تجارت با دبی (معرفی بهترین تجارت با امارات)

تجارت با دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بی شک دبی یکی از اصلی‌ترین شهرهای اقتصادی و تجاری در خاورمیانه است. زیرا امارات نه‌تنها یک قطب اقتصادی در سطح خاورمیانه است؛ بلکه یک کشور شناخته شده اقتصادی و تجاری در سطح جهان است. در این راستا شرکت‌های جهانی زیادی در امارات راه‌اندازی و اقدام به تجارت‌ بین المللی کرده‌اند. رشد اقتصادی این کشور در چند سال اخیر بسیار چشمگیر بوده به‌گونه‌ای که این کشور توانست در مدت‌زمان کوتاهی موفق شود با کشورهای بسیاری به‌ویژه ایران ارتباط تجاری داشته باشد. ازاین‌رو امارات به‌عنوان یک ماکت اقتصادی جهانی برای تجار معرفی شده است. درست است که امارات یکی از کشورهای ثروتمند حاشیه‌ی خلیج‌فارس است، اما این کشور ثروتمند که بسیار سرمایه‌پذیر است به دلیل شرایط جغرافیایی در حوزه‌ی کشاورزی پیشرفت نداشته و اغلب این دسته از محصولات را از سایر کشورها وارد می‌کند. این موضوع باعث شده که موقعیت اقتصادی خوبی برای تجار فراهم شود.

محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به دبی و امارات است. از دیگر کالاهای وارداتی به این کشور می‌توان به سوخت‌های فسیلی، مصالح ساختمانی، فراورده‌های نفتی و گازی، میوه و خشکبار، انواع  فلز، انواع سنگ و… اشاره کرد. به دلیل اقتصاد موفق و شرایط اشتغال‌زایی امارات و دبی ما با صادرات به این کشور می‌توانیم درآمد خوبی را به دست آوریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مربوطه را به طور کامل مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در دبی

تجارت ایران با امارات

امارات بزرگ‌ترین و سومین شریک تجاری ایران از نظر واردات و صادراتی است که نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های ایرانی تجارت با این کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند. شرکت توسعه بازرگانی سپاهان همراه یکی از شرکت‌های ایرانی است که سالانه تجارت بسیاری به دلیل وجود یکی از شعبات خود در این کشور دارد. کشور ما همواره یکی از تأمین‌کنندگان اصلی مواد خام فلزی امارات است، اما تجارت این‌گونه محصولات به دلیل تحریم‌ها کاهش‌یافته است. لازم به ذکر است که بهترین تجارت بین ایران و دبی صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی است که کمترین آسیب را از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا متحمل شده است؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل افزایش ریسک‌ سرمایه‌گذاری در ایران نتوانستیم فعالیت‌های مشترک زیادی با این کشور داشته باشیم.

تجارت با امارات

تجارت طلا در دبی

پس از نفت تجارت طلا سودآورترین تجارت در دبی است. به همین دلیل دبی به شهر طلا مشهور شد. زیرا بیش از یک قرن است که بازرگانان در جستجوی ادویه، مروارید و طلا به بازار دبی می‌روند. طبق گفته گمرک دبی، در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰، تجارت طلا در این کشور ارزشی حدود ۴۱ میلیارد یورو داشته است. تجارت طلا پس از نفت سودآورترین صادرات در دبی است. دبی با تمرکز بر موقعیت جغرافیایی ویژه خود، روی ذخائر طلا و تأسیسات ساخت طلا و جواهر و پالایشگاه طلا سرمایه‌گذاری کرده است.

پیشنهاد خواندنی: بهترین مراکز خرید دبی را بشناسید

تجارت زعفران در دبی

کشت وسیع زعفران در ایران، تولید انبوه و قیمت پایین، باعث شده تا صادرات آن با حاشیه سودی مطمئن، ریسک صادرات را تا حد قابل‌توجهی پایین بیاورد و موردتوجه بسیاری از صادرکنندگان قرار گیرد. صادرات این محصول مانند هر محصول دیگری می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد؛ سود مطمئن این تجارت باعث شده همواره صادرات زعفران در ایران توجه تجار را به خود جلب کند. برای شروع یا تداوم فعالیت در این بازار راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند باعث کسب بهترین نتیجه برای صادرکننده شود.
در بین کشور‌هایی که بیشترین واردات زعفران دارند، نام امارات متحده‌ عربی در صدر قرار دارد و صادرات زعفران به دبی یکی از پررونق‌ترین صادرات در حوزه‌ی مواد غذایی به شمار می‌رود. قیمت بالای زعفران در دبی، فرهنگ غذایی عربی، شناخته شده بودن این محصول در دبی و … همگی از جمله مواردی هستند که باعث شده تا نیاز بازار دبی به زعفران زیاد و ازاین‌رو صادرات زعفران به دبی نیز بسیار پرطرف‌دار باشد.
قوانین و نحوه‌ی قیمت‌گذاری در دبی در سال 2022 به‌گونه‌ای بوده که میانگین قیمت زعفران در دبی برای هر کیلو حدود 1200 دلار تا 2500 دلار است.

پیشنهاد خواندنی؛ بهترین سایت های خرید از دبی (معرفی ۱۰ سایت)

شرکت‌های بازرگانی در دبی

آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات از دبی کمک می‌کند تا تجارت موفق و پرسودتری را تجربه کنید. ازآنجایی‌که نمی‌توان به تمام امور و مسائل صادرات و واردات مسلط شد، لازم است برای انجام امور تجاری در کمترین زمان و با پایین‌ترین هزینه نیاز است از شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی کمک بگیرید. جهت اخذ شماره تماس تجار دبی راه‌های مختلفی وجود دارد شما می‌توانید از اتاق بازرگانی امارات لیست شرکت‌ها و تجار دبی را به همراه نام و آدرس و شماره تماس آن‌ها دریافت کنید و هم از طریق شرکت‌های معتبر و متخصص که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند این اطلاعات را دریافت کنید. البته روش آسان‌تری هم وجود دارد که کافی است نام شرکت موردنظر را سرچ کرده تا اطلاعات آدرس و شماره تماس آن را مشاهده کنید.

آمار صادرات به امارات در چند سال اخیر

ایران در سال 2018 توانسته در زمینه صادرات با امارات به‌صورت جهشی عمل کند. علاوه بر این موضوع صادرات به دبی یکی دیگر از مواردی است که در زمینه صادرات به امارات جزو موارد مهم و غیرقابل‌انکار است. در واقع قطب اصلی صادرات محصولات ایران به کشور امارات شهر دبی است. توجه داشته باشید که دبی نقش مهمی در صادرات ایران  به امارات دارد. با بررسی‌هایی که روی این موضوع صورت‌گرفته دریافتیم، در سال 2012 هم جهش قابل‌توجهی در زمینه صادرات از ایران به امارات مشاهده شده است.

به‌طورکلی صادرات از ایران فرصتی است برای تعامل با این کشور و افرادی که قصد تجارت و مراودت جهانی را دارند می‌توانند از این شاهراه اصلی در حوزه کسب‌وکار جهانی ارتباط برقرار کنند. لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش تولیدات و ارائه خدمات تجارت با دبی است.

مراحل صادرات به دبی

اولین قدم برای صادرات انواع کالاها به دبی، ثبت‌نام در گمرک امارات است. آغاز رویه ثبت‌نام، نیازمند اخذ کد واردکننده یا صادر شده از مرجع است. شرکت‌ها باید مدرک ثبت خود را به سازمان گمرک دبی ارسال کنند. سپس با استفاده از مجوز واردات شرکت‌های بازرگانی، امکان صادرات به این کشور فراهم می‎شود.

  • دریافت کارت بازرگانی: برای انجام هرگونه تجارت در سطح بین‌المللی باید کارت بازرگانی مربوط به خود را داشته باشید؛ بنابراین در قدم اول از سازمان‎‌های ذی‌ربط کارت بازرگانی تهیه کنید.
  • بازاریابی کالای در امارات: اینکه بخواهید کالای خود را به امارات منتقل کرده و در روز اول آن را به فروش برسانید را از برنامه‌ی خود حذف کنید. مهم‌ترین قدم برای تجارت با این کشور این است که بازار فروش کالای خود را پیدا کنید و یا با تبلیغات مؤثر آن را ایجاد نمایید.
  • پروفورما (پیش‌فاکتور): بعد از پیداکردن خریدار کالای خود باید یک فاکتور حاوی اطلاعات مربوط به مشخصات و قیمت و تعداد کالا را تهیه کنید.
  • قرارداد صادراتی: بعد از ارائه‌ی پیش‌فاکتور باید یک قرارداد با رعایت قوانین بین‌المللی در خصوص تجارت با امضای صادرکننده و واردکننده‌ی کالا تهیه کنید.
  • امور گمرکی: در این مرحله باید تمامی امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک شامل تعیین ارزش گمرکی کالاها، عقد قرارداد حمل و بیمه کالاها، گواهی بازرسی کالاها، صدور فاکتور و گواهی مبدأ و ارسال کالاها از گمرک به کشور مقصد را انجام دهید. ترخیص کالا از دبی بسیار راحت‌تر از ایران است و قوانین سخت‌گیرانه نیستند.
  • انتقال وجه: بعد از انجام تمامی این امور باید مراحل مربوط به انتقال وجه از طریق سیستم‌های بانکی، صرافی‌های موجود صورت بگیرد. سیستم بانکی دبی باز است و از این نظر مشکلی برای انجام امور انتقال وجه نخواهید داشت.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد تجارت در دبی و  بهترین شغل برای ایرانیان در این شهر صحبت کنیم. حال شما در نظر بگیرید که در کشور دیگری برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی می­کنید. طبیعتاً به مهارت‌آموزی بیشتری احتیاج دارید. شرکت بازرگانی سپاهان همراه به دلیل داشتن متخصصان و کارشناسان ماهر در زمینه انجام امور اداری مربوط به کسب و کار شما و افتتاح حساب در دبی، می‌تواند اطلاعات بسیاری به شما ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

میزان درآمد در دبی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق کسب‌وکار در دبی تنوع بسیار زیادی دارد و بستگی به میزان تخصص و همچنین قدرت مذاکره و چانه‌زنی شما دارد.

درآمد کسب‌وکار در دبی مشابه کدام کشورهاست؟

حقوق کار در دبی برابر با کشورهای غربی و در برخی موارد حتی بیشتر از آن‌هاست.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *