آیا خرید گوشی از دبی به‌صرفه است؟

خرید گوشی از دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از بازارهای پررونق در ایران بازار گوشی موبایل است، چرا که گوشی موبایل کالایی مهم و کاربردی در زندگی روزمره‌ی اکثر افراد است و هرچه تنوع چنین کالایی در بازار بیشتر باشد، قدرت انتخاب و رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت. خرید گوشی از دبی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته به همین علت توجه بسیاری از مسافران و تجار را به خود جلب کرده است؛ همچنین اکثر فروشندگان به دنبال راهی برای واردات به‌صرفه گوشی‌های متنوع به ایران هستند.

خرید و واردات گوشی با ارزهای اصلی در دوره‌ی تحریم حاشیه سود اندکی دارد، این موضوع باعث شده تا تمایل افراد به واردات گوشی از کشورهایی مانند چین و دبی افزایش یابد. امروزه بسیاری از فروشندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال راهی برای  واردات تلفن همراه عمده از دبی هستند. یکی از توصیه‌هایی که همیشه باید به آن توجه کنید این است که اگر در زمینه‌ای تجربه یا مهارت ندارید، حتماً با افراد خبره و باتجربه مشورت کنید.

فرایند واردات گوشی از دبی چگونه است؟

در ابتدا برای واردات گوشی از دبی باید کارت بازرگانی اخذ کنید و همچنین نیاز است با قوانین بین‌المللی در این زمینه آشنایی کامل پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از افراد مسلط در این زمینه کمک بگیرید و یا از مشاوره شرکت‌های بازرگانی کمک بگیرید. شما می‌توانید با واردات گوشی سود خوبی به دست آورید؛ اما به یاد داشته باشید مهم‌ترین نکته به‌دست‌آوردن مشتریان است که قبل از واردات باید به بررسی دقیق بازار و مشتریان بپردازید و سهم تقریبی که می‌توانید از بازار به دست آورید را محاسبه کنید. به یاد داشته باشید فضای رقابتی این بازار باعث شده تا همواره افرادی که در زمینه‌ی  واردات گوشی از دبی فعال هستند، به دنبال به‌کارگیری راه‌های قانونی و کم‌ریسکی باشند تا گوشی‌های وارداتی را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتری قرار بدهند و بتوانند جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند.

 توجه کنید بی‌تجربگی و ریسک در مسیر خرید از دبی می‌تواند شما را متحمل ضرر زیادی کند به هرحال سرمایه شما در این کسب‌وکار درگیر است و هر خطایی می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای شما به همراه داشته باشد و سرمایه‌ی شما را تهدید کند.

روش‌های خرید و واردات گوشی از دبی به ایران

برای انجام این معاملات دو راه پیش‌رو دارید، اول این که خود به‌صورت مستقل وارد عمل شده و به کشور دبی بروید و با انتخاب یک تأمین‌کننده مناسب در این زمینه بتوانید واردات خود را انجام دهید. پیداکردن تأمین‌کننده در دبی به ‌مراتب راحت‌تر از پیداکردن تأمین‌کننده در کشورهایی مثل چین است، پس به‌احتمال زیاد در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. چراکه شرکت‌های بازرگانی زیادی در دبی وجود دارند که عمده فعالیت کاری آن‌ها در زمینه‌ی گوشی موبایل است که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. البته واردات گوشی از چین می‌تواند سود بیشتری داشته باشد اما بسته به شرایط ممکن است دبی انتخاب بهتری برای خیلی از تجار باشد.

 در روش بعدی می‌توانید صفر تا صد پروسه‌ی واردات کالا را به شرکت‌های بازرگانی فعال در این  حوزه‌ واگذار کنید، این کار نوسانات ضررهای اتفاقی شما را کم خواهد کرد و راهی مطمئن و کم‌ریسک است. به‌خصوص در این روش شما برای شروع واردات فقط به سرمایه‌ی اولیه برای خرید موبایل از دبی و حق مشاوره و هزینه‌های مربوط به شرکت واردکننده نیاز دارید. اگر شما از افرادی هستید که تا به حال تجربه‌ی معاملات با کشورهای دیگر و واردات محصول به کشور را نداشته‌اید بهتر است از روش دوم برای واردات از دبی استفاده کنید.

تفاوت قیمت گوشی در دبی با ایران

قبل از هر اقدامی باید به بررسی در مورد قیمت ارزها در هر دو کشور بپردازید علاوه بر قیمت ارز عواملی مانند قیمت دلار، برند گوشی، شرایط سیاسی و… همگی می‌توانند بر قیمت گوشی تأثیر مستقیمی بگذارند. جدای از این موارد هزینه‌های مربوط به صرافی برای تبدیل ارز، هزینه‌ی گمرک و حمل‌ونقل نیز باید محاسبه شود به طور تقریبی حدود 20 درصد از کل هزینه مربوط به امور واردات است. بااین‌حال باتوجه‌به بازار و حضور شرکت‌های بازرگانی در این زمینه به نظر می‌رسد واردات گوشی از دبی به ایران در حال حاضر سود قابل قبولی دارد و سرمایه‌گذاری در این تجارت می‌تواند راهی منطقی و قابل سرمایه‌گذاری باشد.

آیا خرید گوشی از دبی به‌صرفه است؟

پاسخ درست به این مسئله نیازمند بررسی دقیق‌تر آن است. خرید گوشی از دبی به‌صرفه هست اگر در تعداد مناسب، به روش مناسب و اصولی وارد شود توصیه می‌شود. اینکه قیمت بازار منطقه آزاد دبی و ایران را مقایسه کنید ممکن است فکر کنید بله به‌صرفه است؛ ولی در بسیاری موارد اگر راه و چاه را نشناسید بهتر است از همین ایران گوشی بخرید. در حقیقت خرید گوشی از دبی تنها برای مسافران و واردکنندگان عمده سود دارد. مسافران تنها یک گوشی در سال می‌توانند وارد کنند و واردکنندگان قدیمی و عمده نیز با شناختی که از اصول و قواعد تجارت با امارات دارند می‌توانند در بازار عظیم و رقابتی تلفن همراه با کمترین سود بیشترین فروش را از آن خود کنند.

پرسودترین راه خرید گوشی از دبی

باتوجه‌به نکات گفته شده در صورت تصمیم‌گیری برای ورود به این تجارت بهتر است از نیروهای متخصص در این زمینه کمک گرفته تا به تحلیل دقیقی از بازار و شرایط برسید و بتوانید تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنید. شرکت بازرگانی سپاهان همراه یکی از باسابقه‌ترین واردکنندگان ایرانی در حوزه تلفن‌های هوشمند و لوازم جانبی است که با داشتن دفاتر مستقر در دبی می‌تواند از مرحله پیداکردن تأمین‌کننده تا خرید و ترخیص گوشی در گمرک ایران به شما کمک کند.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *