واردات ماشین آلات صنعتی از چین

واردات۰ماشین-الات-صنعتی-از-چین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سهم عمده کالاهای وارداتی به کشور را دستگاه‌های صنعتی تشکیل داده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین کشورها جهت واردات این دستگاه‌ها به ایران، کشور چین است. بنابراین واردات از چین، اهمیت خاصی برای تاجران و شرکت های وارد کننده صنعتی در این حوزه دارد.

با استفاده از اطلاعات وبسایت  www.tccim.ir  (آمار کل واردات و صادرات به مقصد جمهوری اسلامی ايران گمرک – کشور – تعرفه) در سال 1399 مجموع واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی فقط در گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای تمیزکردن یا خشک‌کردن بطری یا‌سایر ظروف، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای پرکردن، ‌بستن، درزگیری ‌کردن (Sealing) یا برچسب‌زن ظروف فلزی استوانه‌ای، قوطی، کیسه یا سایر ظروف، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای درپوش، در مجموع رقم  1,552,297,442,098  ریال بوده است!

سهم چین از کل واردات ایران!

بر اساس داده های سال 2018، تامین کنندگان برتر ایران که حدود سه چهارم (76.1 درصد) خریدهای بین المللی ایران را به خود اختصاص داده اند عبارتند از: چین (24.9 درصد)، امارات متحده عربی (13.8 درصد)، هند (6.4 درصد)، ترکیه (6.3 درصد)، آلمان. (5.9%)، سوئیس (5.1%)، کره جنوبی (5%)، روسیه (3.3%)، ایتالیا (2.8%) سپس بریتانیا (2.6%).

پیشنهاد خواندنی؛ واردات و خرید قطعات ماشین‌های صنعتی از چین

مزایای واردات تجهیزات از چین

مزایای واردات تجهیزات از چین
  • پایین بودن هزینه واردات

این دلیل، اگرچه تنها دلیل نیست، ولی همین یک دلیل بسیاری از شرکت ها را جذب می‌کند تا محصولات خود را از این کشور آسیایی وارد کنند، بنابراین ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

  • هزینه تولید محصولات در چین به وضوح کمتر از هر کشور دیگری است

اگرچه ممکن است فکر کنیم که هزینه‌های واردات زیاد است، اما  هزینه واردات بوضوح کمتر از هزینه‌های تولید در کشور ما است.

  • محصولات با کیفیت بالاتر نسبت به سایر کشورهای آسیایی

با وجود افسانه نادرست در مورد کیفیت پایین محصولات چینی، کالاهای تولید شده در این کشور آسیایی اغلب از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات وارداتی از سایر کشورهای آسیایی مانند هند یا ویتنام برخوردار هستند.

  • حجم زیاد بدون مشکل

اکثر شرکت هایی که تصمیم می‌گیرند محصولات خود را از چین وارد کنند این کار را در مقادیر زیاد انجام می‌دهند، زیرا کارخانه‌های چینی واقعاً سازنده‌های غول‌پیکری هستند که برای تولید محصولات در حجم و ابعاد بالا طراحی شده‌اند.

  • امکان سفارشی کردن محصولات

اغلب، شرکت‌هایی که در نظر دارند محصولات خود را از چین وارد کنند، نگران هستند که مشتریان آنها معتقدند همه محصولات چینی، شبیه هم خواهند بود. این نادرست است زیرا تولید در چین مترادف با توانایی سفارشی کردن محصولات با تمام جزئیات به دلخواه شما است.

مشکلات واردات شخصی تجهیزات از چین

  • عدم احقاق حق و پیگیری در کشور چین در صورت تخلف فروشنده 
  • مشکل عدم حضور فرد در چین در صورت نیاز به بررسی کالا یا در زمان خرید و تحویل گرفتن کالا
  • هزینه بالا  رفت و آمد به چین
  • عدم آشنایی با زبان چینی

 

چرا باید برای واردات از چین با یک شرکت بازرگانی همکاری کنید؟

واردات از چین آسان نیست” شاید این جمله را زیاد شنیده باشید. اما در واقع اغلب شرکت‌های واردکننده کالا از چین، بدون تجربه و دانش قبلی اقدام به واردات می کنند بنابراین نتیجه کار آنها به وضوح منفی می شود.

ما شاهد انواع مشکلاتی هستیم که بسیاری از شرکت‌ها با آن مواجه هستند و در اغلب موارد قادر به حل موفقیت آمیز آن نیستند. همیشه این تنها شرکت‌های کوچک نیستند که این عوارض را تجربه می‌کنند. واردات محصولات از چین می تواند مشکلات مختلفی پیش رو داشته باشد مخصوصا اگر شما دانش و تجربه اثبات شده ای در این زمینه نداشته باشید.

در واقع این مشکلات هستند که در طول فرآیند واردات باعث می‌شوند شرکت‌ها بگویند که واردات از چین گزینه خوبی نیست. این یک جمله نادرست است. به طور کلی، مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که فرآیند واردات در دستان حرفه‌ای یک شرکت با تجربه نباشد.

برخی از مهم ترین این مشکلات عبارت اند از:

  • فقدان دانش تخصصی:

عدم آگاهی از بازار گسترده چین همچنین عدم داشتن دانش تخصصی در زمینه تجهیزات صنعتی، بسیاری از شرکت ها را به برداشت اشتباه و در نهایت واردات اشتباه، از بازار چین سوق می دهد.

مشکلات مربوط به عدم آگاهی از کد تعرفه های واردات:

شناسایی کد تعرفه هر کالا برای واردات،  از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هزینه‌های گمرکی، تعرفه ها، هزینه‌های  ترخیص کالا و همچنین بهره مندی از معافیت ها، بر اساس کد تعرفه اعلام شده تعیین می‌شود و اشتباه در تشخیص این کدها می‌تواند برای شرکت وارد کننده و در نهایت خریدار، هزینه‌های گزافی داشته باشد. گاهی به دلیل این اشتباهات، گمرک تجهیزات را به طور کامل ضبط کرده و به عنوان کالای قاچاق تشخیص می‌دهد و ممکن است حتی جریمه‌های نقدی و بازداشت نیز برای خریدارکالا و شرکت واردکننده در نظر گرفته شود.

  • مشکلات برآورد هزینه:

هنگامی که شما شروع به محاسبه هزینه واردات هر محصول می‌کنید، ممکن است هزینه های خاصی مانند پرداخت حقوق گمرکی یا حتی هزینه سفر به چین که در صورت نیاز ممکن است ضروری باشد، در نظر گرفته نشوند.

  •  مشکلات ارتباطی:

در بسیاری از موارد قطعا منشأ بقیه مشکلات همین است. این مشکل فقط ناشی از تفاوت زبان‌ها نیست، بلکه برخی از عوامل فرهنگی و اقتصادی نیز در این امر دخیل هستند. در واقع نفهمیدن منظور خریدار، که دقیقا چه محصولی با چه جزئیاتی مد نظر دارد یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی واردات از چین است.

  • استانداردهای کیفیت:

استانداردهای کیفیت در چین معمولاً با استانداردهای کشور مقصد مطابقت ندارند. این چیزی است که در صورت عدم شناسایی به موقع و بی توجهی به آن می‌تواند باعث مشکلات فراوان برای خریدار شود.

شرکت سپاهان همراه با آگاهی کامل از تمام این مشکلات و به لطف بهره مندی از دانش تخصصی بالا و تکیه بر کادر متخصص و همچنین تجربه چندین ساله در زمینه واردات، اقدام به واردات تجهیزات صنعتی از کشور چین می‌کند که باعث برتری این شرکت در بین رقبا و همچنین تضمین کننده رضایت شما از نتیجه و تطابق کامل کالای دریافتی با آن چیزی است که دقیقا به آن نیاز دارید.

چند نمونه از ماشین آلات و تجهیزات

  • دستگاه پرکن مواد دارویی

این دستگاه به درخواست مشتری در مدل‌های تک نازل، دو نازل، چهار نازل و شش نازل طراحی می‌شود و شما باید متناسب با ظرفیت مورد نظر و نیازی که دارید، انتخاب خود را انجام دهید. نکته جالبی که در رابطه با دستگاه پرکن مواد دارویی وجود دارد، ابعاد و اندازه آن است. طراحی این دستگاه به گونه‌ای انجام شده که می‌توان از آن در محیط‌هایی که فضای کوچکی دارند نیز استفاده کرد. حتی باید متذکر شد که امکان استفاده از این دستگاه در محیط‌های خانگی نیز وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد، کارایی اصلی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، پر کردن ظروف مواد مورد نظر است. ظروفی که شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه آن‌ها را پر کنید، در حجم‌های گوناگونی قابل پر کردن هستند. از جمله حجم ظرف‌ها می‌توان به 10، 20، 30، 50، 60، 100 و 150 سی سی اشاره کرد.

  • دستگاه پرکن مواد پودری

دستگاه سلفون پرکن یا دستگاه پرکن مواد پودری از جمله دستگاه‌هایی به شمار می آید که می‌توان با استفاده از آن موادی که در دسته‌هایی چون حبوبات، خشکبار، انواع پودرها و … قرار می‌گیرند را بسته بندی کرد. به نوعی می‌توان گفت این دستگاه برای موادی که نیاز است آن‌ها را به اندازه معین درون بسته بندی بریزید، کاربرد دارد. برای مثال می‌توان به نمک، آرد، زردچوبه، نسکافه، کاپوچینو و … اشاره کرد.

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق

آب، عرقیات گیاهی، گلاب، آبمیوه‌ها، تینر، ضدیخ و هر مایع دیگری که روندگی بالایی دارد، در دسته مایعات رقیق قرار می‌گیرد و برای آنکه آن‌ها را در بسته‌بندی‌های مناسب قرار داد، به دستگاه ویژه‌ای نیاز خواهد بود که دستگاه پرکن مایعات رقیق همان دستگاه مورد نیاز است. در ادامه دسته بندی از مایعات را که می‌توان با این دستگاه آن‌ها را بسته بندی کرد، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
• شوینده‌ها؛ مانند سفیدکننده، جرم‌گیر، شیشه شور و …
• مایعات خوراکی؛ مانند آب، دوغ، سرکه، آب‌میوه‌های طبیعی و …
• حلال‌ها؛ مانند استون، تینر، الکل
• مایعات شیمیایی؛ ضد یخ، آب اکسیژنه، کودهای مایع، ضد یخ
• انواع دستگاه‌های پرکن مایعات رقیق
همان‌طور که مشاهده کردید، دسته بندی متنوعی برای انواع مایعات وجود دارد که برای پرکردن هر یک از آن‌ها به نوع متفاوتی از دستگاه نیاز خواهد بود. در ادامه دسته بندی که برای این محصول در نظر گرفته شده است را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ

همانطور كه از اسم دستگاه پرکن مایعات غلیظ پيدا است، اين تجهيزات وظيفه پر كردن مايعات مختلف را در ظرف‌های مخصوص خود بر عهده دارند. مايعاتی از جمله عسل، روغن‌های خوراكی و صنعتی، رنگ‌ها، كودهای شيميايی، سموم كشاورزی، چسب‌های مايع و… همگی از طريق دستگاه‌های پر كن در داخل ظرف‌ها پر مي‌شوند. به صورت کلی دستگاه‌های پر کن مایعات غلیظ به سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و وزنی تقسیم می‌شوند.

  • دستگاه لیبل زن

لیبل زن یک دستگاه برای چسباندن لیبل‌های چاپ شده روی محصول شما است. دستگاه‌های لیبل زن صنعتی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارت اند از:

  • لیبل زن استوانه ای : برای ظروف دارای سطح مقطع استوانه مانند انواع بطری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن دستگاه لیبل زن بطری هم گفته می‌شود.
  • لیبل زن صاف : برای چسباندن لیبل روی ظروف مربع شکل یا مستیطیلی استفاده می‌شود.
  • لیبل زن درب محصول: برای چسباندن لیبل روی درب یا بالای انواع ظروف از این لیبل زن استفاده می‌شود.

البته شرکت ایده آل صنعت آسیا تولیده کننده اصلی انواع دستگاه‌های پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پرکن مایعات غلیط، پرکن مایعات رقیق، پرکن مواد پودری، پرکن دربند دارویی، دستگاه‌های سیل وکیوم، انواع مختلف دستگاه‌های لیبل زن، انواع خط تولید مواد غذایی و خوراکی، دارویی، آرایشی بهداشتی و خط تولید بسته بندی و پرکن محصولات و فراورده‌های پتروشیمی و انواع روغن‌های اتومیبل در ایران می‌باشد و شما به جای واردات از چین می توانید از تولیدات داخل نیز حمایت کنید.

سپاهان همراه با افتخار اعلام می‌دارد که در جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشتریان و هموطنان عزیز، در زمینه ثبت سفارش، واردات و ساخت انواع تجهیزات صنعتی، غذایی و دارویی آمادگی دارد.

5/5 - (4 امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام
    روز خوش
    آیا امکان خرید کامل خط تولید درب بطری شیشه دارویی 28 بصورت نو ویا استوک امکان پذیر می‌باشد یا خیر

    1. سلام
      بله امکان خرید هست لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *