حمل بار دریایی به دبی در 10 قدم

حمل بار دریایی به دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

حمل بار دریایی به دبی توسط شرکت‌های متعددی انجام می‌شود. این شرکت‌ها با آشنایی کامل بر تشریفات گمرکی و امور حمل‌ونقل دریایی ارسال بار مشتری به دبی را برعهده می‌گیرند و این کار را در شرایط ایمن و سلامت کامل کالا انجام می‌دهند. بسیاری از تجار و بازرگانان به دنبال حمل بار دریایی با خیالی راحت به این کشور هستند. شرکت‌ بازرگانی سپاهان همراه با داشتن تجربه بالا در زمینه حمل‌ونقل بار بین‌المللی تمامی امور مربوطه را با رعایت کامل مراحل صدور بارنامه دریایی، بسته‌بندی، ارسال از گمرک ایران به مقصد دبی و غیره را برعهده دارد. این سازمان با ارائه امن‌ترین و بهترین خدمات در زمینه حمل‌ونقل دریایی دغدغه‌های بازرگانان را از بین برده است.

10 مرحله صادرات به دبی با لنج

صادرات به دبی با لنج

حمل بار دریایی به دبی مراحل بسیاری دارد. شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی با تسلط بر تشریفات امور گمرکی حمل و نقل دریایی ضمانت ارسال بار مشتری به این کشور را در شرایطی امن تأمین می‌کنند. مراحل 10 گانه صادرات به دبی با لنج شامل موارد زیر است:

1. مشاوره با صاحب کالا

اولین قدم برای حمل بار دریایی به دبی ارائه مشاوره‌های تخصصی در خصوص انتخاب روش حمل و همچنین هزینه‌های مربوطه است. در این مشاوره شرکت‌های حمل بار دریایی به دبی اطلاعات کاملی درباره نوع محموله، ابعاد، وزن و … از مشتری دریافت می‌کنند. سپس باتوجه‌به اطلاعات دریافتی هزینه‌ها و قیمت ارسال بار دریایی به دبی توسط کارشناس مربوطه برآورد شده و مشاوره و اطلاعات تکمیلی به مشتری داده می‌شود.

2. بیمه‌نامه معتبر بین‌المللی

بیمه‌نامه معتبر برای حمل بار دریایی به دبی باتوجه‌به ارزش کالا تعیین می‌شود. سپس باتوجه‌به مقدار قیمتی که شما اعلام خواهید کرد، به‌ازای هر یک میلیون تومان، هزار تومان هزینه بیمه در نظر گرفته خواهد شده و باتوجه‌به لیست بسته‌بندی اعلام شده، بیمه‌نامه صادر و ترجمه دقیق نیز خواهد شد؛ بنابراین هرچه بار از لحاظ قیمتی گران‌تر باشد بیمه آن نیز رقم بالاتری دارد که البته نسبت به کل هزینه حمل بار دریایی به دبی مقدار قابل‌توجهی نیست. همچنین بیمه‌نامه جهت انجام تشریفات گمرکی باید به‌صورت دقیق ترجمه شود.

3. امور سم‌پاشی و صدور گواهینامه بین‌المللی برای کارگو دبی

کارگو به معنای بار است و کارگو دبی همان فرستادن بار به دبی است. باتوجه‌به قانون‌های معین شده راجع به کارگو دبی، تعداد زیادی کالا، به‌ویژه بسته‌بندی‌ چوب خام، پالت‌ها و دیگر اقلام چوبی باید در مبدأ با رعایت شرایط خاصی که به‌وسیله گاز یا قرص‌های مخصوص در درجه حرارت و مدت‌زمان مشخص سم‌پاشی شوند. تأییدیه این کنترل آفات (FUMIGATION CERTIFICATE) توسط کمپانی‌هایی رسمی و دارای تأییدیه دفع آفات نباتی استاندارد و مجاز برای کارگو دبی صادر می‌شود.

4. بسته‌بندی محموله

بعدازاین که اطلاعات و قرارداد بین شرکت و صاحب بار امضا و ردوبدل شد، فرایند بسته‌بندی آغاز می‌شود که در نوع خود از مهم‌ترین مراحل انتقال بار به‌حساب می‌آید. اگر بسته‌بندی بار به‌صورت استاندارد و کامل انجام نشود این احتمال وجود دارد که در مسیر کالاها آسیب ببینند و خسارت‌هایی به آن‌ها وارد شود به همین دلیل بعدازاین که بارها بررسی شد باید بادقت کامل و به‌صورت استاندارد بسته‌بندی شوند. معمولاً نوع بسته‌بندی و سایز بر اساس نوع و اندازه کالا که معمولاً در کانتینر به کشور دبی ارسال می‌شود متفاوت است. البته لازم به ذکر است که بسته‌بندی بار در هر نوع ارسالی، جزو مهم‌ترین بخش‌ها به‌حساب می‌آید؛ اما در ارسال توسط دریا و کشتی‌های مربوطه بسته‌بندی استاندارد محموله به‌وسیله ابزاری چون پالت‌های چوبی و جعبه‌های سالم صورت می‌گیرد که یکی از نکات مهم و ضروری به‌حساب می‌آید.

نکته: حمل‌ونقل به امارات نیازمند بسته‌بندی استاندارد بار با پالت چوبی و با به‌کارگیری جعبه‌های سالم و استاندارد است.

5. تهیه لیست بسته‌بندی قبل از حمل دریایی به دبی

قبل از ترابری دریایی به دبی، همة اقلام و بارها باید شماره‌گذاری و به‌صورت لیست تهیه و تنظیم شوند. 

نکته: برای صادرات به دبی با لنج نسخه ترجمه شده به لاتین جهت ارائه به گمرک مقصد واجب است.

6. انجام امور گمرک و اداری

یکی دیگر از اقداماتی که برای ارسال بار با کشتی لازم است که به‌درستی و باحوصله انجام دهید، طی‌کردن امور گمرکی و مراحل اداری است. مالک اصلی بار در این بخش باید برای انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای حمل دریایی به‌صورت مستقیم یا توسط شرکت‌های مختلف کارهای اداری لازم را انجام دهد. پس از به اتمام رساندن کارهای اداری بارنامه دریایی برای ارسال بار صادر می‌شود.

7. ارسال بار به گمرک تهران و جنوب کشور

بعدازاین که تشریفات و مراحل گمرکی در تهران به اتمام رسید، کانتینرها به یکی از بندرهای جنوب کشور منتقل می‌شود و از آنجا به‌وسیله کشتی یا سایر وسایل نقلیه حمل‌ونقل آبی به دبی ارسال می‌شود. در بندرهای جنوبی کانتینرها توسط سازمان کشتیرانی ایران یا هرکدام از خطوط کشتیرانی کشور بارگیری می‌شود.

8. تحویل بار به کشتیرانی جهت حمل بار به دبی

در حمل بار دریایی به دبی بعد از اینکه کانتینر به گمرک یکی از بندرهای جنوبی ارسال و تحویل بار شد، به سازمان کشتیرانی ایران یا یکی از خطوط کشتی‌رانی دیگر، برای بارگیری کانتینر و حمل بار به دبی با کشتی تحویل داده می‌شود.

9. بارگیری محموله

قدم بعدی پس از کارشناسی کالا توسط شرکت بازرگانی بارگیری محموله است. در حمل دریایی بار به دبی کانتینرهای 20 فوت تا وزن 26 تن و کانتینرهای 40 فوت تا وزن 2/60 تن قابلیت بارگیری دارند. بارگیری یکی از مهم‌ترین مراحل حمل بار از ایران به امارات است. پس از این که مراحل بارگیری توسط کانتینرهای مخصوص به پایان رسید عملیات اجرایی حمل بار دریایی به دبی شروع می‌شود که کانتینر در این مرحله باید به گمرک غرب تهران ارسال شود.

10. رهگیری محموله

هنگام شروع حرکت کشتی باربری به سمت دبی یک کد رهگیری به مشتری داده می‌شود که توسط آن می‌تواند موقعیت بار خود را در لحظه رصد کند.

هزینه حمل بار دریایی به دبی

هزینه حمل بار دریایی به دبی

هزینه تجارت با دبی از جمله سؤالاتی است که ذهن تجار، صاحبان بار و شرکت‌های مختلف را به خود مشغول کرده لازم به ذکر است که باتوجه‌به نکاتی که عنوان شده نمی‌توان مبلغ مشخصی برای حمل دریایی به دبی اعلام کرد؛ زیرا عوامل بسیاری از جمله نوع کالا، ارزش کالا، حجم آن، روش ارسال و … بر قیمت حمل بار دریایی به امارات تأثیر مستقیم دارد. بااین‌حال می‌توان به کمک شرکت‌های معتبر حمل بار دریایی به دبی برآورد هزینه دقیقی از ارسال محموله به این کشور داشت. در این شرکت‌ها موضوع هزینه‌ها و تعرفه‌ها باتوجه‌به قوانین سازمان بنادر، دریانوردی و همچنین تعرفه‌های مشخصی که به‌صورت سالیانه توسط هیئت وزیران اعلام می‌گردد در نظر گرفته می‌شود.

یکی از این گزینه‌ها هزینه خرده بار یا همان گروپاژ است. خرده بار با شاخصی به نام (CBM) بررسی و سنجیده می‌شود. برای هر جابه‌جایی دریایی، یک فضای خالی یک مترمربعی که فقط ۲۰۰ کیلوگرم بار در آن جای‌گذاری می‌شود را، یک (CBM) پیش‌بینی می‌کنند.

در آخر…

جهت انتخاب شرکتی معتبر در زمینه صادرات به دبی با لنج بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که در زمینه حمل بار دریایی به دبی تجربه کافی داشته باشد و بتواند به شما این تضمین را بدهد که محموله شما در امن‌ترین شرایط و دقیق‌ترین زمان ممکن به مقصد موردنظر ارسال خواهد شد. بسیاری از افراد به دلیل هزینه کمتر حمل‌ونقل دریایی این روش را نسبت به ارسال هوایی ترجیح می‌دهند؛ بنابراین شرکت‌هایی که تعرفه‌های ثابت و مشخصی دارند از لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر هستند. شرکت بازرگانی سپاهان همراه شرایطی را برای تجار و بازرگانان فراهم کرده تا آنها بتوانند با دریافت مشاوره و تماس با کارشناسان مجرب این شرکت اطلاعات کافی و موردنیاز را به دست آورند و فرایند ارسال بار به دبی را آغاز کنند.

سؤالات متداول

هزینه‌های پنهان حمل بار دریایی به دبی چیست؟

هزینه انتقال بار از زمینی مثل از تهران تا بندرهای جنوبی و از بنادر دبی به مقصد به قیمت انتقال دریایی بار افزوده می‌شود که به این هزینه‌ها در اصطلاح حمل‌ونقل دریایی هزینه‌های پنهان می‌گویند.

دلیل انجام حمل بار به روش دریایی چیست؟

از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر و محدودیت حمل بار دریایی به دبی کمتر از محدودیت حمل هوایی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *