برگ برنده‌ی خرید عمده لوازم جانبی موبایل

خرید عمده لوازم جانبی موبایل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در این مقاله سعی داریم به بررسی نکات مهم در امر واردات و خرید عمده لوازم جانبی موبایل بپردازیم. واردات عمده لوازم جانبی موبایل، با ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده همواره توجه بازرگانان را به این تجارت پر رونق جلب کند. حالا دیگر موبایل تنها به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط شناخته نمی‌شود، بلکه در بسیاری از فعالیت‌های روزانه نقش مهمی دارد، از پیدا کردن مسیر گرفته تا گوش کردن موسیقی یا حتی انجام کارهایی که در گذشته فقط با کامپیوتر قابل انجام بود؛ همگی امروزه وابسته به تلفن‌های همراه است.

این موبایل‌های کاربردی در دنیای امروز برای عملکرد بهتر همواره به تجهیزات و لوازم جانبی مصرفی نیاز دارند، همین امر باعث شده تا واردات عمده، پخش عمده و یا حتی تولید این لوازم جانبی همواره با حاشیه سود امن همراه باشد. اما این تجارت امن نیز چالش‌هایی دارد که در ادامه درباره‌ی آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر در سودآوری کالای وارداتی را بشناسید!

خودتان بهتر می‌دانید که امر واردات به دانشی گسترده از بازار تا قوانین حمل و ترخیص نیازمند است و حصول نتیجه در این راه به میزان سود و زیان شما بستگی دارد. سودآوری برای بقای یک تجارت مهم‌ترین عامل است، پس در این راه عوامل موثر و مخرب را به خوبی بشناسید. از جمله عواملی که در میزان سودآوری کالاهای وارداتی موثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  آگاهی از مجوزهای لازم برای واردات
  •  دریافت مجوز‌ها و استانداردهای لازم
  • تحقیق بازار و تحلیل کامل شرایط
  • داشتن برنامه‌ای منظم برای بازاریابی در کشور
  • واردات کالاهای استاندارد از نمایندگی‌های معتبر

مجوزهای لازم برای واردات لوازم جانبی موبایل

زمانی که صحبت از واردات می‌شود یکی از مهم‌ترین کارها دریافت مجوزهای لازم برای شروع کار واردات است. در طی مراحل اخذ مجوز واردات کالا پس از تأیید پرونده به پرداخت کارمزد و سپس صدور شماره مجوز می‌رسیم شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که مجوز واردات دقیقاً شامل چه مواردی است؟

در پاسخ باید بگوییم مجوز واردات و صادرات کالا به سه نوع کارت بازرگانی، مجوز گمرک و گواهی استاندارد تقسیم می‌شود. برای اینکه بدانید برای واردات لوازم جانبی موبایل دقیقا به چه مجوز‌هایی نیاز دارد باید به بخشنامه‌های صادره از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه مراجعه نمایید؛ البته این نکته را در نظر داشته باشید که این بخشنامه‌ها مدام در حال تغییر هستند و در هر زمان که قصد تجارت در این زمینه را داشتید شروع به تحقیق و کسب اطلاعات کنید همچنین از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد تا در مراحل مختلف به خصوص ترخیص کالا و تشریفات گمرکی دچار مشکل نشوید.

سود واردات لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

تجارت لوازم جانبی موبایل از سود بالایی برخوردار است، که عمده این کالاها مربوط به قاب، گلس، کابل شارژر، هندزفری بلوتوث و… می‌باشد. برخی از منابع اعتقاد دارند که حاشیه سود واردات لوازم جانبی موبایل و پخش عمده از حدود 20 تا شاید چندصد درصد است. این رقم می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد اما برای سودهای بالا به تلاش و تجربه و همچنین ریسک بالایی نیاز دارد. اما واضح است که در صورت دانستن قواعد بازی و تحلیل رقبا بعد از کسب تجربه می‌توانیدبه یکی از افراد مهم در این حوزه تبدیل شوید.

انواع تجهیزات و لوازم جانبی موبایل برای خرید و واردات

تجهیزات و لوازم جانبی موبایل بسته به نوع کالا و قیمت دارای بازاری بسیار متنوعی است، حضور برندهای مختلف و تولیدکنندگان بسیار باعث شده تا کار انتخاب و پیدا کردن محصول مناسب برای خرید عمده و واردات کمی سخت‌ باشد. در این بین کشورهایی مانند چین همواره در حال تولید این محصولات به صورت نسخه‌های اورجینال یا کپی هستند. تجهیزات و لوازم جانبی موبایل از کابل شارژ گرفته تا قطعات گوشی، همگی مشتریان مخصوص و ثابت خود را دارند. اما باید بدانید برای حضور در این بازار نیاز است در این زمینه تجربه کافی داشته باشید و یا از تجربه‌ی فردی که در این زمینه متخصص است بهره بگیرید.

پیشنهاد خواندنی: پرسودترین کالای وارداتی از دبی

خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین یا دبی؟

پیش‌تر در این مقاله درباره‌ی چین و تخصص این کشور در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی موبایل صحبت کردیم اما هنگامی که درباره‌ی واردات به ایران حرف می‌زنیم نام دو کشور در گزینه‌های اول برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل مطرح می‌شود؛ چین و امارات!

فرض کنید شما به عنوان یک تاجر برای شروع واردات مجبور به انتخاب یکی از این دو کشور برای شروع کار واردات هستید، بدیهی است که در گام نخست باید بررسی دقیقی انجام دهید تا بتوانید همه جوانب امر را بسنجید. همکاری با هر کدام از این کشورها مزایا و معایبی دارد که به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. چین به علت تولید زیاد و متنوع خود در این زمینه و دبی به علت کیفیت و مسیر نزدیک مورد توجه تجار ایرانی قرار دارند اما قبل از انتخاب بر اساس کیفیت، مسیر و قیمت یا هر عامل دیگری باید تقاضای مشتریان خود را در نظر بگیرید و بدانید آن‌ها به چه محصولی نیاز دارند و این محصولات را از کدام کشور می‌توانید وارد کنید.

سود بالای واردات از چین، بر کسی پوشیده نیست اما این در حالی است که قیمت مزیت رقابتی شما باشد. اگر مزیت شما نسبت به رقبا کیفیت است گزینه‌ی واردات از دبی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته باید توجه داشت محصولات چینی با کیفیت و قیمت بالا نیز وجود دارد. انتخاب چین یا دبی برای واردات به تجربه‌ی فرد در امر واردات بستگی دارد. اگر تا کنون خرید عمده گوشی و لوازم جانبی انجام نداده‌اید و با جزئیات کار آشنایی ندارید می‌توانید روی کارشناسان مجرب شرکت بازرگانی سپاهان همراه در حوزه لوازم جانبی حساب کنید.

سوالات متداول

حداقل میزان خرید لوازم جانبی موبایل به‌‌صورت عمده چقدر است؟

واردات لوازم جانبی با سرمایه‌ی کم امکان‌پذیر است، چرا که در حال حاضر واردات فقط مخصوص تجار نیست و حتی یک فروشنده نیز می‌تواند محصولات مغازه خود را وارد کند. اما این کار نیز نیازمند تجربه و مشورت با افراد ماهر است.

واردات کدام یک از لوازم جانبی موبایل حاشیه‌ سود بالاتری دارند؟

قاب و گلس گوشی مصرفی‌ترین لوازم جانبی است. کابل شارژ به همراه پاوربانک و کیف محافظ گوشی نیز با توجه به نیاز مشتریان همواره فروش بالایی دارند. البته بیشترین سود متعلق به واردات ال‌سی‌دی موبایل است.

معروف‌ترین برندهای تولید لوازم جانبی موبایل کدام‌اند؟

در واردات لوازم جانبی از چین و دبی برندهای معروفی حضور دارند برندهایی چون انکر، شیائومی، بیسوس، اسپیگن و ریمکس از معروف‌ترین‌ها هستند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *