ترخیص مواد اولیه کارخانه ها در گمرک هنوز با مشکل رو به روست

ترخیص مواد اولیه کارخانه ها

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به مناسبت در پیش بودن دهم تیر روز صنعت به برخی از مشکلات صنعت کشور نظیر تحقق نیافتن کامل برنامه های مربوط به تسهیل روند ترخیص مواد اولیه کارخانه ها  اشاره کرد و افزود: ” هنوز در گمرکات مشکل ترخیص مواد اولیه کارخانه ها وجود دارد و برای رفع این مشکلات باید برنامه های مدون و عملی تدوین و البته اجرا شود. “به گفته علی نقیب؛ با وجود گستردگی قوانین مربوط به توسعه صنعت، همچون برنامه چشم انداز ۲۰ ساله در کشور، باز هم تاکنون حمایت کافی از این برنامه ‌ها انجام نگرفته و یا این برنامه ها به صورت کامل و درست اجرا نشده اند، به همین خاطر نمی‌توان انتظاری در رفع کامل مشکلات این بخش داشت.

علی نقیب در ادامه به دیگر مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و گفت:” مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست، بلکه تغییر مداوم قوانین از مشکلات دیگر این بخش است.”

علی نقیب اضافه کرد: “وضع قوانین به خودی خود نمی‌تواند مشکلی را رفع کند بلکه شکل اجرای درست و دقیق آن می‌تواند نتایج مورد نظر قانونگذاران را محقق کند. باید فرهنگ اجرای قوانین در جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در این صورت برنامه‌ها و چشم اندازها مفید و مثمرثمر خواهند بود.”

موضوع دیگری که نقیب به آن پرداخت، مشکلات به وجود آمده از صدور بخشنامه‌ های خلق الساعه بود این در حالی است که به عقیده وی چنانچه برنامه مدونی وجود داشته باشد دیگر نیازی به صدور این بخشنامه ها نیست.

وی در پایان افزود:” تدوین الگو و برنامه مدون، راه رفع مشکلات بخش صنعت کشور است، در حالی که نباید اجرای دقیق این برنامه‌ها هیچ وقت فراموش شود.”

 

منبع: اقتصاد نیوز

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *