فروش در آمازون(آموزش مرحله به مرحله)

فروش در آمازون

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آمازون یکی از بزرگ‌ترین سایت‌ها برای خریدوفروش در کل دنیا به شمار می‌آید. فروش در آمازون، یکی از بهترین ایده‌ها برای فروش راحت و سریع است؛ چراکه بدون تبلیغات و بازاریابی محصول شما به افرادی که در جست‌و‌جو آن هستند معرفی می‌شود، به همین خاطر این نوع فروش با کاهش هزینه برای فروشنده و راحتی و دسترسی آسان به محصول برای خریدار همراه است. اگر با وب‌سایت آمازون آشنایی ندارید می‌توانید ابتدا مقاله آمازون چیست؟ سپاهان را مطالعه کنید.

ساخت اکانت فروشنده در آمازون

1_ ورود به وب‌سایت

مراحل فروش در آمازون بسیار ساده است، کافی است در سایت آمازون یک پروفایل فروشنده بسازید. برای این کار نیاز است از طریق لینک services.amazon.com وارد وب‌سایت آمازون شوید.

آموزش صفر تا صد فروش در آمازون

سپس طبق تصویر بر روی گزینه‌ی start کلیک کرده و سپس گزینه‌ how to start selling on amazon را انتخاب کرده تا انتهای صفحه پیش بروید و گزینه‌ی sign up را کلیک کنید و وارد روند ثبت‌نام در آمازون شوید.

ثبت نام در آمازون
ساخت اکانت فروشنده در آمازون

2_ واردکردن ایمیل

در این مرحله با واردکردن آدرس ایمیل خود رمز یک‌بارمصرف یا OPT به‌عنوان نوعی تأیید برای آدرس ایمیل ارسال می‌گردد که با تأیید آن می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

3_انتخاب نوع حساب

در آمازون برای فروشندگان دو نوع حساب وجود دارد؛ اکانت فردی یا اکانت حرفه‌ای که هر رو ویژگی‌هایی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش آمازون

4_ واردکردن اطلاعات بیزینس

در این بخش باید کشوری را که بیزینس شما در آن قرار دارد را مشخص کنید و سپس اطلاعات دقیق کارمندان و شرکت خود را وارد کنید در این مرحله باید دقت شود اطلاعات به‌درستی وارد شود؛ چراکه این اطلاعات توسط آمازون بررسی خواهند شد.

5_ واردکردن اطلاعات بانکی

آمازون برای واریز سود فروش شما به شماره‌حساب بانکی نیاز دارد همچنین برای پرداخت هزینه تبلیغات و ثبت‌نام و… به‌عنوان یک فروشنده در آمازون نیاز به کارت اعتباری دارید پس واردکردن اطلاعات حساب در آمازون بسیار مهم است.

6_ موافقت با شرایط فروش

در این مرحله باید بعد از مطالعه شرایط سایت آمازون با آن‌ها موافقت کنید حساب شما ساخته شود و بتوانید به آن وارد شوید.

7- ورود به‌حساب

 حالا شما صاحب یک اکانت فروشگاهی در آمازون هستید وقت آن است که به معرفی محصولات خود را شروع کنید و مشتریان خود را پیدا کنید در این رقابت نیاز دارید همواره خلاق باشید و بتوانید بازار و رقبا و فروشندگان دیگر را به‌خوبی تحلیل کنید تا به فروشی خوب دست پیدا کنید.

فروش در آمازون و تبلیغات برای محصول

اگر صاحب اکانت حرفه‌ای باشید می‌توانید به قسمت تبلیغات در آمازون دسترسی داشته باشید. در این قسمت می‌توانید کمپین‌های مختلف تبلیغاتی راه‌اندازی کنید.

نحوه ورود به سایت آمازون

راحت‌ترین راه ارسال کالا برای ایرانی‌ها

با این که داشتن حساب آمازون در ایران پشتیبانی نمی‌شود؛ اما بااین‌حال راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید در سایت ثبت‌نام کنید و خریدوفروش انجام دهید. مسئله‌ی بعدی ارسال کالا است، شما برای ارسال هر کالا از ایران به هر کشوری باید قوانین ایران و کشور مقصد را به طور کامل در نظر بگیرید برای این کار قطعاً محدودیت‌هایی وجود دارد که باید تمام آنها را در نظر بگیرید. برای حمل‌ونقل بین المللی مطمئن محصولات می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی سپاهان همراه در این زمینه استفاده کنید، برای پاسخ به سؤالات احتمالی می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا امکان ساخت اکانت و استفاده از آمازون در ایران وجود دارد؟

امکان دسترسی به سایت آمازون به صورت مستقیم از ایران وجود ندارد، شما می‌توانید با استفاده از فیلترشکن و با ورود به سایت آمازون اکانت شخصی خود را بسازید. برای خرید از آمازون نیز نیاز به حساب بین المللی دارید که این امکان از طریق شرکت های واسط فراهم است.

چگونه بعضی از افراد بدون واسطه در ایران از آمازون خرید می کنند؟

حالت‌های متفاوتی وجود دارد ممکن است این افراد اقامت کشور دیگری را داشته باشند؛ برای ساخت اکانت آمازون داشتن اقامت کشورهایی مانند ترکیه، قبرس، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، عمان و مالزی هم کافی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *