معرفی 16 شغل پردرآمد در دبی

شغل های پردرآمد در دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دبی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود که با هجوم گردشگران برای بازدید از آن، تقاضا برای اکثر مشاغل در آن افزایش پیدا کرده است. این رونق شغلی نه‌تنها برای مردم بومی این شهر، بلکه برای افراد خارجی نیز جالب‌توجه بوده است. اکثر خارجی‌ها برای راه‌اندازی شغل‌های پردرآمد در دبی و برخورداری از مزیت های مهاجرت به دبی مانند درآمد معاف از مالیات، محیط امن، امکانات در سطح جهانی و رویکرد چندفرهنگی، این شهر را انتخاب می‌کنند.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است و مانند دیگر کشورهای این منطقه از منابع نفتی فراوان برخوردار است، پس به همین علت شغل‌های پردرآمد بسیاری در دبی وجود دارد. ابوظبی به‌عنوان پایتخت اصلی امارات و دبی به‌عنوان قطب گردشگری این کشور، دو منطقه اصلی کشور امارت محسوب می‌شوند. بسیاری از ایرانیان به دنبال پیشرفت و دستیابی به بازار کار جهانی امارات را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند و برخی برای کار و زندگی در این کشور ساکن می‌شوند. شرایط کار در دبی برای ایرانیان همچون دیگر افراد غیربومی پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد. در این مطلب شرکت بازرگانی سپاهان همراه به بررسی پردرآمدترین شغل‏ های دبی به همراه حدود درآمد هر کدام پرداخته‏ ایم:

  1. رشته‌های وکالت
  2. رشته‌های پزشکی
  3. رشته‌های فنی مهندسی
  4. مدیریت بازاریابی (CMO)
  5. مدیریت اجرایی (CEO)
  6. مدیریت مالی (CFO)
  7. مدیریت منابع انسانی
  8. مدیریت IT
  9. مدیریت بانکی
  10. خلبان
  11. استاد دانشگاه
  12. امنیت سایبری
  13. هوش مصنوعی
  14. طراح گرافیک
  15. امور بازرگانی و تجارت
  16. امور مالی و حسابداری

فرصت‌های شغلی در دبی

بر اساس جستجوها، دبی بهترین مکان برای مدیران و سایر متخصصانی است که در جستجوی شغلی با درآمد بالا هستند، همچنین فرصت‌های شغلی بسیاری نیز برای مدیران ارشد، متخصصان فروش، وکلا، نقشه‌برداران، مدیران پروژه، حسابداران، سرپرستان و متخصصان امور مالی در دبی وجود دارد. توجه داشته باشید که در دبی چیزی به نام حداقل و یا حداکثر دستمزد وجود ندارد و هر شرکت ممکن است بر اساس سن، مدرک، تجربه یا ملیت مبلغ متفاوتی به شما پرداخت کند همین موضوع باعث شده تا هر فرد در صورت داشتن مهارت کافی بتواند فرصت‌های شغلی مناسبی پیدا کند. اما تنها رونق بازار کار برای تصمیم به مهاجرت به دبی کافی نیست. برای این تصمیم، نه‌تنها باید شغلی را انتخاب کنید که در آن مهارت دارید؛ بلکه شغل انتخابی باید از نظر مالی نیز سود و منفعت کافی داشته باشد.

پردرآمدترین شغل در دبی را انتخاب کنید!

جهت بررسی بازار کار و وضعیت اشتغال در دبی بهتر است به وضعیت مشاغل در امارات متحده عربی نگاهی بیندازیم. نمودار زیر، داده‌های آماری مربوط به جمعیت شاغل با ویژگی‌های مختلف اجتماعی و شغلی را نشان داده و از طریق آن می‌توان وضعیت شغلی و اقتصادی کشور امارات را بررسی کرد:

میانگین درآمد ماهانه (درهم)لیست مشاغل با درآمد بالا
100000مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل)
95000کارشناس بازاریابی
90000مدیرعامل روابط‌عمومی
77000وکیل
75000مدیر زنجیره تأمین
75000متخصصان حسابداری و امور مالی
73000پزشک
70000بانکداران ارشد
62000مهندسان ارشد برق، مکانیک و لوله‌کشی
60000مدیر ارشد IT
55000بازرگان خرده‌فروشی
55000مأمور آمار
52500خلبان
50000مدیران کل رستوران
48330کارگردانان خلاق
45000بانکدار سرمایه‌گذاری
38000دانشمند
35000مشاور مدیریتی
35000مدیر ارشد منابع انسانی
32000مهندس هوش مصنوعی
32000دانشمند داده
11000مهندس نرم‌افزار
7300فیزیوتراپیست
30000مهندس امنیت سایبری

مهندسی در دبی

فرقی نمی‌کند که شما در چه رشته مهندسی درس‌خوانده باشید و مشغول به کار هستید. در شهر دبی به مهندسین متخصص همواره نیاز است. در نتیجه باتوجه‌به رشته‌ی خود به‌راحتی می‌توانید در دبی کار پیدا کنید؛ چراکه دبی یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای دنیا است که برای ارتقای خود در تمامی مراحل به نیروی کار ماهر و متخصص نیازمند است. مشاغل فنی و مهندسی به‌خصوص مهندسی برق، مهندسی الکترونیک؛ مهندسی عمران و مهندس پروژه یکی از پرسودترین مشاغل در دبی است. اما باید توجه کنید که زبان رایج در دبی زبان عربی و انگلیسی است و برای شروع کار لازم است به این زبان‌ها تسلط داشته باشید و مدرک معتبر زبان ارائه کنید. درآمد مهندسان در دبی باتوجه‌به گرایش تحصیلی، تخصص و مهارت آنها متفاوت است.

خدمات پزشکی و درمانی در دبی

مشاغل پردرآمد دبی

دبی درحال‌توسعه خدمات پزشکی و درمانی است تا در این زمینه نیز حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد؛ بنابراین اگر شما یک پزشک، پرستار، بهیار یا کسی هستید که توانایی درمانی و پزشکی خاصی دارید، قطعاً مسئولین دبی از هر نظر حامی حرفه شما خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که این کشور توجه زیادی به پزشکان ایرانی دارد. همچنین بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2019 درخواست کشور امارات برای شغل پرستاری بسیار افزایش پیدا کرد. حتی تا به امروز که بسیاری از افراد واکسیناسیون شده‌اند و آمار کرونا به‌شدت کاهش‌یافته است همچنان شغل پرستاری جز شغل‌های مورد درخواست کارفرمایان اماراتی است. اگر تحصیلات پرستاری دارید و در این زمینه تجربه خوبی دارید از همین حالا می‌توانید به فکر گرفتن اقامت دبی و زندگی در این شهر باشید.

فروش در دبی

باتوجه‌به حضور گسترده برندهای مطرح جهانی در شهر دبی یکی از پرتقاضاترین کارها در این شهر فروشندگی است. توجه کنید که خرده‌فروشی فعالیتی است که محدودیت خاصی ندارد و هرکجا که باشید، می‌توانید به آن مشغول شوید. اگر سابقه خرده‌فروشی در ایران را داشته باشید، می‌توانید همین شغل را در دبی نیز انجام داده و از طریق خرده‌فروشی به مردم محلی دبی، سرمایه‌گذاران و توریست‌ها، درآمد خوبی داشته باشید.

پیشنهاد خواندنی: ثبت شرکت در دبی

فیلم‌برداری و عکاسی در دبی

به‌واسطه‌ی وجود شرکت‌های متعدد جهانی در شهر دبی ساخت تیزر و تبلیغات در این شهر بسیار پررونق است. اگر سابقه کار خوبی در زمینه فیلم‌برداری مخصوصاً ساخت تیزر و تبلیغات دارید می‌توانید در این شهر به دنبال کار بگردید. صنعت عکاسی در کسب‌وکار دبی، یک صنعت پرطرف‌دار به‌حساب می‌آید؛ البته به شرطی که عکس‌های شما حرفه‌ای باشند، چراکه شرکت‌های بزرگ در برابر گرفتن عکس‌های باکیفیت و خلاقانه، دستمزدهای هنگفتی برای شما در نظر می‌گیرند.

کارشناس شبکه‌های اجتماعی

شغل های مورد نیاز در دبی

یکی از شغل‌های جدید و به‌روز در دبی متخصص شبکه‌های اجتماعی است. اگر تجربه و دانش لازم برای انجام این کار را دارید می‌توانید به‌عنوان یک متخصص شبکه‌های اجتماعی در شرکت‌های بزرگ دبی مشغول به فعالیت شوید. از طریق دیجیتال مارکتینگ خیلی سریع می‌توانید یک شرکت را بدون اجاره مغازه یا اجاره دفتر کار در دبی راه‌اندازی کنید. دولت دبی به شما اجازه می‌دهد تا بدون داشتن یک دفتر اداری فیزیکی، مجوز خود را برای سال اول در شهر دبی دریافت کنید. برای شروع این کسب‌وکار به‌صورت یک‌نفره شما باید توانایی فنی این کار را برای دریافت پروژه و گرفتن نتیجه داشته باشید.

تأسیس سالن زیبایی در دبی

این کسب‌وکار در دبی نیز می‌تواند با حداقل نیازمندی به امکانات شروع شود. خدمه موردنیاز را می‌توانید به‌راحتی استخدام کنید مزیت مهم دیگر این کار این است که به سرمایه‌گذاری اولیه چندان زیاد نیازی ندارد. ارائه انواع خدمات مقرون‌به‌صرفه و سطح بالای آرایشی و نیز استفاده مناسب از بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کرده و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کند. در سال­های اخیر باتوجه‌به افزایش تقاضا افراد در این زمینه، کسب‌وکار آرایشگران در دبی پیشرفت زیادی کرده است. هرچند هزینه روزانه آرایشگری نسبتاً زیاد است؛ اما به نسبتی که لوازم کار گران می‌شود، هزینه‌ی دریافتی از مشتریان نیز بالا می‌رود. مزیت مثبت این حرفه علاوه بر درآمد بالا، محیط شغلی آرام و به‌ دور از خطرات و گرما یا سرمای محیط بیرون است. از معایب این حرفه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما باید بعد از اتمام دوره آموزش آرایشگری، اقدام به افتتاح آرایشگاه کنید. هزینه‌های اولیه که شامل اجاره مکانی مناسب، لوازم‌آرایشی بهداشتی و… می‌شود هم نسبتاً زیاد است؛ اما درصورتی‌که مراحل را دقیق و درست طی کنید، استقبال از آرایشگاه شما درآمدی فوق‌العاده برایتان در پی دارد.

در آمد آرایشگری در دبی

درآمد آرایشگری در دبی طی چند سال اخیر، تا حدی خوبی پیشرفته است که آرایشگران زیادی برای کسب درآمد به امارات مهاجرت کرده‌اند. درآمد آرایشگران در امارات معمولاً حدود 8320 درهم در ماه است. البته باید در نظر داشت که دستمزدها از 3910 درهم (کمترین) تا 13100 درهم (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل هزینه‌های مسکن، رفت‌وآمد و سایر موارد دیگر است. درآمد آرایشگر در دبی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به‌شدت متفاوت است.

فعالیت‌های گردشگری

بهترین تجارت در دبی- گردشگری

دبی یکی از شهرهای دیدنی و جذاب در دنیاست و همواره مقصد مهم گردشگران است. انجام فعالیت‌های حوزه گردشگری می‌تواند درآمدهای بسیار بالایی برای شما به همراه داشته باشد. برگزاری تورهای مسافرتی، ارائه تخفیف‌های ویژه، رزرو هتل، بازدید از مناطق دیدنی دبی و… از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این حوزه انجام دهید.

بعد از انتخاب شغل و بررسی موقعیت‌های مختلف برای مهاجرت نیاز است برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

وضعیت حقوق دریافتی در دبی

در زمان انتخاب شغل، باید عوامل مختلفی از جمله تعادل بین کار و زندگی، امنیت شغلی و به‌خصوص درآمد را بررسی کرد. در دبی، چیزی تحت عنوان حداقل حقوق یا درآمد وجود ندارد و میزان دستمزد در مشاغل مختلف بر اساس سن، جنسیت، صلاحیت کاری، تجربه یا ملیت فرد تعیین می‌شود. به‌طورکلی، حداقل حقوق در دبی برای شغل‌های پایه مانند کارگران ساختمانی و خدماتی، حدود ۲۰۰۰ درهم اماراتی در ماه (حدود ۵۴۵ دلار آمریکا) است. درحالی‌که برای شغل‌های پردرآمد مانند مدیران بخش نفت و گاز، مدیران مالی، مهندسان، برنامه‌نویسان و متخصصان حقوقی، حقوق ماهیانه حدود ۲۰۰۰۰ درهم اماراتی (حدود ۵۴۰۰ دلار آمریکا) و بیشتر پرداخت می‌شود. همچنین، در برخی شغل‌های دیگر مانند پزشکی و حقوقی، حقوق‌هایی حدود ۳۰۰۰۰ درهم اماراتی یا بیشتر هم پرداخت می‌شود.

حقوق (درهم امارات)وضعیت حقوق و درآمد در دبی
120متوسط حقوق ساعتی
21500میانگین حقوق ماهیانه
258000متوسط حقوق سالیانه

توجه: وضعیت حقوق در دبی ممکن است بر اساس شرایط شغلی و اقتصادی در آینده تغییر کند و همچنین باتوجه‌به نوع ویزای کاری و وضعیت قانونی شما، ممکن است شما به بیمه‌های اجتماعی و مالیات‌های مختلفی نیز مشمول شوید.

دریافت ویزای کاری برای دبی

ویزای کاری یک نوع ویزای مهاجرتی است که به افرادی که می‌خواهند به‌عنوان کارمند یا کارآفرین در یک کشور خارجی کار کنند، اجازه می‌دهد که به طور موقت یا دائم در آن کشور کار کنند. با دریافت ویزای کاری، شخص می‌تواند به طور قانونی و با اجازه مربوطه در کشور مقصد به کار بپردازد. باید توجه داشت که هر کشوری دارای شرایط و الزامات مختلف برای دریافت ویزای کاری است و برای دریافت ویزای کاری در هر کشور، باید شرایط و مقررات آن کشور رعایت شود. جهت دریافت ویزای کاری دبی، باید مراتب زیر طی شود:

  1. مشخصات کارفرما از جمله نام، آدرس و اطلاعات محل کار
  2. نام شما به‌عنوان کارمند، اطلاعات مدرک تحصیلی و کاری
  3. نوع کار
  4. مدت‌زمان قرارداد
  5. میزان حقوق و مزایا
  6. تکمیل فرم درخواست
  7. چند قطعه عکس پاسپورتی اصل و کپی پاسپورت
  8. کپی جواز کسب شرکت
  9. گواهینامه تجاری شرکت
  10. پرداخت هزینه صدور ویزا به مبلغ ۲۲۰ درهم
  11. گواهی سلامت پزشکی
  12. مجوز ورود وزارت کار امارات
  13. کارت کارگری

بهتر است قبل از شروع فرایند دریافت ویزای کاری دبی، با سفارت یا کنسولگری دبی در کشور مبدأ تماس بگیرید و اطلاعات دقیق در مورد الزامات ویزای کاری دبی را دریافت کنید.

دریافت ویزای کار برای 10 شغل پر درآمد دبی

ویزای کار برای کار در دبی از دو نوع است: ویزای کار موقت و ویزای کار دائم. برای کسب ویزای کار دائم، باید دارای پیشینه کاری و تحصیلات مناسب بوده و به دنبال یک شغل پایدار در دبی باشید. در ادامه به 10 شغل پر درآمد در دبی که می‌توان با آن‌ها به‌دست‌آوردن ویزای کار موقت یا دائم در دبی را در پیش گرفت، اشاره می‌کنیم:

  1. مهندسین نفت و گاز
  2. دکترها و پزشکان
  3. مدیران مالی و حسابداران
  4. مهندسین عمران و ساختمانی
  5. مدیران بازاریابی و فروش
  6. مدیران منابع انسانی
  7. برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
  8. مترجمان و مترجمان تخصصی
  9. مدیران پروژه و مدیران عملیات
  10. متخصصان حقوقی و وکلایی

اطلاعات بیشتر در مورد الزامات ویزای کار در دبی و نحوه اخذ آن‌ها، بهتر است مستقیماً با سفارت یا کنسولگری دبی در کشور مبدأ تماس حاصل کرده یا به سایت رسمی دولت دبی مراجعه کنید.

در آخر…

 در این مقاله سعی شد در مورد نیازمندی‌های دبی و بهترین تجارت‌ها در دبی اشاره کنیم باید اشاره کنیم که شما برای هر بیزینسی از جمله بزینس در دبی، احتیاج به مهارت­هایی در جهت افزایش کارایی خود دارید. به بیان دیگر شما برای پیشرفت در کسب‌وکار خود قبل از شروع آن باید مهارت­های خاصی را بیاموزید. حال شما در نظر بگیرید که در کشور دیگری برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی می­کنید پس طبیعتاً به مهارت‌آموزی بیشتری احتیاج دارید و لازم است در این راه از مشورت متخصصین و افراد باتجربه که قبل‌تر از شما در این تجارت فعالیت داشته‌اند کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا هزینه زندگی در دبی بالا است؟

بله هزینه زندگی در دبی بالاست و این شهر به‌عنوان یکی از شهرهای گران‌قیمت جهان شناخته می‌شود. بااین‌حال، با درنظرگرفتن حقوق بالا و امکانات خوبی که در دبی وجود دارد، بسیاری از کارکنان خارجی به دبی مهاجرت می‌کنند.

شغل‌های پردرآمد و در دسترس بانوان در دبی چیست؟

در دبی زنان نیز به شغل‌های پر درآمد دسترسی دارند و می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های فناوری، مالی، سلامت و غیره مشغول به کار شوند.

بهترین شغل های پردرآمد در دبی برای مهاجران کدام‌اند؟

اغلب مشاغل در دبی درآمدهای خوبی را برای جذب افراد خارجی پیشنهاد می‌دهند اما به‌طور کلی، می‌توان گفت که مشاغل حوزه‌های پزشکی، مدیریتی، املاک و…، مشاغل پردرآمدی هستند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار در دبی کدام‌اند؟

قرارداد کار با کارفرما در دبی، شناسنامه، گذرنامه، گواهی ازدواج(در صورت وجود)، گواهی اقامت در دبی(به‌عنوان‌مثال قرارداد اجاره)، صورت‌حساب بانکی(برای اثبات اینکه می‌توانید از خود در دبی حمایت کنید).

امکان اخذ ویزای همراه در صورت اخذ ویزای کاری در امارات وجود دارد ؟

بله دارنده ویزای کاری امارات می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با ویزای همراه به امارات ببرد.

آیا مهارت‌های زبانی برای کار در دبی ضروری است؟

بله مهارت‌های زبانی برای کار در دبی ضروری هستند. اکثر شغل‌های پر درآمد در دبی به زبان انگلیسی انجام می‌شوند و در نتیجه باید در آن زبان به‌خوبی مسلط باشید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *