کاهش 70 درصدی صادرات انبه پاکستان

صادرات انبه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

کاهش 70 درصدی صادرات انبه پاکستان در سال جاری نسبت به سال گذشته به خاطر موانع صادرات به ایران و همینطور هزینه بالاتر حمل هوایی به بازارهای اروپایی بوده است.

وحید احمد، سرپرست انجمن صادرکنندگان، واردکنندگان و بازرگانان میوه و صیفی‌جات پاکستان ضمن اشاره به کاهش 70 درصدی صادرات انبه پاکستان گفت: مسائل لجستیکی در کنار موانع و مشکلاتی که در دسترسی به بازارهای بین‌المللی وجود دارد، منجر به ایجاد چالش های جدی برای صادرات انبه پاکستان شده و مشکلات صادرکنندگان انبه را هر روز بیشتر می‌کند. به گفته این مقام پاکستانی ، قرار است کمیته ویژه امور کشاورزی مجلس ملی در یک نشست به دو موضوع مربوط به مشکلات صادرات به ایران و همچنین مسائل مربوط به صادرات به بازارهای اروپایی بپردازد.

مشکلات صادرات انبه پاکستان به ایران

احمد در خصوص مشکلات صادرات انبه به ایران توضیح داد: صادرات انبه به ایران از طریق مسیر زمینی به خاطر عوامل گوناگون به شدت آسیب دیده است. صف کامیون های حامل انبه پاکستان که از طریق مرز تفتان به ایران وارد می شدند، هر روز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که شمار کمتری از کامیون ها از ایران به پاکستان می‌روند. با توجه به محدودیت های زمانی که هر روز برای ورود کامیون های حامل انبه به ایران وجود دارد، بسیاری از کامیون های حامل محموله انبه به ارزش میلیون ها دلار به مقصد ایران صف های طویلی را در مرز ایران و پاکستان تشکیل می‌دهند. در نتیجه انبه‌ها به دلیل تاخیر غیرمعمول در حمل و نقل خراب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با وجود تقاضای بالای انبه پاکستان از سوی ایران، کشور پاکستان نتوانسته از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کند و مقامات دولتی مربوطه نیز از این مشکلات آگاه هستند و جهت افزایش روزهای کاری و همچنین فرصت زمانی روزانه برای عبور محموله‌های انبه و دیگر محموله‌های میوه و صیفی‌جات و همینطور تسهیل تجارت از طریق مرز زمینی ایران و پاکستان تلاش می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *