متوقف شدن واردات بدلیجات به علت صرفه جویی ارزی

متوقف شدن واردات بدلیجات

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طبق گفته ی امیرمحمد پرهام فر، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به تازگی واردات  هرگونه زیورآلات‌ و بدلیجات به کشورمان ممنوع شده است و هم اکنون انجام آن حکم قاچاق را دارد. وی  افزود که در گذشته هم واردات زیورآلات‌ به طور مسافری تا مقدار 150 گرم قابل قبول بوده است و چنانچه بیشتر از این مقدار  وارد کشور می شد به عنوان قاچاق برشمرده می شد . اما اکنون به منظور صرفه جویی ارزی، واردات این کالا، به طور کلی قاچاق قلمداد می شود.

پرهام فر ادامه داد: ممکن است قاچاقچیان زیورآلات‌ را به شکل مصنوعی و یا به صورت شمش‌ با استفاده از روش های مختلف مثل مسیرهای پروازی و یا مرزهای زمینی وارد خاک ایران کنند  بنابراین وجود هرگونه زیورآلات‌ خارجی در بازارچه‌ها، قاچاق‌ است و باید برخورد جدی با آنها صورت بگیرد.

پرهام فر ضمن اطلاع رسانی از متوقف شدن واردات بدلیجات ، متذکر شد ورود زیورآلات در هر قالبی و به هر شکلی که صورت بگیرد مثل شمس و یا مصنوعات، ممنوع است، بنابراین بهانه‌جویی عده‌ای که ادعا می‌کنند شمس‌ها را به کالای تبدیلی در می‌آورند مورد قبول نیست.

وی همچنین درمورد قاچاق شمس و مواد اولیه زیورآلات که در صنعت هم مورد بهره گیری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: کشور از منابع معدنی غنی مانند مس، طلا، پلاتینیوم و… برخوردار است که در صنایع هم کاربرد زیادی دارد ب ولی با این وجود در کنار تولید کالا های داخلی شاهد واردات قانونی اجناسی همانند سیم مسی هستیم که مراجع بالا دستی باید این امر را بررسی و با رانت ها مبارزه و برخورد کنند. اما علاوه بر این پرهام فر به این نکته نیز اشاره کرد که در برخی از تجهیزات از جمله مصارف پزشکی  از موادی همانند پلاتینیوم استفاده می‌شود و به علت اینکه دانش ساخت برخی از آنها هنوز در کشور وجود ندارد، ناچار به واردات قانونی آنها هستیم.

منابع: باشگاه خبرنگاران

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *