مراحل واردات قطعات موبایل و معرفی پرفروش ها

واردات قطعات موبایل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

امروزه قیمت گوشی‌های موبایل هوشمند افزایش زیادی یافته است و با توجه  به بحث کیفیت و ظرافت گوشی‌های موبایل، تعمیر این دستگاه‌ها اهمیت بالایی دارد. مصرف‌کننده موبایل می‌داند که برای بسیاری از مدل‌های محبوب بازار ضمانتی برای تعمیر و تعویض گوشی موبایل ندارد. خیل‌ها هم متأسفانه اصلاً ذهنشان را درگیر گارانتی معتبر نمی‌کنند. به زبان دیگر گوشی موبایل در ایران، از نظر گارانتی و تأمین قطعات شرایط مطلوبی ندارد. این یعنی نیاز بالا به تعمیرات، یعنی تقاضای بسیار بالایی برای قطعات موبایل، قطعات شکستنی مثل بدنه و قاب و ال‌سی‌دی و تاچ آن شاید بیشتر از همه نیاز به واردات کالا داشته باشد. برخی از قطعات که دوام بیشتری دارند مثل اسپیکر، سوکت شارژ، دکمه ولوم و بازر در بازار کم‌وبیش پیدا می‌شوند ولی نه به‌اندازه قطعاتی مثل ال‌سی‌دی. قطعات تعمیری مثل برد، نیز به دلیل پیچیده‌تر شدن طراحی‌ها و سخت‌تر شدن تعمیر جزو قطعات وارداتی قرار می‌گیرند.

عوارض و گمرکی واردات قطعات تلفن همراه

کشور چین به دلیل پیشرفت در زمینه تکنولوژی، منبع واردات قطعات موبایل برای کشور ایران است. واردات قطعات موبایل از چین با حقوق ورودی مشخصی صورت می‌گیرد که به میزان 5درصد معین شده است. عوارض این نوع کالاها 5درصد بوده و این عوارض با صلاحدید روزانه بانک مرکزی، به گمرک اعلام می‌شود. مالیات ارزش‌افزوده 9درصد است که به همراه مالیات علی‌الحساب محاسبه می‌شود میزان این مالیات 4درصد محاسبه می‌شود.

رمز موفقیت در واردات قطعات موبایل

دانش کافی از بازار فروش می‌تواند به یک واردات موفق منتج شود. در بهترین حالت واردات قطعات موبایل زمانی اتفاق می‌افتد که بازار فروش مورد بررسی دقیق قرار گرفته باشد. برای مثال در زمینه قطعات موبایل، واردات عمده بهترین گزینه است و حاشیه سود بسیار زیادی به همراه دارد. توجه داشته باشید که قبل از ورود به حوزه واردات از چین و دبی، بهتر است از هر طریقی فروشندگان معتبر را شناسایی کنید تا ریسک معامله با افراد غیرمجاز از بین برود و اطمینان از صحت معامله به وجود بیاید. نمایندگی‌ها بهترین گزینه برای معاملات هستند.

مراحل واردات قطعات موبایل و تبلت

مراحل واردات قطعات موبایل روند و مقررات نسبتاً ثابتی دارد که باید آنها را مطالعه و در نهایت اقدام به واردات کرد:

  • بررسی بازار فروش
  • شناسایی برندهای معتبر
  • منبع‌یابی
  • استعلام آخرین قیمت‌های بازار
  • دریافت فاکتور خرید
  • حمل‌ونقل و نظارت بر تمام مراحل بارگیری
  • ارائه مدارک در گمرک
  • تحویل اجناس به گمرک
  • بارگیری محصولات در گمرک برای انتقال به شهرهای موردنظر
  • فروش اجناس در بازار

بیشترین خرید قطعات موبایل

خرید قطعات موبایل الزاماً مختص قشر خاصی مانند تعمیرکاران نیست. باتوجه‌به تنوع بالای موبایل ممکن است هر عمده‌فروش یا تعمیرکاری نیازمند قطعه خاصی از برند و مدل خاصی باشد. در متن زیر به چند مورد از پرفروش‌ترین موارد قطعات موبایل اشاره می‌کنیم.

واردات تاچ موبایل

یکی از جنبه‌های رقابتی تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل هوشمند حذف فضاهای اضافه در جلوی موبایل است به همین دلیل تولیدکنندگان بیشتر توجه خود را معطوف به تولید موبایل‌هایی با حداکثر اندازه مانیتور کرده‌اند. تولیدکنندگان در تهیه موارد ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌دیدن تاچ و ال‌سی‌دی چیزی کم نمی‌گذارند، اما حقیقت این است که آسیب‌دیدن ال سی دی یا تاچ موبایل امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل، رفته‌رفته تقاضای خرید تاچ ال‌سی‌دی زیاد شده است.

نکته مهم اینکه هنگام خرید به بارکد و نوع بسته‌بندی کالا توجه داشته باشید زیرا تعدادی از سودجویان تاچ ال‌سی‌دی‌های غیر اصل و بی‌کیفیت را در قالب کالای اصل وارد بازار کرده‌اند. توجه داشته باشید که متعلقات تاچ و ال‌سی‌دی همراه با آن به فروش می‌رسد و یک پک کامل است.

واردات باتری

باتری موبایل یک قطعه مصرفی است و پس از گذر زمان کارایی آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به دلیل تنوع بالای باتری در بازار موبایل متأسفانه ممکن است نتوانید باتری موبایل خود را به‌راحتی پیدا کنید. به همین دلیل خرید باتری موبایل از چین یا دبی با بهترین کیفیت ممکن یکی از مطمئن‌ترین راه‌هاست.

واردات IC موبایل

سفارش IC برای گسترش صنعت الکترونیک ضروری است چرا که کشور ما دارای محدودیت‌‌های تجاری بسیاری است و نیاز دارد که به خودکفایی برسد و اغلب دستگاه‌ها را تولید کند. آی‌سی‌ها مدارهای الکترونیکی فشرده و کوچکی هستند که بر روی یک قطعه سیلیکون قرار دارند. بر روی هر آی سی اعداد و حروفی نوشته شده که با تحلیل آن‌ها می‌توانید اطلاعات اولیه را درباره آی‌سی به دست آورید. از قبیل سال ساخت، نوع ای سی، کاربرد و … آی‌سی‌های ساخته شده به‌قدری متنوع هستند که غیرممکن است بتوانید تمامی انواع آن را نام ببرید! با گرایش روزافزون مهندسین برق به کاهش حجم پروژه‌های الکترونیکی، میزان استفاده از آی‌سی در انواع پروژه‌های الکترونیکی نیز افزایش یافته؛ حتی امروزه برخی از آی‌سی‌ها در ابعاد کوچک‌تر با کارایی بیشتر نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌شوند. آی‌سی‌ها را می‌توان بسته به کارایی و مشخصه‌های دیگر مانند نوع پکیج و… دسته‌بندی کرد. اما به‌طورکلی تمامی آی‌سی‌ها  به‌صورت عمومی در سه دسته جای می‌گیرند:

  • آی‌سی‌های دیجیتال
  • آی‌سی‌های آنالوگ
  • آی‌سی‌های دیجیتال – آنالوگ

این دسته‌بندی عموماً بر اساس نوع سیگنال دریافتی و خروجی آی‌سی‌ها انجام می‌شود. از متداول‌ترین آی‌سی‌ها می‌توان به میکروکنترلرها، میکروپروسسورها، کانورترها، حافظه‌ها، A-D و D-A اشاره کرد.

آی‌سی‌های دیجیتال:

آی‌سی‌های دیجیتال شامل آی‌سی‌های منطقی، آی‌سی‌های واسطه، قطعات برنامه‌پذیر و آی‌سی‌های مدیریت انرژی هستند.

آی سی آنالوگ:

آی‌سی‌ آنالوگ در دسته آی‌سی‌های خطی و آی‌سی‌های rf قرار می‌گیرد.

مزایای آی‌سی

  1. ابعاد آی‌سی بسیار کوچک است.
  2. توانایی زیادی برای کار در دمای بالا دارد.
  3. مصرف برق آن به دلیل اندازه کوچکش کم است.
  4. وزن آی‌سی در مقایسه با کل مدارهای گسسته کمتر است.
  5. به‌راحتی قابل تعویض است اما در صورت خرابی به‌سختی می‌توان آن را تعمیر کرد.

واردات گلس موبایل

لایه محافظی شیشه‌ای که روی انواع گوشی و تبلت نصب شده گلس گفته می‌شود. دقت کنید در واقع منظور ما از تعویض گلس (شیشه روی ال سی دی موبایل) تعویض صفحه شیشه‌ای است که روی گوشی توسط شرکت سازنده نصب شده‌است. اگر به هر علتی گوشی از دست کاربر بیفتد و بشکند یا ترک بردارد نیاز به تعویض گلس پیدا می‌کند. این گلس‌ها برای گوشی‌های مختلف توسط سازندگان چینی تولید می‌شود ولی کیفیت انواع آنها بسیار متفاوت است. واردات این قطعه خاص (گلس صفحه نمایش) یکی از موارد ضروری برای تامین نیاز بازار است.

مزایایی تعویض گلس نسبت به تعویض تاچ ال سی دی

در برخی موارد خاص ممکن است به دلیل ضربه یا واردشدن فشار به صفحه نمایش گوشی، گلس روی آن بشکند یا دچار ترک شود اما خود ال‌سی‌دی و تاچ دستگاه سالم بمانند. در این شرایط صفحه نمایش گوشی ترک خورده یا شکسته است اما همچنان می‌توان از آن استفاده و محتوای نمایشگر را مشاهده کرد. این حالت دقیقا حالتی است که گلس ال‌سی‌دی گوشی شکسته و نیاز به تعویض خواهد داشت و خود تاچ و ال‌سی‌دی دستگاه سالم است. در اینگونه شرایط می‌توانید با تعویض گلس ال‌سی‌دی گوشی به جای تعویض کل صفحه نمایش با هزینه بسیار ناچیزتری مشکل دستگاه را برطرف سازید. بنابراین اگر در اثر ضربه، فشار یا بنا به هر دلیلی روی صفحه نمایش گوشی شما ترک یا شکستگی سطحی ایجاد شود اما تاچ ال‌سی‌دی آن همچنان بدون مشکل عمل کند، نیازمند تعویض گلس ال‌سی‌دی خواهد بود. توجه کنید که تعویض گلس هزینه کمتری نسبت به تعویض ال‌سی‌دی دارد.

شما نیز می‌توانید در هر مرحله از واردات قطعات گوشی‌های همراه، در برندهای گوناگون همراه با بازرسی کیفیت در مبدأ، روی شرکت بازرگانی سپاهان همراه حساب کنید. خرید عمده گلس از تجارت‌های پرسود در حوزه خرید عمده لوازم جانبی موبایل است.

سوالات متداول

پرفروش‏ترین قطعات موبایل کدامند؟

تاچ موبایل، باتری، IC موبایل، گلس موبایل و… از پرفروش ترین موارد قطعات موبایل و همچنین مناسب برای واردات است.

عوارض و گمرکی واردات قطعات موبایل چقدر است؟

واردات قطعات موبایل از چین با حقوق ورودی مشخصی صورت می‌گیرد که به میزان 5درصد معین شده است. عوارض این نوع کالاها 5درصد بوده و این عوارض با صلاحدید روزانه بانک مرکزی، به گمرک اعلام می‌شود. مالیات ارزش‌افزوده 9درصد است که به همراه مالیات علی‌الحساب محاسبه می‌شود میزان این مالیات 4درصد محاسبه می‌شود.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *