شرکت بازرگانی چگونه واردات کالا انجام می دهد؟

واردات کالا با شرکت بازرگانی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

واردات کالا فرایندی چندمرحله‌ای است و ممکن است در هر مرحله آن نیاز به همکاری با یک یا چند واسطه باشد. کسانی که این در این زمینه تجربه دارند بهتر می‌دانند که همکاری با یک شرکت بازرگانی می‌تواند بسیاری از مشکلات قابل پیش‌بینی و حتی پیش‌بینی نشده را رفع کند و روی زمان و قیمت حمل کالا تاثیر بگذارد.

در هر جای واردات کالا ممکن است دست تاجر کوتاه بماند و نیاز به یک کارگزار داشته باشد تا به کمک او روند خود را تکمیل کند. یک شرکت بازرگانی باسابقه در اینجا می‌تواند حکم بازوی درون‌مرزی و فرامرزی را پیدا کند و تبدیل به تیمی برای توسعه تجارت شما شود. در این مقاله به معرفی خدماتی که یک شرکت بازرگانی در زمینه واردات کالا انجام می‌دهد می‌پردازیم.

خدمات واردات شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی حمل‌ونقل، می‌تواند خدمات گسترده‌ای از خرید تا حمل و ترخیص را ارائه بدهد. در اینجا به‌صورت مختصر و مفید خدمات موردنظر را معرفی می‌کنیم.

  • خرید کالای خارجی
  • منبع‌یابی
  • بازرسی کالا در مبدأ
  • بسته‌بندی کالا
  • حمل دریایی و هوایی
  • اخذ نمایندگی
  • امور گمرکی
  • انبارداری

خرید در مبدأ

یکی از خدمات مهمی که می‌توان روی آن حساب کرد خرید کالا در کشور مبدأ است. عمده تجارت ایران با کشورهای چین، امارات و ترکیه است که شرکت بازرگانی سپاهان همراه، با داشتن دفاتر رسمی در گوانگژو، دبی و استانبول در راستای تسهیل واردات قدم برداشته است. البته بازوی عملیاتی ما تنها به این شهرها محدود نمی‌شود و هر محصولی از جایی از این کشورها قابل‌خرید است. در این مرحله از لحظه ثبت سفارش در کنار شما هستیم.

پیداکردن فروشنده مناسب، اعم از تولیدکننده یا واسطه از دیگر خدماتی است که یک شرکت بازرگانی ارائه می‌دهد. این پروسه که به آن منبع‌یابی هم می‌گویند می‌تواند در حاشیه سود واردات بسیار اثرگذار باشد. درعین‌حال اهمیت اصالت کالا و یکسان بودن سفارش با کالایی که ارسال می‌شود بر کسی پوشیده نیست.

حمل دریایی و حمل هوایی

پس از اینکه کالای موردنظر توسط شرکت بازرگانی یا به‌صورت مستقیم خریداری شد نوبت به بسته‌بندی و حمل می‌رسد. اینجا هزینه و زمان دو عنصر تأثیرگذار در انتخاب شما هستند. اگر قطعه‌ای که می‌خواهید وارد کنید سبک باشد: مثل قطعات دستگاه‌های الکترونیکی، حمل هوایی گزینه خوبی خواهد بود. در این روش محموله در کمترین زمان ممکن به مقصد می‌رسد؛ بین چند روز تا نهایتاً دوهفته! پس سرعت ارسال کالا در این نوع حمل بسیار بالاست و خصوصاً برای قطعاتی و کالاهایی که باید زودتر به بازار یا کارخانه برسند، مناسب‌تر است. نکته قابل‌توجه این است که در واردات از طریق شرکت بازرگانی، مراحل بسته‌بندی و بارگیری کالا به‌صورت کامل توسط شرکت انجام‌پذیر است و این مرحله خصوصاً برای کالاهایی که استاندارد حمل خاصی دارند رعایت خواهد شد تا بعدتر در پروسه انتقال کالا صدمه نبیند یا دچار مشکل خاصی نشود. این مرحله چه برای حمل دریایی با کشتی و چه برای حمل هوایی توسط شرکت‌های بازرگانی انجام‌پذیر است.

در روش حمل دریایی هزینه پایین ولی زمان ارسال بالا خواهد بود. گاه ممکن است که این زمان تا بیشتر از سه ماه هم طول بکشد. ولی به‌خاطر هزینه بسیار پایین‌تر طبیعی است که واردات عمده از این روش انجام شود. اینجا نیز شرکت‌های بازرگانی می‌توانند به شما کمک کنند. از این نظر که شرکت‌ها می‌توانند بارهای شما را با دیگر مشتریان تجمیع کنند و در کانتینر حمل قرار دهند. این کار یعنی تجمیع بار هم روی هزینه حمل تأثیر دارد و هم باعث می‌شود کالا خیلی زودتر بارگیری شود.

مزایای واردات با شرکت بازرگانی

همان‌طور که گفتیم ریزه‌کاری‌هایی در کل روند واردات وجود دارد؛ در صورت داشتن دانش کافی، به نفع واردکننده است که بار را از طریق شرکت‌های بازرگانی بیاورد. این منفعت هم از نظر زمانی خواهد بود و هم هزینه‌ای. البته همه خدمات شرکت بازرگانی شامل هزینه‌هایی خواهند بود. ولی منفعت سوم و مهم شرکت‌های بازرگانی برای واردات کالا از چین و دبی رعایت اصول و قوانین حرفه‌ای تجارت است که باعث می‌شود شما با خیال راحت و هزینه قطعی وارداتتان را انجام دهید و هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای باعث توقف فرایند کاری شما نشود.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه از قدیمی‌ترین و معتبرترین واردکنندگان بازار است که می‌تواند در خرید و واردات کالا از چین و دبی تا ترخیص و تحویل در محل کار یا خانه، در کنار شما باشد.

سوالات متداول

ارزان‌ترین راه برای واردات از چین چیست؟

حتی با وجود هزینه‌های اضافی، حمل و نقل دریایی همچنان ارزان‌ترین روش حمل و نقل برای واردات از چین است. به یاد داشته باشید که فقط درصورتی که سفارش شما به اندازه کافی بزرگ باشد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. نصف یک پالت یا یک پالت کامل کافی است.

هزینه واردات کالا از دبی چقدر است؟

هزینه  واردات کالا باید با توجه به نوع کالا و حجم آن محاسبه شود، برای استعلام هزینه واردات کالای ورد نظرتان با کارشناسان سپاهان همراه تماس بگیرید اما در کل هزینه واردات از دبی نسبت به خیلی از کشور ها کمتر است.

کدام محصولات از چین وارد می‌شود؟

کالاهای اصلی وارداتی از چین شامل ساعت دیواری و ساعت مچی، آلات موسیقی، اسباب بازی، وسایل ورزشی، وسایل خانه، تشک، پلاستیک، ماشین‌آلات الکتریکی، تجهیزات الکترونیکی (مانند لوازم جانبی گوشی ، کامپیوتر و….) مواد شیمیایی، اقلام آهن و فولاد، کودها، سوخت معدنی و فلزات است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *