهر قاهره اما ۸ برابر بزرگ‌تر از آن است. این مسجد در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و دو مناره‌ با تزئینات سنگی ظریف دارد که مخصوصاً شب‌ها وقتی با نورافکن‌ روشن می‌شوند، بسیار زیبا و دیدنی هستند.

3. ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

این ساحل شبیه به یک نوار سفید شنی زیبا در کناره دریا کشیده شده که معمولاً اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. ازآنجاکه در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است. امکانات رفاهی ساحل جمیرا ازجمله صندلی‌های حمام آفتاب، رستوران‌ها و مراکز ورزش‌های آبی و امکانات ورزش جت اسکی است.

از طرفی غرفه ام‌الشیف واقع در چندقدمی ساحل جمیرا است که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوک‌های مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت ساخته شد، این اقامتگاه درک بهتری از شیوه زندگی پرطرف‌دار حاکمان دبی را برای مسافرین فراهم می‌کند. باغ این بنا دارای سیستم آبیاری عربی و نخل‌های برافراشته خرماست.

4. جزیره نخل دبی

معروف ترین جاهای دیدنی دبی-جزیره نخل دبی

مجمع‌الجزایری در نزدیکی سواحل دبی به نام The World از چندین جزیره مصنوعی که شبیه نقشه جهان طراحی شده‌اند، تشکیل شده است. با پوشش تقریباً 232 کیلومتری خط ساحلی، در مجموع 260 جزیره وجود دارد که در هفت مجموعه گروه‌بندی‌شده‌اند که نشان‌دهنده قاره‌های مختلف است. جزایر در جهان به نام کشورها، شهرها، مناطق و حتی شخصیت‌های مشهوری نام‌گذاری شده‌ و جزء محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی است.

5. برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. بالارفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده بیرون برج) این سازه غول‌پیکر برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد.

6. برج پارک 

برج پارک یکی از جاذبه‌های دبی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. اینجا می‌توانید منظره‌ای زیبا از برج خلیفه را تماشا کنید. علاوه‌برآن می‌توانید با علامت «برد، پیروزی، عشق» شیخ محمد بن رشید آل مکتوم عکس یادگاری بگیرید. این نماد، مجسمه دست حاکم دبی است که به‌عنوان لوگوی امارات متحده عربی خلق کرده است. در طول سال رویدادها و جشنواره‌های مختلفی در این پارک برگزار می‌شود. 

7. اسکی دبی

در واقع یکی از پرطرف‌دارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر اسکی دبی محسوب می‌شود. در این مجتمع تفریحی پارک یخی وجود دارد که گردشگران می‌توانند بازی‌های برفی را در آن تجربه کنند. نگران لباس و تجهیزات نباشید؛ در اسکی دبی همه این‌ها فراهم است.

8. آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواروم دبی-اماکن گردشگری دبی

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی با ۱۴۰ گونه دریایی آکواریوم‌ دبی است که به‌صورت معلق در طبقه همکف بازار دبی قرار دارد. هرچند این منظره را می‌توان به‌صورت رایگان از مرکز خرید دبی تماشا کرد، اما اگر از ورودی باغ‌وحش زیر آب وارد شوید می‌توانید راحت در تونل‌های آکواریوم قدم بزنید.

9. موزه اتحاد

موزه اتحاد بدون شک یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر است. بیشتر تمرکز این موزه بر این است که بازدیدکنندگان در مورد چگونگی تأسیس امارات متحده عربی و اینکه کجا این کشور در سال ۱۹۷۱ متولد شد (خانه اتحاد سابق) اطلاعات کسب کنند؛ موزه اتحاد به گردشگران این اجازه را می‌دهد تا در مورد این دوران (شکل‌گیری امارات متحده عربی و تبدیل آن به کشوری که امروز مشاهده می‌کنید)، بیشتر بدانند. این موزه بزرگ با عکس‌ها، ویدئوها و فیلم‌های مربوط به سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴، تجربه تعاملی و آموزشی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است و علاقه‌مندان به تاریخ حتماً باید به دیدن موزه اتحاد بروند. داخل موزه علاوه بر سالن نمایشگاه و مرکز آموزشی، یک کتابخانه و یک رستوران وجود دارد.

10. برج العرب (Burj al-Arab)

بلندترین هتل جهان برج العرب می‌باشد که با ارتفاع ۳۲۱ متر در جزیره‌ای مصنوعی که به‌منظور احداث همین هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمد، ساخته شده است. این برج، طرحی شبیه به بادبانی برافراشته بر دکل یک کشتی عربی را دارد و در شب، نمای خارجی آن با رقص نورهای رنگی روشن می‌شود. این برج با لوکس‌ترین سوئیت‌ها با قیمت شبی بیش از ۱۵۰۰۰ دلار به‌عنوان یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود.

پیشنهاد خواندنی: شغل های پردرآمد در دبی

11. دیره (Deira)

مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار گرفته‌اند و هرکدام از دالان‌های آن معرف ملیت‌هایی است که در دبی زندگی و تجارت می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، همچنان که در ساحل دبی شاهد لنج‌هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می‌توانید هتل‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مدرن دبی را در پس‌زمینه مشاهده کنید. بازار طلای دیره به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار طلای جهان و بزرگ‌ترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می‌شود. از بازار ادویة دیره هر نوع ادویه‌ای که فکرش را بکنید می‌توانید بخرید. بسته‌های کندر هندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را می‌توانید از بازار ادویه دیره تهیه کنید.

 دو اثر معماری قابل‌توجه در دیره وجود دارد که اولین اثر خانه موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است این ملک در سال ۱۸۹۰ ساخته شده و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه می‌توان با بازدید از آن زندگی یک خانواده سنتی را تجربه کرد. دومین اثر مدرسه الحمدیه، قدیمی‌ترین مدرسه دبی است که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و هم اکنون به موزه آموزش فرهنگ عامه تبدیل شده‌ است.

12. خانه میراث دبی در دیره – جاذبه‌های دبی

خانه میراث دبی یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی در دیره است. این خانه که درگذشته متعلق به یک تاجر ایرانی بود، امروزه تبدیل به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی شده است. این خانه در سال ۱۹۹۴ یک‌بار بازسازی شد و درب‌های آن به روی عموم مردم و مسافران باز شد تا بتوانند از این خانه دیدن کنند. از آن سال تا کنون خانه میراث دبی بارها بازسازی شده است. این خانه دارای بخش‌های مختلفی بوده و در یکی از بخش‌های آن می‌توان لباس‌های سنتی به تن کرد و در فضای سنتی و تاریخی این خانه عکس گرفت.

13. اُپرای دبی (Dubai Opera)

اپرای دبی

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از شب‌های دبی داشته باشید، حتماً سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی و مرکز اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی در سال ۲۰۱۶ در قالب سازه‌‌ای مدرن در مرکز این شهر ساخته شد. این اپرا سالانه میزبان برنامه‌های متفاوتی مثل انواع تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت‌های موسیقی، اپرا، باله و تئاترهای کمدی است.

این سازه مدرن با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر که شبیه به انحنای لنج‌های سنتی طراحی شده است، شیشه‌های سرتاسری و دیوارهای محکم و استواری دارد و یکی از نمادهای برجستi معماری مدرن دبی به شمار می‌رود. این اپرا در بزرگراه شیخ محمد بن رشید واقع شده است.

14. خانهٔ شیخ زاید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بوده است و پدربزرگ حاکم فعلی امارات است. محل زندگی سابق او بازسازی و هم اکنون یکی از موزه‌های شهر دبی و نمونه منحصربه‌فردی از معماری عربی است.

بنای اصلی این خانه در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شد که او بتواند از ایوان‌ها و غرفه‌های مشرف به دریا فعالیت کشتی‌هایش را زیر نظر داشته باشد. هرچند متأسفانه ایوان‌های اصلی از بین رفته‌اند، اما این خانه دوباره در همان مکان و از روی مدل اصلی با ترکیبی از درهای تراشیده‌شده از چوب ساج، پنجره‌های پوشیده با لته‌های مشبک و بادگیرهای گچیِ مزین شده با طرح گل و نقوش هندسی، ساخته شد. این خانه همانند اکثر خانه‌های مناسب برای آب‌و‌هوای کویری، دارای ۳۰ اتاق در اطراف حیاطی مرکزی با بادگیرهای برافراشته است.

داخل موزه نمایشگاهی از تصاویر و اسناد تاریخی همراه با عکس‌های قدیمی مربوط به سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ از شهر دبی وجود دارد. بخشی از این موزه به تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق اختصاص دارد. در جای‌جای این ساختمان، نوشته‌ها، سکه‌های قدیمی، نقشه‌ها و تمبرهایی نگهداری می‌شوند که روند توسعه امارات را نشان می‌دهند. در جوار این ساختمان خانه شیخ عبید بن تانی که نمای داخلی سنتی آن بازسازی شده است، وجود دارد.

15. موزهٔ دبی (Dubai Museum)

دبی کجا بریم- موزه دبی

موزه دیدنی دبی که به‌عنوان یکی از مراکز توریستی پربازدید و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۱ در قلعه فهیدی دایر شده است. این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده است، دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی سنتی دارد که با ملات آهکی به هم چفت شده‌اند. طبقه بالای این قلعه با تیرهای چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ‌وخاک است. ازآنجاکه این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به‌عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه دبی اختصاص یافت. البته این موزه مجدداً به‌صورت گسترده‌تری در سال ۱۹۹۵ مرمت شد و اکنون به‌عنوان مهم‌ترین و برترین موزه دبی شناخته می‌شود.

در مدخل این موزه، نقشه قدیمی امارات در معرض دید عموم قرار دارد که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد. تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدل‌هایی که زنده به نظر می‌رسند و صدا و جلوه‌های ویژه، باعث می‌شوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد از کشف نفت در ذهنتان مجسم کنید.

در حیاط این قلعه می‌توانید نمونه قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی را که با شاخ‌وبرگ نخل بنا شده‌اند، به همراه بادگیرهای سنتی این منطقه مشاهده کنید. در سالن سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی و در سالن سمت چپ آلات موسیقی این منطقه به چشم می‌خورند. در طبقه زیرین این قلعه تصاویر جذابی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم، مثل نحوه صید ماهی و شیوه زندگی کویرنشینان و همین‌طور مصنوعات دست‌ساز سفالی که از حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزارساله سایت باستانی آل قصی به‌دست‌آمده است، در معرض دید عموم قرار دارند. این موزه در منطقه فهیدی، خیابان فهیدی قرار دارد.

16. سرزمین ماجراجویی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

این پارک که در نزدیکی دهکده جهانی قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی است که جاذبه‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. قسمتی از این پارک وسیع به شخصیت‌های ماروِل (Marvel)، و بخش‌های دیگر آن به دایناسورها و شبکه‌های کارتونی مختلف اختصاص دارد و می‌تواند برای تمام افراد در هر رده سنی، جذاب باشد.

17. فواره دبی

رقص آب در دبی- فواره دبی

در فواره دبی که در برج بزرگ دریاچه این شهر ساخته شده، می‌توانید شاهد رقص آبی باشید که تا ارتفاع ۱۴۰ متری هم بالا می‌رود. این فواره را شرکت کالیفرنیایی WET ساخته که ساخت فواره‌های Bellagio در لاس‌وگاس را نیز انجام داده است. آب‌نمای دبی شامل ۵ میدان در اندازه‌های مختلف و ۲ قوس مرکزی است.

این فواره در زمینی به‌اندازه ۱۸ زمین فوتبال ساخته شده و ۶۶۰ چراغ و ۲۵ پروژکتور کار روشنایی و رنگارنگ کردن نمایش رقص آب را به عهده دارند؛ نور به‌قدری قوی است که از فاصله چندکیلومتری، فواره دبی قابل‌تشخیص و از فضا نیز نمایان است؛ این امر آب‌نمای دبی را به درخشان‌ترین نقطه نورانی در خاورمیانه تبدیل کرده است. اگر در ازدحام جمعیت گریزان هستید، می‌توانید از تراس رستوران Thiptara در Palace Downtown به تماشای رقص فواره‌ها بنشینید که ۳۰ دقیقه یک‌بار اجرا می‌شود. این فواره‌ها با آهنگ ترانه‌های عربی، انگلیسی و سواحلی می‌رقصند. 

18. هتل آتلانتیس پالم

هتل آتلانتیس پالم یکی از برترین هتل‌های دبی برای عکاسی است. این تفرجگاه در جزیره نخل جمیرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر قابل‌رؤیت است. مهمانان می‌توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصی کنند. در این هتل رستوران‌های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته برای ورود به این رستوران‌ها باید ورودی جداگانه‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌اید، ارزشش را دارد که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure هم قرار دارد که می‌توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

19. پارک آبی آکوا و نچر آتلانتیس دبی (Aquaventure Waterpark)

پارک آبی آکواونچر دبی که در آتلانتیس پالم جمیرا (جزیره مصنوعی معروف در دبی) قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان مناسبی برای خنک‌شدن بعد از چند روز خرید و گشت‌وگذار است. این پارک آبی که به نام پارک آبی آتلانتیس هم شناخته می‌شود، سرسره‌های آبی بسیار عالی و هیجان‌انگیزی دارد که از کیفیت یکسانی با همتایان جهانی خود برخوردار است. در این پارک آبی می‌توانید با سرسره طولانی آکواکوندا (Aquaconda) سرسره‌ سواری ۹ مرحله‌ای هیجان‌انگیزی را تجربه کنید یا با کلاه زیر آب قایقرانی کنید.

20. جزایر جهانی دبی

در مرکز شهر، درست در کنار برج خلیفه، دبی مال وجود دارد. این مرکز بزرگ، پربازدیدترین مرکز برای خرید از دبی است. وجود بیش از 1200 مغازه و صدها رستوران و امکانات دیگر، شما را از رفتن به مراکز خرید دیگر بی‌نیاز می‌سازد.

این مرکز خرید همچنین دارای آبشارهای سرپوشیده، آکواریوم، پیست یخ، پیست کارتینگ، شبیه‌ساز پرواز، سینما، بازی‌های متنوع و موارد دیگر است. در این مرکز خرید می‌توان انواع کالا و به‌ویژه پوشاک با برندهای معتبر دنیا را تهیه کرد.

تقریباً همیشه رویدادهای خاصی مانند موسیقی زنده و نمایش مد در این مرکز خرید وجود دارد. معروف‌ترین آنها جشنواره خرید سالانه دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی در جولای و آگوست است. دبی مال همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا نیمه‌شب و رستوران‌ها و فودکورت تا ساعت 1 بامداد فعال است. دبی مال از جاهای دیدنی دبی با مترو بوده که برای رفتن به دبی مال کافی است در ایستگاه مترویی به همین نام پیاده شوید. اما برای رسیدن به مرکز خرید باید حدود 10 دقیقه پیاده‌روی کنید.

21. باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی

بزرگ‌ترین چیدمان گل امارات (سازه‌ای از گل به شکل هواپیمای A380 با پنج میلیون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبی قرار دارد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این باغ از اکتبر تا آوریل (قبل از شروع دوره استراحت، زمانی که گرمای تابستان بسیار زیاد می‌شود) باز است؛ در این بازه زمانی، باغ معجزه دبی خانه ۱۰۹ میلیون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تای آن‌ها فرشی از گل به ‌شکل میکی موس ایجاد کرده است که وزنی حدود ۳۵ تن دارد. 

22. دبی مارینا

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به‌خاطر مناظری که در کنار آب می‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرف‌دار است. اینجا پر از رستوران‌ها و بارهای متنوع است، اما آنچه که این محله را برجسته‌تر می‌کند، ساختمان‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه‌برآن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب می‌شد، یکی از جذابیت‌های دبی مارینا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌شوند، از این محله بازدید کنید و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های آن لذت ببرید. 

23. مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک‌اند ریزورت 

کسانی که به دنبال تجربیات هیجان‌انگیز و پر از آدرنالین هستند، باید حتماً سری به مجتمع تفریحی دبی پارک‌اند ریزورت بروند. این پارک موضوعی بزرگ، بزرگ‌ترین پارک موضوعی جهان است و شامل چند پارک کوچک می‌شود: لگولند دبی و پارک آبی لگولند، موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)، پارک بالیوود و ریورلند دبی (Riverland Dubai). با خرید یک بلیت می‌توانید به‌تمامی بخش‌های این مجتمع سرگرمی دسترسی داشته باشید.

24. پارک آبی وایلد وادی 

پارک آبی وایلد وادی در دبی

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ترین پارک آبی‌های دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. گردشگران می‌توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه‌سازی می‌شود، موج‌سواری کنند؛ همچنین اینجا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم‌هایی که دوست ندارند در مکان‌های مختلط حضور یابند، می‌توانند از بخش بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فولکلور عربی ساخته شده است. 

25. گاردن گلو دبی

گاردن گلو دبی باغی از چراغ و نور است که در نوع خود بی‌نظیر است. در این باغ معمولاً نمایش‌ها و موسیقی زنده برگزار می‌شود. گاردن گلو دبی شب‌ها به روی عموم باز می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند چراغ‌هایی را که در تاریکی آسمان روشن می‌شوند را تماشا کنند. در گاردن گلو می‌توانید آموزش و سرگرمی را در کنار هم تجربه کنید؛ از مهم‌ترین بخش‌های این مکان می‌توان به پارک یخ (Ice Park)، پارک دایناسور، خیابان شادی، دنیای دریا، جنگل شادی و قلعه رنگارنگ اشاره کرد. 

مهمانان با بازدید از این مجموعه می‌توانند بفهمند که چرا در پروژه ساخت و تکمیل گاردن گلو که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، ۵۰۰ صنعتگر به کار گرفته شده‌اند. البته اینجا می‌توانید غذاهای بین‌المللی خوشمزه را امتحان کنید و نباید نگران غذا و گرسنگی باشید. 

26. دهکدهٔ میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)

ازآنجاکه دبی شهری ساحلی است، میراث‌فرهنگی و معماری حاشیه دریای این شهر در منطقه‌ای موسوم به دهکده میراث و غواصی دبی در معرض دید عموم قرار دارد. در این منطقه می‌توانید، نمایش‌هایی به‌عنوان بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج را که درواقع پیشینة تاریخی اقتصاد دبی هستند، مشاهده کنید. این دهکده درواقع تقلیدی از زندگی بادیه‌نشینان و ساکنین روستاهای ساحلی با خانه‌هایی به سبک ایرانی، قهوه‌خانه و یک بازار سنتی کوچک با کارگاه‌های سفالگری و بافندگی است. در این دهکده از ماه اکتبر تا آوریل موسیقی و رقص محلی اجرا می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از متخصصین طب سنتی این محل درباره انواع داروهای سنتی پرس‌وجو کنید.

27. ساحل کایت (Kite Beach)

این ساحل طولانی و پوشیده از ماسه‌های سفید، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و نه‌تنها مکان مناسبی برای حمام آفتاب است؛ بلکه یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله جاذبه‌های گردشگری برای کسانی است که علاقه‌مند کایت‌سواری، چتربازی و انواع ورزش‌های آبی هستند. در این ساحل می‌توانید با دیدن آموزش‌های مختلف و دریافت تجهیزات موجود، هم غواصی کنید و هم از کایت‌سواری لذت ببرید. این ساحل در انتهای بزرگراه جمیرا قرار دارد.

28. منطقهٔ هنری السرکل (Alserkal Art District)

منطقهٔ هنری السرکل-جاهای هنری دبی

در خیابان السرکلِ دبی، منطقه‌‌ای صنعتی و قدیمی به نام القوز (Al Quoz) قرار دارد که برای تبدیل‌شدن به قطب هنری دبی در حال بازسازی است. در حال حاضر این منطقه مرکز مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی، همچون گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام است. در حال حاضر بسیاری از گالری‌های نوپای این شهر هم در حال نقل‌مکان به این منطقه هستند.

معمولاً برنامه‌های این مجموعه هنری، هم به هنرمندان بزرگ و بنام و هم به استعداد‌های جدید خاورمیانه اختصاص دارد. در این منطقه بوتیک‌های فشن و زیورآلات هم روی بورس هستند. رستوران‌های پاپ‌آپ، پاتوق‌های طراحان مد و سایر مکان‌های جذاب دیگر، این منطقه را از مکان‌های عادی متمایز کرده است.

29. قاب دبی

قاب دبی، یکی از جدیدترین جاهای گردشگری دبی و بسیار محبوب است. شما می‌توانید به بالای این قاب عظیم 150 متری بروید و از منظره‌ای پانوراما از دو قسمت شهر لذت ببرید: دبی قدیم در یک طرف و مرکز شهر دبی (برج خلیفه) در طرف دیگر. برای اینکه همه چیز هیجان‌انگیزتر شود، بخشی از کف از شیشه ساخته شده است که می‌توانید همه آنچه را که در زیر پای شما روی می‌دهد را ببینید. این قاب دیدنی در پارک زعبیل و آزادراه شیخ زائد قرار دارد. برای بازدید از این جاذبه دیدنی باید بلیت آن را از غرفه‌های نزدیک به آن تهیه کرده و یا از سایت رسمی آن رزرو کنید.

30. لگولند دبی 

لگولند یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی است که تنها متعلق به این شهر نیست. در سایر شهرهای دنیا مانند استانبول هم می‌توان شعبه‌هایی از لگولند را مشاهده کرد. دلیل این موضوع محبوبیت زیاد لگولند بین کودکان است. در این تم پارک، مناطق معروف و جاذبه‌های گردشگری با لگو ساخته شده‌اند. علاوه‌برآن کودکان می‌توانند در لگولند دبی بسیاری از کاراکترهای محبوب خود را نیز ببینند. در لگولند دبی یک پارک آبی هم وجود داشته که علاوه بر کودکان می‌تواند برای بزرگ‌ترها هم مفرح و سرگرم‌کننده باشد. اگر به همراه کودک و نوجوانان خود به دبی می‌روید، توصیه می‌کنیم که بازدید از لگولند را از دست ندهید.

پیشنهاد خواندنی: تجارت با دبی

جاذبه‌های ناشناخته ابوظبی

علاوه بر جاذبه‌های معروف و محبوب دبی، تعدادی مکان دیدنی هم وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند؛ اما می‌توانند خاطرات زیبایی را برای مسافران رقم بزنند. برخی از این جاذبه‌های دبی شامل کشتی‌سواری در سواحل جمیرا یا گلف‌بازی در زمین‌های گلف لاکچری دبی می‌شوند و دیگر جاذبه‌های ناشناخته دبی عبارت‌اند از:

1. پارک مشرف دبی

پارک مشرف یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی است که برخلاف اسمش، یک جنگل طبیعی است. این پارک دارای امکانات بسیار زیادی است که شامل فواره و نورپردازی‌های بسیار زیبا، استخرهای تمیز و مجهز برای شنا، محوطه بازی برای کودکان و محوطه‌ای برای شتر و اسب‌سواری می‌شوند. پس از بازی و گشت‌وگذار در این پارک، گردشگران می‌توانند در کافه‌ها و رستوران‌هایی که در این پارک به‌صورت جنگلی طراحی شده‌اند وعده‌غذایی خود را در کنار خانواده میل کنند. برای دوستداران طبیعت و افرادی که به گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان علاقه دارند، پارک مشرف دبی می‌تواند بهترین جاذبه دیدنی دبی باشد.

2. سافاری صحرای دبی 

سافاری صحرای دبی- تفریح در دبی

سافاری صحرای دبی می‌تواند یکی از لوکس‌ترین مکان‌های دیدنی ای برای گردشگران باشد. در این سافاری می‌توان در صحرا ماشین و شترسواری کرد. هنگام نوشیدن قهوه و چای عربی از غروب آفتاب لذت برد و در اقامتگاه‌های بسیار زیبا و خاص اطراف استراحت کرد. در صحراها و بیابان‌های دبی، علاوه بر شترسواری، می‌توان از سندبوردینگ یا اسکی روی شن‌ها هم لذت برد. دولت امارات از بیابان‌های دبی بهترین استفاده را کرده است تا آن را تبدیل به یکی از بهترین جاذبه‌های دبی کند.

در آخر…

در مقاله بالا بسیاری از مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی را مورد بررسی قرار دادیم. شناخت این جاذبه‌ها برای داشتن سفری لذت‌بخش بسیار مهم است. اگر به دنبال لذت‌بردن از مکان‌های هیجان‌انگیز هستید، پیشنهاد می‌شود که مقاله بالا را بادقت مطالعه کنید. جاهای دیدنی دبی آن‌قدر زیاد هستند که برای بازدید از همه آنها باید مدتی طولانی را در این شهر اقامت کرد. این مکان‌های دیدنی فقط شامل برج‌های سر به فلک کشیده یا سواحل آن نمی‌شوند؛ بلکه بازارهای سنتی و تاریخی، مرکز خرید، رستوران، شهربازی‌ها، مساجد، عمارت‌های تاریخی و… را شامل می‌شوند که اغلب دارای هزینه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت بازرگانی سپاهان همراه تماس برقرار کنید.

سؤالات متداول

بهترین مکان‌های دیدنی تاریخی دبی کدام‌اند؟

برای آشنایی با تاریخ دبی و بازدید از معماری قدیمی این شهر، می‌توان از مسجد جمیرا، منطقه بستکیه و خانه میراث دبی دیدن کرد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی دبی کدام‌اند؟

سواحل جمیرا و پارک مشرف بهترین جاذبه‌های این شهر برای طبیعت دوستان هستند.

معروف‌ترین برج‌های دبی کدام‌اند؟

از معروف‌ترین برج‌های دبی می‌توان به برج خلیفه و برج العرب اشاره کرد.

برای بازدید از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی حداقل چند روز باید به این شهر سفر کنیم؟

توصیه می‌کنیم حداقل 3 روز را برای بازدید از این شهر برنامه‌ریزی کنید. اقامت یک‌هفته‌ای واقعاً ایده‌آل است تا زمان کافی برای دیدن بخش زیادی از مکان‌های دیدنی دبی داشته باشید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

یک پاسخ

  1. ممنون از مقاله خوبتون، من عکس قاب دبی هم توی مجله اقتصاد آفرین دیده بودم توی یه رپورتاژ اماکن مختلف رو معرفی میکرد، چقدر پیشرفت کردن واقعا آفرین داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *