گشایش بزرگترین نمایشگاه صادرات و واردات چین با حضور بازرگانان ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

گشایش بزرگترین نمایشگاه صادرات و واردات چین با حضور بازرگانان ایران

بزرگترین نمایشگاه بین المللی واردات و صادرات چین از جمعه در شهر «گوانگجو» در جنوب این كشور با حضور هزاران بازرگان از سراسر نقاط دنیا از جمله ایران فعالیت خود را آغاز كرد.

چین

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از ایرنا، این یكصد و نوزدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه در مركز استان «گوانگ دونگ»، یكی از قطب های اقتصادی چین است، نمایشگاهی كه بیشتر غرفه داران آن را چینی ها تشكیل می دهند.
البته در طول مدت برگزاری این نمایشگاه ظاهرا نمایندگان كشورمان فقط در چند دوره به عنوان غرفه دار حضور داشتند و كالاهای خود را عرضه كردند اما پس از آن این حضور بیشتر با عنوان بازدیدكننده انجام می شود.
در حال حاضر بیشترین بخش از این نمایشگاه بزرگ بین المللی كه در آسیا در عظمت برگزاری آن رقیبی ندارد، اصولا در احاطه شركت های چینی است.
این بار نیز گزارش شده است كه 24 هزار و 500 غرفه در این نمایشگاه در نظر گرفته شده كه بیش از 90 درصد آنها را شركت های كوچك و متوسط چینی به خود اختصاص داده اند.
كمیته تشكیلات این نمایشگاه در بیانیه ای آورده است كه در نمایشگاه مذكور كه با نام «كانتون» هم شناخته می شود هزاران بازرگان از خاورمیانه، اروپا، آفریقا و دیگر نقاط جهان از جمله ایران حضور دارند.
براساس آمارهای موجود حضور فعالان اقتصادی كشورمان در این نمایشگاه بین 3 تا 4 هزار نفر متغیر است.
این نمایشگاه هر سال دو بار در فصول بهار و پائیر برگزار می شود و از مشهورترین نمایشگاه های بزرگ چین محسوب می شود كه تا مدتی قبل «نمایشگاه صادرات» خوانده می شد و سپس به نمایشگاه «واردات و صادرات كانتون» تغییر نام داد.

بیشترین محصولاتی كه در این دوره از نمایشگاه از سوی شركت كنندگان عرضه شده، محصولاتی است كه به نوعی با انرژی های پاك همخوانی دارد كه علاوه بر مقرون به صرفه بودن، از لحاظ محیط زیستی هم مطلوبیت بالایی دارد.
نمایشگاه كانتون در واقع پارامتر سنجش تجارت خارجی چین و توجه تجار و بازرگانان خارجی به این كشور هم به حساب می آید.
تارنمای «یی سی» چین می نویسد كه بسیاری از بازرگانان ممكن است به دلیل طرح های ابتكاری و ابداعی و با توجه به برنامه احیای جاده ابریشم امسال جذب این نمایشگاه شوند.
آنطور كه برآوردها نشان می دهد بازرگانانی از 200 كشور و منطقه جهان از نمایشگاه بهاره كانتون در جنوب چین كه تا 16 اردیبهشت ماه سالجاری ادامه می یابد، بازدید به عمل خواهند آورد.
در نمایشگاه قبلی 177 هزار خریدار شركت كردند و ارزش كل معاملات این نمایشگاه به 27 میلیارد دلار رسید كه از دوره پیشین آن نیز 7.5 درصد كمتر بود.
براساس آمارهای موجود، در یكصد و هجدهمین دوره این نمایشگاه 4 هزار و 161 بازرگان، تاجر و فعال اقتصادی از كشورمان حضور داشتند كه این تعداد در دوره قبل تر نیز 3 هزار و 732 نفر بوده است.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *