ثبت سفارش واردات گوشی از هفته آینده آغاز می شود

ثبت سفارش واردات گوشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بنابر آخرین گزارش های منتشر شده  از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، موانع قانونی  جهت ترخیص 600 هزار گوشی انبارشده در گمرک در چند روز پیش برطرف شد. در این رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود نوشت:” در جلسه هیات دولت دستورالعمل نحوه ترخیص کالاهای واردشده بدون ارز تخصیصی از گمرک به تصویب رسید. بنابراین موانع قانونی ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه موجود در گمرک رفع شد.”

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به این مساله، افزود : “به منظور تنظیم بازار بهتر است مسئولان هرچه سریع‌تر موبایل‌ها را قیمت‌گذاری کنند تا گوشی‌ها توزیع و کمبود موجود در بازار برطرف شود.”

وی از توقیف یک دسته از گوشی‌های تلفن همراه نیز خبر داد و اضافه کرد گوشی‌هایی که در انبارهای گمرک مانده ، یا ترخیص شده و یا در حال ترخیص هستند. باز هم برای تنظیم بازار کافی نیستند.

ابراهیم درستی تاکید کرد:” بازار موبایل با کمبود کالا مواجه است و گوشی‌های ترخیص‌شده می‌ بایست میان فروشندگان توزیع شود تا بازار تعدیل شود.”

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به اینکه ثبت سفارش‌های جدید آزاد شده و از هفته آینده آغاز خواهد شد، در رابطه با گوشی‌های توقیف شده افزود “خواهش ما این است که سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی شود. به هر حال گوشی‌ها جرمی مرتکب نشده‌اند و توقیف طولانی‌ مدت آن‌ها صلاح نیست.”

ابراهیم درستی معتقد است تخلفات موجود در بازار موبایل جزئی  است و خواهان رسیدگی سریع تر به تخلفات جزئی افراد و برطرف کردن ناآرامی ها شد. البته او  درخصوص کسانی که تخلفات سنگین داشته‌ اند لازم دانست که برخورد جدی  با آنها صورت بگیرد .

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به زمانبر بودن بازنگری گوشی‌های موبایل ، اظهار کرد که  این موضوع تمام شده است و ترخیص موبایل‌ها هم اکنون  شروع شده است. وی امیدوار است به انجام سایر اقدامات سرعت بیشتری بخشیده شود تا بازار موبایل از شرایط فعلی خارج شود.

 

منبع :اقتصاد آنلاین

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *