سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر

سقف مجاز ورود کالای همراه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اگر عازم سفرهای خارجی هستید یا از خارج از کشور به ایران وارد می‌شوید، احتمالا یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنید، جریمه شدن یا توضیح خواستن از شما بابت کالاهای همراه‌تان است. در این مطلب به سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر و قوانین گمرکی کالای همراه مسافر می‌پردازیم.

کالای همراه مسافر چیست؟

زمانی که به عنوان مسافر وارد کشور می‌شوید یا از ایران خارج می‌شوید، علاوه بر وسایل شخصی، امکان وارد کردن کالا هم دارید. این کالا با عنوان کالای همراه مسافر شناخته می‌شود. اگر کالای شما مطابق قانون و در حدود مجاز باشد نیازی به پرداخت گمرک نیست. مهمترین شرط برای کالای همراه شما، غیرتجاری بودن آن است.

وارد کردن کالاهایی که معمولا در سفر همراه شماست مجاز است. این کالاها شامل دوربین، تلفن همراه و لپ تاپ تا مواد غذایی، لوازم آرایشی و صنایع دستی است.

لازم به ذکر است که هزینه گمرک لپتاپ که کالای مسافرتی محسوب می‌شود رایگان است.

مسافری که به ایران می‌رود به عنوان مسافر ورودی و مسافر خروجی از ایران به عنوان مسافر خروجی شناخته می شود. قوانین و مقررات گمرکی برای این دو نوع مسافر متفاوت است.

سقف مجاز ورود کالای مسافری

سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر با توجه به نوع کالای وارد شده محدودیت‌های خاص خود را داراست. این سقف برای کالاهایی مانند طلا، سنگ‌های قیمتی تا فرش،گلیم و گوشی‌ متفاوت است. در این مطلب نگاهی داریم به سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر به کشور و کالاهای مجاز و غیرمجاز را بررسی خواهیم کرد.

نوسانات بازار ارز در انتهای سال 96 و ابتدای سال جاری باعث شد تا سقف ارز همراه و دریافتی مسافران دچار تغییر شود و گاه در بازارهای غیررسمی دلار از 3700 تومان تا 6 یا 7 هزار تومان افزایش نرخ پیدا کرد. طبق آخرین ابلاغیه خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق همراه مسافر مجموعاً تا سقف مبلغ پنج هزار یورو از مرزهای هوایی و تا سقف دو هزار یورو از سایر مرزها مجاز است. این محدودیت‌های مالی در پی سیاست اقتصادی دولت مبتنی بر حفظ سرمایه در داخل کشور و جلوگیری از خروج سرمایه اجرا شده است. بدین صورت که برای ورود ارز به کشور هیچ محدودیتی درنظر گرفته نشده و صرفاً برای مبالغ ارزی بیش از ده هزار دلار یا ارزهای معادل آن اعلامیه ارزی باید تنظیم کنند و ورود ارزهای مجاز از طریق سیستم بانکی نیز تا هر میزانی مجاز می‌باشد.

قوانین گمرکی کالای همراه مسافر

برای این‌که در فرودگاه جریمه نشوید یا توضیحاتی از شما نخواهند که باعث شوند از پرواز جا بمانید، بهتر است در مورد قوانین گمرکی کالای همراه مسافر اطلاعاتی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

سقف مجاز ورود کالای همراه نو بدون پرداخت حقوق گمرکی

طبق آخرین اطلاعیه اگر کالاهای همراه مسافر بیش از هشتاد دلار باشد تا هشتاد دلار دیگر یعنی صد و شصت دلار با پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی دوبرابر قابل ترخیص خواهد بود و بیشتر از این مبلغ مشمول مقررات عمومی صادرات و وارات خواهد شد. بدین معنی که سقف مجاز ورود کالای همراه نو بدون حقوق گمرکی 80 دلار است.

کالاهای ممنوع وارداتی

بر اساس قوانین و مقررات گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود و خروج برخی کالاها به طور کلی ممنوع است. این کالاها عبارتند از:

مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه، مواد مخدر، نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و کالاهایی که با شئونات مذهبی و ملی کشور مغایرت دارند. هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی باشد نیز ممنوع است. سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارد و یا ورود آن در لیست تعرفه گمرکی ممنوع شناخته می‌شود نیز از این دسته هستند.

سقف مجاز ورود کالاهای الکترونیک

گوشی همراه جزو کالاهایی است که محدودیت ورود دارد. وارد کردن گوشی همراه نو به تعداد یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و این از گوشی مستعمل و مورد استفاده شما جدا می‌باشد. وارد کردن لپتاپ و دیگر کالاهای الکترونیکی شخصی بلامانع است و اگر استفاده شده باشد لازم نیست حق گمرک بابت آن پرداخت کنید. برای وارد کردن یک دستگاه گوشی نو باید شناسه بین‌المللی آن در گمرک ثبت شود و پس از ورود از طریق سامانه آنلاین گوشی خود را ریجستر کنند. لینک سامانه آنلاین گوشی‌های تلفن همراه مسافران در می‌توانید در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir ببینید.

سقف ورود زیورآلات

برای ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، پلاتین و نقره از قبیل دستبند، گوشواره، النگو و دیگر زیورآلات جهت مصارف شخصی به صورت واحد از هرکدام یک عدد و گوشواره یک جفت و النگو 6 عدد و در مجموع تا وزن 150 گرم زیورآلات مجاز بوده و ترخیص بیشتر از این مقدار به کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منوط است. اگر این زیورآلات حاوی سنگ‌های گران‌بهایی از قبیل الماس، یاقوت، زمرد و… باشد نباید وزن آن‌ها در مجموع بیشتر از یک قیراط باشد. برای فلز نقره این محدودیت سه کیلوگرم است و می‌توانید تا این وزن نقره را جابه‌جا کنید.

سقف ورود کالا با پست

ارزش مرسوله پستی وارد شده باید تا سقف پنجاه دلار باشد و از طریق گمرک امانات پستی امکان‌پذیر است. درصورتی که کالا ارزش تجاری داشته باشد، صاحب آن با کسب شرایط بازرگانی از طریق گمرک‌های مجاز کشور باید اقدام به ترخیص کالای خود داشته باشد.

شرکت سپاهان همراه با 20 سال سابقه در زمینه واردات و صادرات کالا آماده است تا تمامی مراحل واردات و صادرات را اعم از خرید، انبارداری رایگان 5 روز، انتقال، رسیدگی به امور گمرکی و ترخیص کالا و ارسال آن به تمامی نقاط ایران را با بهترین نرخ و کیفیت انجام دهد تا مسافران و تاجران گرامی دغدغه‌ای برای ورود کالا به کشور نداشته باشند.

معافیت‌های گمرکی کالاهای وارداتی

طبق اعلام سایت گمرکی ایران تمامی وسایل استفاده شده زندگی هموطنان مقیم خارج به هنگام بازگشت به کشور مشمول معافیت‌های گمرکی خواهد شد و هیچ حقوق یا سودی از آن‌ها دریافت نخواهد شد. شرط لازم برای برخورداری از این معافیعت این است که وسایل ارسال حداقل یک ماه زودتر تا 9 ماه پس از ورود صاحب کالا وارد شود، صاحب کالا در 5 سال گذشته از چنین معافیتی استفاده نکرده باشد و همچنین شش ماه اقامت صاحب کالا در کشور متوالی بوده باشد. مأموران دولت که برای یک سال یا بیشتر به خارج اعزام می‌شوند مشمول بند فوق نخواهند شد. این معافیت گمرکی مشمول ورود خودرو، موتورسیلکت، قایق موتوری و همچنین لوازم منزل نو نخواهد شد. ابزارآلات کاری و شغلی هموطنان مقیم خارج از کشور نیز مشمول این معافیت گمرکی هستند.

4.6/5 - (19 امتیاز)

64 پاسخ

  1. ما میخواهیم یک سفر به کره جنوبی داشته باشیم و چیز هایی مثل گوشی ، تبلت ، لپتاپ ، و پرینتر فانتزی همراه خودمون بیاریم ، آیا این وسایل که برای مصرف شخصی هستند ، باید هزینه گمرک را بدهیم ؟

    1. سلام
      خیر برای کالا مسافرتی نیاز به پرداخت حقوق گمرکی نیست

      1. سلام من بخام از دبی حدودا ۲۰ میلیون تومن ساعت که حدود ۷ عدد باشه بیارم میتونم تو چمدون بزازم بیارمشون؟
        بعد اگ بخام از همون فروشگاه در اینده دیگ نرم دبی و بخام برام بفرستن مشهد میش؟ چیکار باید بکنم میش راهنمایی کنید

        1. سلام
          7 عدد ساعت به عنوان کالای تجاری محسوب میشه و فرودگاه کالا رو از بار جدا میکنه و قبض انبارمیکنه و ساعت جز کالاهای لوکس هست که وارداتش ممنون هست و اگر بخوان ترخیص کنن باید 100% ارزش کالا رو به گمرگ پرداخت کنن.

        2. سلام
          7 عدد ساعت به عنوان کالای تجاری محسوب میشه و فرودگاه کالا رو از بار جدا میکنه و قبض انبارمیکنه و ساعت جز کالاهای لوکس هست که وارداتش ممنون هست و اگر بخواهید ترخیص کنید باید 100% ارزش کالا رو به گمرگ پرداخت کنید.

  2. سلام. من میخواستم برم دبی و یک کیس کامپیوتر کامل تهیه کنم وبیارم برای مصرف شخصی. چقدر هزینه گمرگ میشه واز کجا میشه فهمید؟ تقریبا 4000دلار

  3. سلام وقت بخیر
    بنده از خارج از کشور قصد دارم به ایران بیام و میخواستم دو لپ تاپ نو اپل هم با خودم بیارم. خودم هم یه لپ تاپ دارم که توی کوله ام هست. میخواستم ببینم برای اون 2 لپ تاپ باید هزینه گمرکی بدم؟

    1. سلام دوست عزیز.
      همه‌چیز بستگی به ارزیاب گمرک دارد و چون تعداد لپتاپ‌ها ۳ عذذ هست و معلوم‌هست که برای مصرف شخصی نیستف به احتمال زیاد کالا قبض می‌شود و شامل هزینه گمرکی می‌شود. مگر آنکه ارزیاب به‌گونه‌ای متقاعد شود که برای مصرف شخصی است.

      1. آیا میشه از دبی یک دوچرخه شخصی بیارم حتی لازم باشه اونجا استفاده کنم و با خودم بیارم ؟؟

    2. سلام اگر لپ تاپ کار کرده یا دیگروسایل کار کرده باشه بازم ارزیاب به تعدادش ،و هزینه گمرکی داره؟ممنون

      1. کالای مستعمل وارداتش ممنوع است
        فقط بعضی ماشین آلات راه سازی به صورت مستعمل وارد کشور می‌شود که نیاز به اخذ مجوز دارد.

  4. سلام و درود
    بنده میخوام از ترکیه یک لپتاپ برای استفاده خودم تهیه کنم و همراه با جعبه لپتاپ رو به ایران بیاورم
    آیا باید هزینه گمرکی پرداخت کنم؟
    ممنون…

    1. سلام اگر با جعبه باشد به‌احتمال زیاد بله باید هزینش را پرداخت کنید. در کل بستگی به بازرس دارد.

  5. با سلام. دوست هندی من در شرکتی در هند کار میکنه و میخواد برای من یه کیس کامپیوتر به صورت رایگاه از طرف شرکتش بفرسته. یه چیزی در حدود 2200-2400 دلار قیمت اون کیس هست. شرایط وارد کردنش چطور هست ؟ آیا باید پول گمرک بپردازم ؟ ( از طریق کشتی هم میخواد بفرسته) خیلی ممنون میشم کمکم کنید …

    1. سلام بله باید هزینخ گمرکی را پرداخت کنید مگر آنکه بصورت قاچاق وارد شده باشد.

      1. سلام هزینه گمرکی یه لپتاب دست دو ۱۲۰۰دلتری چقدر هست از انگلیس

      2. سلام من میخوام برم ارمنستان یا آذربایجان یک دوچرخه بخرم با خودم بیارم ایران چون قیمتش تو ایران دوبرابره قیمت دلاریشه.
        با وجود اینکه برای مصرف شخصی میخوام باید هزینه گمرکی بدم یا مسافری حساب میشه؟

        1. سلام
          دوچرختون باید اظهار پته مسافری شود و حقوق وعوارض گمرکی باید پرداخت کنید.

  6. سلام من برای سفری کاری عازم دبی هستم در راه برگشت میخوام برای مصرف شخصی یک سری لوازم کامپیوتر از قبیل مادربرد ، سی پی یو ، کارت گرافیک ، از هر کدومش یک عدد قصد خرید دارم آیا مشمول هزینه گمرکی و مالیات می شود .؟؟ اگر مشمول می‌شود چگونه و با چه درصدی محاسبه میشود؟؟

    با تشکر از شما

    1. سلام مهدی جان
      اگر وسایلی که گفتی رو از داخل جعبشون در بیارید احتمال اینکه هزینه گمرکی بخورد کمتر می‌شود اما باز هم همه‌چیز به نظر بازرس بستگی دارد ولی در موارد مشابه این اتفاق بارها افتاده و هزینه‌ گمرکی نخورده است.

  7. سلام وقت بخیر آیا شما شرکت یا فردی میشناسید که بتونه یک دستگاه لپ تاپ برای من وارد کنه چون مدل دستگاهی که می خوام داخل ایران نیس و اگر بخوام از سایت آمازون و یا شرکت های وابسته بخرم هم خیلی طول می کشه و هم ۵ برابر می شه قیمتش .اگر می شه راهنمایی کنید

    1. سلام
      من میخواستم ساعت از دبی بیارم در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون
      چقدر پول گمرکی باید بدم
      آیا ساعتهای دست دوم گمرکی کمتر دارند

      1. سلام
        هزینه گمرکی ساعت دست دوم به مراتب کمتر از ساعت نو است. چندتا ساعت می‌خواهید از دبی وارد کنید؟
        لطفا برای مشاوره با شماره ۰۲۱۶۲۰۱۵۲۵۱ تماس بگیرید.

  8. سلام
    یکی از آشنایان در انگلیس اگر برای ما از آمازون یه لپتاپ بخرن و برامون بیارن اون موقع باید هزینه گمرک پرداخت کنن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  9. سلام ببخشید یک سوال داشتم من از سوییس یک لپ تاپ و یک آی‌پد برای برادرم میخوام بفرستم ایران از طریق یکی از دوستام هزینه گمرک چقدر میشه و آیا درصد بالایی باید هزینه گمرک پرداخت کنم

    1. مهم‌ترین سوال اینکه کالا داره بصورت مسافری میاد یا نه شما دادین یک شرکت باربری برایتان ارسال کنه؟
      اگه کالا بصورت مسافری میاد ریسک بالایی داره و اگه داخل کارتون باشد و مشخص باشد که پلمپ است باید با ارزیاب صحبت‌ کنید.
      ارزیاب سوال میپرسد که این کالا را برای بفروش آورده اید یا سوغاتی است یا مصرف شخصی؟
      اون شخص می‌تواند وسایل را از جعبه دراورد و جعبه‌هایش را دور بریزد و بگوید من این را برای مصرف شخصی آوردم و حتی کارتونی هم همراهش نیست و ارزیاب را متقاعد کند و بیاورد.
      یا می‌تواند به شرکت باربری بدهد در این صورت چون کالا کالای گرون قیمتی هست و بستگی به قیمت، برند و ارزش کالا داره و اینکه ارزیاب چقدر براش ارزیابی کنه و نمیشه براش درصد دقیقی رو تخمین زد

    2. سلام
      من یک مسافر دارم که از عمان به ایران می آید، اگر از عمان برای من یک لپتاپ بیاورد، با توجه به این که برای مصرف شخصی است هزینه گمرکی شامل آن میشود؟ اگر هزینه شامل آن می شود،از کارتون آن بیرون اورده شود چی؟

      1. سلام
        بستگی به کارشناس گمرکی عمان دارد ولی عموما هزینه گمرکی ندارد مخصوصا اگر از جعبه‌اش دراورید.

  10. سلام.میخام از دبی یه لپ تاپ و یک دوربین و یک دستگاه پلی استیشن بیارم و همشون هم دست دوم میخام و بدون کارتون بیارم ،آیا شامل گمرک میشه؟

    1. سلام
      باید ارزیاب را قانع کنید که برای استفاده شخصی است. به احتمال زیاد در مورد لپتاپ و دوربین به مشکلی نمی‌خورید ولی پلی استیشن را بهتر است با کارشناسان ما مشورت کنید.

  11. سلام دوست عزیز
    روزت بخیر
    یه سوالی داشتم اینکه من برای یه سفر به دبی میخوام یه کامپیوتر all in one بگیرم از لحاظ سایز هم 27 اینچ هست
    برای برگشت گمرک میخوره بهش؟ یا کالای مسافری حساب میاد؟
    حالا فرضا اگه گمرک بخواد کالای تجاری حسابش کنه چند درصد کالا هست گمرکیش؟

    1. سلام
      ارزش این کالا طوری هست که امکان اینکه تجاری تلقی بشه زیاد هست و واقعا سلیقه ای هست و بستگی به ارزیابی ارزیاب دارد مخصوصا اگر کالا با جعبه باشد
      اگر مسافری نشه باید اظهار بشه و به صورت پته ترخیص بشه که هزینه ها به صورت پته تا زمانیکه ارزیاب ارزیابی نکنه عدد دقیقی نمیشه اعلام کرد.

  12. سلام،آیا یک لپ تاپ نو رو با کارتن میتونم بدون پرداخت گمرک بیارم؟ یا حتما باید گمرک رو بدم؟

    1. سلام، بستگی به ارزیاب گمرک دارد و نمیشه نظر قطعی‌ای داد ولی به احتمال زیاد گنرکی باید پرداخت شود مگر آنکه بدون کارتن باشد و ارزیاب قانع شود برای استفاده شخصی است.

  13. سلام و ممنون از نظرات دوستان و ادمین سایت بخاطر جواب های مفید و کامل.
    دو تا سوال داشتم
    اول اینکه چند تا کالای الکتریکی دست دوم متفاوت رو میتونم بصورت همزمان بیارم؟
    یعنی مثلا یک لپ تاپ و یک اپل واچ و یک دوربین و یک تبلت رو میتونم بیارم؟ یا فقط یکی یکی میتونم بیارم؟(هیچ کدوم کارتن ندارن)
    و سوال دوم
    و ایا لپ تاپ و تبلت دست دوم بدون کارتن رو میتونم با خودم بیارم؟
    تشکر.

    1. سلام
      اگر واردات به صورت مسافری (همراه مسافر ) منظورتون هست نهایت 1 عدد کالای الکتریکی نظیر لپ تاپ اپل واچ و…
      بستگی به ارزش کالاها و ارزیاب گمرک داره و نمیشه نظر قطعی ای برای اینکه ارزیاب ایا استفاده شخصی از کالاهای بدون کارتن و قبول میکنند یا نه،داد.

  14. سلام وقت بخیر
    من میخوام از دبی ۴ عدد دوربین مداربسته بیارم ایران مشکلی نداره ؟

    1. سلام لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید، تا بتوانیم راهنمایی بهتری ارائه بدهیم.

  15. سلام.
    یکی از دوستان من میخواد برای من از امریکا کارت گرافیک بیاره و چون حساس هستش میترسم که از کارتون درش بیاره ایا برای یک عدد باید پول گمرک بدهند؟

    1. سلام
      همه چیز به نظر ارزیاب گمرک بستگی دارد ولی اگر از جعبه دربیاد احتمال اینکه هزینه گمرکی بخورد بسیار کم است.

      1. سلام من میخواستم یه کارت گرافیک از ترکیه یا عراق برای مصرف شخصی بیارم . میخواستم بدونم با توجه به اینکه قطعه الکترونیکه و یه مقدار بزرگه تقریبا ۳۰ تا ۳۵ طول و ۲۰ ۲۵ عرض و از جعبه در بیارم تو چمدون قاتی وسایل و لیاسا باشه مشمول گمرکی و هزینه جانبی میشه؟!

        1. با سلام یک عدد کارت گرافیک مشمول گمرکی و هزینه جانبی نمی شود.

  16. با سلام و خسته نباشید
    بنده فردی رو در آلمان دارم که ساکن اونجا هست، میخوام برام لپ تاپ بخره و وارد ایران کنم. چه راهی برای من وجود داره که با حداقل هزینه ممکن اون برای من لپ تاپ رو بخره و همراه با جعبش وارد ایران بشه؟ مبلغ لپ تاپ حدودا ۳۲۰۰ یورو و وزنش تقریبا ۳ کیلیوگرم هست. لطفا قیمت های اضافی مثل گمرگ یا حمل و نقل و از این دست قیمت ها هم اگر میتونید حدودی بهم بگید.
    همچنین در صورتی که خود اون فرد بخواد بیاد ایران چه راهی وجود داره که با حداقل هزینه اون رو همراه خودش بیاره؟ هزینه های اضافی تو این حالت هم اگر مقدوره بگید.
    ممنونم

    1. سلام روزتون بخیر
      اگر این لپتاپ را بصورت مسافری بیاورید در گمرک فقط باید حقوق عوارض گمرکی ان را پرداخت کنید در غیر این صورت اگر بصورت اکسپرس این لپتاپ بخواهد ارسال شود برای هزینه بسیاز زیادی بابت ترخیص باید بپردازید که صرفه اقتصادی ندارد. اما بهترین راه برای ارسال این لپتاپ، بصورت مسافری است.

  17. با سلام
    من میخوام از دبی یک دستگاه اپل واچ به ایران بیارم
    آیا مشمول عوارض گمرکی میشه ؟
    رجیستری میشه ؟
    مشکلی نداره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      اگر بصورت مسافری بخواهید وارد کنید خیر. مشمول عوارض گمرکی نمی‌شود و اگر نیاز به ریجستری داشته باشد خودتان می‌توانید ریجستر کنید.

  18. سلام وقت بخیر من میخوام حین سفر به آذربایجان 4 عدد دوربین مداربسته ببرم اونجا جهت تست
    اگر اوکی شد (از نظر قیمت و کیفیت و مجوز ) دفعه های دیگه با گمرگ صادر کنم
    اما دفعه اول آیا میتونم چمدانی یا مسافری ببرم ؟
    ممنون

    1. با سلام
      برای بردن یک دوربین مدار بسته مشکلی ندارد زیرا به عنوان نمونه کالا درنظر گرفته می‌شود اما ۴ عدد در گمرک کالای تجاری درنظر گرفته می‌شود و به مشکل بر می‌خورید و در آذربایجان هزینه ۱۰۰٪ ارزش کالا را باید پرداخت کنید چون کالا، تجاری است.
      راه حل ما این است که یا ۱ کالا را جهت تست با خودتان ببرید یا اینکه ۴ عدد دوربین مداربسته را از طریق شرکت ما فریت کنید.

  19. اوردن یک لپتاپ نو جهت استفاده شخصی از امریکا نیار به پرداخت گمرک داره؟
    قیمت لپتاپ بین 4000 تا 4500 دلار.

    1. سلام
      برای مصرف شخصی نیازی به پرداخت گمرکی لپتاپ نیست.
      مخصوصا اگر در جعبه نباشد

  20. سلام من از آلمان به ایران میام و سوغاتی قرص ویتامین سی جوشان حدود سی عدد و مقدار لوسیون دست و مقداری لوازم ارایشی و دو عدد فشارسنج و یک ریش تراش خریدم آیا تو کمرگ گیر میدن؟

    1. سلام، خیر ایرادی ندارد و ریش تراش هم اگر مستهلک باشد و با جعبه نباشد (که گمرک تشخیص بدهد برای استفاده شخصی است) مشکلی نخواهید داشت. به طور کلی کالاها اگه به صورت مسافری وارد شوند و گمرک تشخیص بدهد جنبه تجاری ندارند مسئله‌ای پیش نخواهد آمد.

  21. سلام وقت بخیر از دوستم خواستم از افغانستان برایم دو عدد لپ تاپ بیاره و خودش با مامان بابا یکجا میاد و با کامپیوتر آشنایی نداره
    آیا این دو لپ تاپ گمرکی داره؟
    بدون کارتن هستش داخل یک بیک

    1. سلام و احترام
      کالای شما غیرتجاری محسوب میشه و می‌تونید در پرواز با خودتون بیارید.

  22. سلام من یک دستگاه تراشکاری بسیار کوچیک دارم که تقریبا تو چمدونم جا میشه و ارزشش ۵۰۰ یورو هست اما ابزار کارم هست ، کارتنشم نمیارم ، پرواز من از آلمان به ایرانه ، آیا به مشکل بر نمیخورم ؟

    1. سلام؛ بله اگر ادله شما برای گمرک کافی باشه که این دستگاه غیرتجاری هست مشکلی نداره.

  23. سلام وقت بخیر
    من میخوام از دبی آیفون و اپل واچ و مک بوک بگیرم برای خودم اگر بیرون از کشور از پکیج خارج کنم و ازشون استفاده کنم ولی جعبه هاش همراهم باشه شامل گمرگ میشن؟

    1. سلام و وقت شما بخیر؛ اگر گوشی و هر وسیله دیگه‌ای استفاده بشن و از حالت صفر خارج بشن مشکلی ندارن مگر اینکه ورودش به کشور غیرقانونی باشه.

  24. سلام. آیا امکان ورود تلوزیون 75 اینچ ال ای دی سونی به صورت مسافری از دوبی وجود دارد؟؟

    1. با سلام. هر کالایی توسط کارشناسان گمرک تجاری شناخته نشود قابل حمل است. به این صورت که تلویزیون اگر برای استفاده شخصی باشد می‌توانید آن را به صورت مسافری از دبی وارد کنید. در صورتی که کالا تجاری تشخیص داده شود باید هزینه‌های گمرکی آن را پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *