چگونه فرصت های صادراتی عالی و بکر را در یک زمان مختصر شکار کنیم؟

فرصت های صادراتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یک راهنمای کلیدی در خصوص نحوه انجام یک صادرات موفق، قطعا می تواند پاسخ مناسبی برای این سوال باشد که چگونه فرصت های صادراتی عالی و بکر را در یک زمان مختصر شکار کنیم؟ و به این ترتیب شانس صادرکنندگان محصولات و خدمات را برای موفقیت در بازارهای خارجی تقویت کند. بسیاری از مشاغل کوچک، متوسط و ​​یا بزرگ از ایده گسترش بازار خود در سطح بین المللی به عنوان روشی برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر استقبال می کنند.

شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی وارد تجارت بین الملل و صادرات کالا به سراسر جهان شوید. برای مثال می توانید به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگانی، مدیریت صادرات کالا و خدمات تولیدکنندگان دیگر را بر عهده بگیرید و یا این که به عنوان یک صادرکننده، کالا و خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر کنید. اما صادرات همیشه جذاب و سودبخش نیست و در صورتی که نتوانید فرصت های صادراتی مناسب را به موقع شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید، ممکن است برای شما به یک چالش نیز تبدیل گردد.

در ادامه در رابطه با جذب فرصت های صادراتی عالی و بکر در یک زمان مختصر، به چند نکته مهم می پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی بر قانون کپی رایت یا حق تکثیر باندازیم.

شناخت کامل از بازار محصول خود

اگر علاقه مند به صادرات هستید و تمایل دارید فرصت های صادراتی منحصر به فرد را پیش از رقبای خود به دست آورید. باید در اولین گام بازارهای صادرات خارجی محصولات خود را مرتبا رصد کرده و بهترین آنها را شناسایی کنید. چرا که بدون مشخص کردن بازار هدف، شما قادر به انجام هیچ فعالیتی در زمینه صادرات نخواهید بود. تحقیقات دقیق در مورد بازار و همینطور شناخت بازارهای جدید فروش، به شما در درک عوامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور مقصد صادرات نیز کمک کرده و توانایی شما را در فروش موفقیت آمیز محصولات بیشتر می کند. این نوع از اطلاعات به آسانی از طریق سازمان های دولتی و سازمان های مرتبط با تجارت مانند انجمن های تجارت خارجی، اتاق های بازرگانی و دفاتر کمیسیون تجارت در دسترس هستند.

 

فرصت های صادراتی

 

از طرفی باید بدانید که هر بازار خواسته های متفاوتی دارد و این تقاضاها ممکن است در طول زمان تغییر یابند. در واقع تغییر فناوری، رفع موانع تجاری و تعدیل در مقررات واردات و صادرات همگی عواملی هستند که ممکن است بر سطح و جهت تجارت بین المللی تأثیرگذار باشند. بنابراین قطعا شما به تنظیم استراتژی های بازاریابی و صادرات خود برای وضعیت فعلی و آینده بازار نیاز خواهید داشت.

ارزیابی پتانسیل محصول در بازار جهانی

شما به عنوان یک صادرکننده، باید روی ویژگی ها و کارایی محصول خود، متمرکز شوید و تشخیص دهید که این محصول چه نیازهایی را در بازار خارجی برآورده می سازد. همچنین باید نقاط قوت و ضعف محصول خود را در مقایسه با محصولات رقابتی موجود شناسایی کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است فروش یک محصول در ایران موفق باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در بازار خارجی نیز به همان اندازه موفق عمل کند و شاید اصلا نیازی به این محصول در یک کشور خارجی نباشد. البته این امکان نیز وجود دارد که با انجام اصلاحاتی بر روی محصول، تقاضای بازار جهانی را نیز برای عرضه آن به دست آورد.

تهیه یک محصول برای صادرات و کسب فرصت های ویژه تجارت خارجی، نه تنها به کسب دانش کافی در مورد محصول بلکه به آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد هر یک از بازارهای مختلفی که ممکن است هدف شما باشد احتیاج دارد. اختلافات فرهنگی و آداب و رسوم ملت ها نیز ممکن است نیاز به انجام اصلاحاتی در محصول نظیر برندسازی، بسته بندی و برچسب زدن را ایجاد نماید. بنابراین آگاهی و حساسیت نسبت به تفاوت های فرهنگی برای معرفی محصول موفق بسیار مهم است.

از سوی دیگر هریک از کشورها ممکن است استانداردهای مختلفی را برای محصول مورد نظر شما در نظر گرفته باشند، بنابراین اگر می خواهید تجارت بین المللی موفقی را تجربه کنید، باید بتوانید محصول خود را با استانداردهای خارجی نیز منطبق دهید.

فرصت های صادراتی

آگاهی از الزامات و مجوزات لازم برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند صادرات

اگر بدون آگاهی از الزامات و مجوزات لازم برای صادرات کالا، اقدام به تجارت بین الملل کنید، ممکن است در معرض قوانینی قرار بگیرید که روند تجارت شما را مختل کند و در نتیجه فرصت مناسب پیش آمده برای تجارت با خارج از کشور را از دست بدهید. می توان گفت یک  نکته کلیدی برای صادر کننده موفق، آگاهی از این موارد است. چرا که نقض این قوانین می تواند پیامدهای زیان باری از توقیف محصولات گرفته تا از دست دادن امتیاز صادرات، جریمه و حتی زندان داشته باشد.

علاوه بر این توجه به قوانین کشوری که قصد صادرات کالا به آن را دارید نیز مهم است. بنابراین قبل از صادر کردن محصول خود به بازار خارجی، باید مشخص کنید آیا کشوری که به آن صادر می کنید، ممنوعیت، محدودیت و یا الزاماتی برای صدور مجوز واردات شما در نظر گرفته است یا خیر. همچنین شما به عنوان یک صادرکننده، باید کاملا از هزینه ها، مسئولیت ها و حقوق و تعهداتی که همراه با صادرات کالا بر عهده شما است، آگاه باشید. آگاهی از تمامی این قوانین و انجام تدبیرات لازم برای دریافت مجوزها برای انجام یک صادرات به موقع و بدون اشکال، ضروری خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت افزایش دانش و مهارت در حوزه صادرات و جذب سرمایه خارجی می تواند شما را درانجام یک تجارت بین المللی موفق کمک نماید. در ادامه به طور مختصر به دیگر نکات مهم درخصوص نحوه شکار فرصت های صادراتی عالی و بکر اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه محصولات با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت های رقابتی، در جذب بازارهای فروش جهانی بسیار اهمیت دارد.
  • کسب توانمندی در معرفی محصول و انجام مذاکرات موفق با خریداران خارجی به جذب سریع بازارهای خارجی و کسب سود  بیشتر کمک می کند.
  • برقراری یک ارتباط موثر با مشتریان خارجی و همچنین خریداران نهایی که عموما دارای اعتبار خوبی در بازارهای هدف هستند و همچنین به اثبات رساندن میزان تعهد و حسن نیت شما در مذاکرات می تواند در کسب اعتماد و جذب سریع مشتری موثر باشد.
  • ارتباط با مشتریان خارجی دارای فرآیندهای خاصی است، که تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا، اغلب به آن توجه زیادی نمی کنند، عدم آگاهی از روند این ارتباط می تواند منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه خارجی گردد.
به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *