کار شرکت بازرگانی چیست؟ {انواع شرکت بازرگانی}

کار شرکت بازرگانی چیست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شرکت‌ های بازرگانی کلیه خدمات و رویه‌های صادرات و واردات (که بخش اصلی کار شرکت بازرگانی هستند) به صورت تخصصی پوشش می‌دهند. یک شرکت بازرگانی محصولات را در یک کشور خریداری می‌کند و از طریق شبکه توزیع خاص خود آنها را در کشورهای مختلف به فروش می‌رساند.

این نوع شرکت‌ها بیشتر با حجم بالای تولید محصولاتی مانند: مواد اولیه، مواد شیمیایی، لوازم جانبی و … کار می‌کنند.

 فعالیت‌های یک شرکت بازرگانی شامل چه مواردی است؟

  • شناسایی تأمین‌کنندگان در کشورهای مختلف با ظرفیت تهیه حجم زیادی از محصولات عمومی با قیمت‌های رقابتی
  • مذاکره در مورد شرایط فروش و تحویل محصولات
  • انجام خدمات حوالجات ارزی
  • مدیریت تدارکات و حمل و نقل
  • ترحیص کالا از گمرک ایران و رفع موانع تجارت بین‌الملل.

در حال حاضر، شرکت‌های بازرگانی در کشورهای نوظهور در مناطق آسیا، آفریقا یا آمریکای لاتین تخصص دارند. عملکرد این شرکت‌ها شناسایی تأمین‌کنندگان با قیمت‌‌های رقابتی، مذاکره و خرید محصولات آنها و فروش آنها از طریق شبکه توزیع در کشور خود یا کشورهای همسایه است.

انواع شرکت‌های بازرگانی

 از نظر قراردادی‌، یک شرکت بازرگانی می‌تواند به چهار روش مختلف عمل کند که کار شرکت بازرگانی در هر کدام متفاوت است.

۱. نماینده فروش صادرکنندگان داخلی

برخی شرکت‌های بازرگانی با حضور در کشورهای خارجی و بازاریابی در بازارهای خارجی و بررسی نیازهای یک کشور، فرصت ورود و صادرات از کشور خود به آن کشور را بوجود می‌آورند.

با درخواست سفارشات مشتریان خارجی با تولیدکنندگان داخلی ارتباط برقرار می‌کنند و یا اینکه تولیدکنندگان به این شرکت‌های بازرگانی درخواست صادرات محصولاتشان را می‌دهند و این شرکت بازار این محصول را در کشورهای دیگر پیدا می‌کند.

ممکن است شرکت بازرگانی قیمت صادرات را پیشنهاد کند. البته که قیمت حرف آخر را حتی درباره‌ی قبول سفارش می‌زند. ارتباط با مشتریان آن از طریق قرارداد شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی برقرار می‌شود.

۲. نماینده‌ی خرید بودن برای واردکنندگانی که می خواهند نوع خاصی از محصولات را در از یک منطقه خاص خریداری کنند که می‌تواند یک کشور یا چندین کشور باشد که توسط شرکت بازرگانی شناخته شده است. مسئولیت‌های این شرکت بازرگانی ممکن است شامل موارد دیگری باشد نظیر:

  • شناسایی تولیدکنندگان و تأمین کنندگان محصولات در آن کشور.
  • مذاکره در مورد قیمت‌ها، شرایط تحویل و پرداخت و حمل و نقل بین‌المللی اسنادی که مطابق با مراحل صادرات و واردات است.
  • ارتباط با مشتریان از طریق قرارداد خریدار بین‌المللی برقرار می‌شود.

3. توزیع کننده انحصاری به صورت خرید و فروش

 شرکت بازرگانی تولیداتی را با قیمت معین خریداری می‌کند و با قیمتی که خودش تعیین کرده به مشتریان خارجی می‌فروشد. هنگامی که شرکت بازرگانی به عنوان توزیع‌کننده فعالیت می‌کند، تولیدکننده هیچ کنترلی بر قیمت صادرات ندارد و حتی احتمال دارد که از مشتری‌های خارجی نیز اطلاعی نداشته باشد.

۴. شرکت‌های بازرگانی که به‌عنوان واسطه در فعالیت‌های تجاری به عنوان خریدار یا فروشنده عمل نمی‌کنند، بلکه به عنوان واسطه ای عمل می‌کنند که در ازای صادرات و واردات کمیسیون دریافت می‌کند. روابط با مشتری‌های آن (معمولاً صادر کننده / فروشنده‌ها) از طریق یک قرارداد واسطه‌ای برای فعالیت‌های تجاری برقرار می‌شود.

هزاران شرکت بازرگانی این فعالیت‌های تجاری بین المللی را انجام می‌دهند. در فهرست تجارت جهانی بیش از 3500 واسطه تجارت بین المللی وجود دارد که براساس کشور و بخش طبقه‌بندی شده‌اند.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه با بیش از ۲۰ سال سابقه در تجارت بین‌الملل و واردات کالا و با مستقر بودن دفاتر این شرکت در شهرهای گوانجو، شنزن و دبی و همچنین بهره‌گیری از پرسنل متخصص و با تجربه، تمام خدمات وارداتی را در کنار دیگر خدمات بازرگانی خود به مشتریان ارائه می‌دهد.


منبع: globalnegotiator

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *