افتتاح حساب بانکی در دبی؛ آسان‌ترین راه

افتتاح حساب بانکی در دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

همواره افراد زیادی قصد دارند به کشور امارات متحده عربی مهاجرت کنند، همچنین قصد راه‌اندازی یک شرکت یا حتی تجارت با امارات را دارند. افتتاح حساب بانکی در دبی، شرط اولیه انجام همه‌ی این امور است. به همین علت آشنایی با شرایط و نحوه افتتاح حساب و همچنین اطلاع از قوانین و شرایط بسیار مهم است. دبی یکی از مهم‌ترین مراکز مالی در خاورمیانه است؛ بانک مرکزی امارات متحده نهاد ناظر بر مؤسسات مالی در دبی و دیگر شهر‌های دیگر امارات است. همه‌ی بانک‌های تجاری در دبی باید مجوز بانک مرکزی را کسب کنند که کسب این مجوز نیازمند انجام استاندارد‌های جهانی حسابداری توسط نهاد‌های مالی است. بخش خدمات بانکی در دبی بخش موفقی است به همین دلیل بیشتر بانک‌های جهانی یک شعبه در دبی ایجاد کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های ارز امارات (درهم) این است که ارزش آن ارتباط مستقیمی با دلار آمریکا دارد. افتتاح حساب در بانک‌های دبی همواره یکی از کارهایی است که در اولویت تجار و مهاجران به این کشور قرار دارد.

در این مقاله سعی داریم به توضیح روند کلی افتتاح حساب در دبی بپردازیم.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در دبی

افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور

بدیهی است که بازگشایی یک حساب بانکی برای افراد غیر بومی در هر کشور، تابع قوانین و شرایط خاصی باشد. چنانچه شما تمایل دارید در دبی یا دیگر مناطق کشور امارات متحده عربی حساب بانکی داشته باشید، ابتدا باید با مراحل و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در این کشور آشنا شوید.

نکته مهم این است که افتتاح حساب برای افراد حقیقی و حقوقی تفاوت‌های مهمی دارد که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم.

افتتاح حساب برای افراد حقیقی

مدارکی که باید یک فرد حقیقی برای افتتاح حساب در دبی ارائه دهد شامل موارد زیر است؛

  • مدارک مبنی بر حضور در کشور امارات متحده عربی؛ افتتاح حساب به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر نیست!
  • کپی پاسپورت
  • مدارک هویتی شخص حقیقی
  • تکمیل اظهارنامه بانکی
  • ارائه مبلغی متوسط به بانک برای افتتاح

افتتاح حساب برای افراد حقوقی

مدارکی که یک فرد حقوقی برای افتتاح حساب در دبی باید ارائه دهد شامل موارد زیر است؛

  • کپی مجوز تاسیس شرکت (آگهی تاسیس)
  • کپی مدارک اصلی شرکت بنا به قوانین ثبت شرکت در دبی (امارات متحده عربی) و اسناد حقوقی
  • کپی پاسپورت صاحبان سهام
  • کپی ویزای صاحبان سهام
  • ارائه کپی گزارش گردش مالی شرکت در 6 ماه اخیر
  • قراردادهای کارکرد شرکت

با در دست داشتن این مدارک می‌توان به راحتی برای افتتاح حساب بانکی در دبی اقدام کرد. اما باید همواره نکات مهمی را در نظر داشت.

افتتاح حساب بدون اقامت

سود بانکی در دبی

یک فرد غیر مقیم می‌تواند حساب پس انداز و حساب جاری، بدون نیاز به الزامات و شرایط خاص در دبی افتتاح کند، این جمله‌ای است که درباره‌ی افتتاح حساب در دبی گفته می‌شود؛ اما باید توجه داشت قوانین بانکی در همه‌ جای دنیا به صورت سخت‌‌گیرانه‌ای اجرا می‌شود. جواب این پرسش که آیا امکان افتتاح حساب برای یک فرد غیر مقیم وجود دارد؟ قطعی نیست، اما اگر شما نیاز به افتتاح حساب در دبی دارید می‌توانید این پروسه را به شرکت سپاهان همراه بسپارید و از همکاران ما در دفتر دبی مشاوره بگیرید.

انواع حساب های بانکی در دبی

حساب جاری

حساب بانکی جاری در دبی و امارات در بین شرکت‌های بازرگانانی و شرکت‌های دولتی که معمولاً معاملات منظم‌تری با موسسات مالی یا بانک‌ها دارند بسیار متداول است. حساب جاری شامل برداشت‌ها، سپرده‌ها و معاملات متقابل می‌شود و در این حساب‌ها معمولا محدودیتی در تعداد تراکنش‌ها در ماه وجود ندارد.

سپرده ثابت

سپرده ثابت نرخ سود بالاتری نسبت به حساب پس انداز دارد و به همین دلیل مدت زمان مشخصی کاربران پول خود را در بانک نگه می دارند و در این صورت صاحبان حساب نمی‌توانند زودتر از موعد مبلغ خود را از حساب برداشت کنند اما این نوع حساب همواره مورد توجه افراد قرار دارد.

حساب پس انداز

حساب های پس انداز حساب های است که متقاضی سپرده خود را در بانک یا موسسه مالی به نام خود واریز می‌کند. البته بر روی این حساب ها سود های ناچیزی نیز در نظر گرفته شده است اما برداشت های ماهانه از این حساب امکان پذیر می باشد و این موضوع به صلاح دید بانک یا موسسه مالی به تعداد معینی محدود می باشد.

حساب حقوقی

حساب حقوقی حسابی است که حقوق شما به آن حساب واریز می گردد و به طور کل بانک ها در امارات و دبی چنین حسابی را به درخواست شرکت ها باز می کنند و کارکنان شرکت می توانند از این حساب استفاده کنند.

حساب تجاری

تمامی کسب و کار ها با سیستمی مدیریت می شود که به حساب های تجاری در امارات وصل می باشند و این حساب ها به صاحبان مشاغل در امارات و دبی کمک می کند تا هزینه های خود را پیگیری کنند. وجوه خود را مدیریت کنند و بدهی و مالیات خود را به طریق این حساب ها محاسبه کنند. لازم به ذکر است این حساب ها با حساب های بانکی شخصی در امارات متفاوت است.

پیشنهاد خواندنی: شغل های پردرآمد در دبی

نکاتی که بهتر است قبل از افتتاح حساب در دبی بدانید

نوع بانک را بشناسید و سپس بانک مورد نظر را انتخاب کنید، بانک می‌تواند یک بانک محلی باشد یا یک شعبه از مؤسسه مالی خارجی که انتخاب آن بستگی به شرایط دارد.
نوع حساب بانکی، خدمات مرتبط با نوع حساب بانکی که انتخاب کردید. توجه داشته باشید که هر نوع حساب 1 یا 2 نوع خدمات دارد. هزینه‌های افتتاح و مدیریت حساب، همچنین مبالغ دیگری وجود دارند که باید در رابطه با عملیات و معاملات مختلف پرداخت شود.
امکان ایجاد حساب به ارزهای دیگر، به ویژه وقتی صحبت از شرکت‌هایی با سهام داران خارجی می‌شود در بانک‌های دبی وجود دارد. با اینکه ایجاد حساب یک فرایند ساده است، انتخاب مؤسسه مالی برای افتتاح حساب می‌تواند سخت باشد چون که تنوع بانک‌ها زیاد است.

مزایای افتتاح حساب در دبی

مزایای افتتاح حساب در دبی

افراد بنا به نوع فعالیت، در کشور امارات متحده عربی اقدام به افتتاح حساب بانکی در امارات می‌کنند. این افتتاح حساب شامل مزایا و اهدافی است که باعث تقاضا و استقبال افراد در سال‌های اخیر شده است. علاوه بر مزیت اصلی و مهم افتتاح حساب جاری در امارات متحده عربی که دریافت دسته چک و مبادلات بانکی با ارزهای بین‌المللی است، افتتاح حساب در دبی مزایای مهمی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ثبات سرمایه
  • دسترسی به کانال‌های پرداختی و امکانات بانکی
  • افزایش سرمایه ارزی و گردش مالی
  • دریافت سود سپرده
  • جلوگیری از دردسرهای احتمالی

آسان‌ترین راه افتتاح حساب در دبی

افتتاح حساب در بانک‌های دبی می‌تواند قدمی مهم در ابتدای مهاجرت و یا توسعه تجارت باشد. اما باید توجه داشت که قوانین بانکداری تا حدی پیچیده‌اند مخصوصا که برای شروع افتتاح حساب در کشوری دیگر همواره افراد نیازمند راهنمایی و کسب اطلاعات هستند. شرکت بازرگانی سپاهان همراه با داشتن شعبه دبی و سال‌ها تجربه در این زمینه می‌تواند در این مسیر راهنمای شما باشد. خدماتی نظیر افتتاح حساب و انجام امور اداری مربوط به کسب و کار شما که صفر تا صد زیر نظر متخصصین این عرصه انجام می‌شود.

سوالات متداول

هزینه افتتاح حساب بانکی در دبی چقدر است؟

هزینه‌ها برای افتتاح حساب شامل هزینه افتتاح و مدیریت حساب می‌شود این هزینه را باید هنگام بازگشایی حساب بانکی بپردازید. همچنین برخی بانک‌ها برای فعال نگه داشتن حساب مشتریان خود از آن‌ها می‌خواهند تا ماهانه مقدار مشخصی به حساب بانکی خود واریز نمایند.

آیا برای حساب داشتن در دبی حضور در امارات الزامی است؟

می‌توان گفت افتتاح حساب غیرحضوری با توجه به شرایط و مراحل احراز هویت ممکن نیست، اما روش‌هایی نیز برای افتتاح حساب بدون حضور در امارات وجود دارد که البته پیچیدگی‌هایی دارد.

افراد با افتتاح حساب در دبی از چه خدماتی بهرمند خواهند شد؟

خدماتی مانند بانکداری اینترنتی، امکان سپرده گذاری امن همراه، برخورداری از تسهیلات مالی مانند اعطای وام به شرکت‌ها، امکان مبادلات ارزی با دلار، یورو و … همچنین امکان دریافت دسته چک و… است.

4.8/5 - (6 امتیاز)

4 پاسخ

  1. سلام و درود . وقت تون بخیر. برای افتتاح حساب بانکی در امارات از چه بانکی اقدام کنیم؟
    چراکه با وجود تحریم ها و شرایط کشور هیچ بانکی حساب برای ایرانی ها افغانی ها یمنی ها و سوری ها باز نمیکند . و چون شرکت ما ثبت شده و تولیدی هم هستیم نیاز به دسته چک داریم که این مورد هم برای ما مهم هست ولی بانکی پیدا نکردیم که برایمان حساب باز کند و لازم به ذکر است که نمیخواهیم در بانک های ایرانی دبی حساب باز کنیم. آیا پیشنهادی برایمان دارید؟
    پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما

    1. با سلام مسئله ای که مطرح کردید به چندین شرایط بستگی دارد که بهتر است مشاور مجموعه با شما صحبت کنند و کامل شما را راهنمایی کنند. به همین دلیل لطفا با کارشناسان مجموعه به شماره 62015000 تماس بگیرید.

  2. با سلام من تمایل دارم یه حساب بانکی کوچک در دبی افتتاح کنم مبشه راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام و احترام. برای افتتاح حساب در بانک‌های معتبر باید ابتدا شرکت ثبت کنید. راه‌های دیگرش در خدمات ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *