افزایش واردات نفت چین

واردات نفت چین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آخرین اطلاعات گمرکی افزایش واردات نفت چین را نشان می دهد. بر اساس آمار منتشر شده، واردات نفت خام چین در ماه مه تا ۴۷.۹۷ میلیون تن معادل ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، نفت خام موجب بهبود شرایط واردات انرژی در کشور چین شده است. با برداشته شدن محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، بار دیگر واردات نفت خام چین به بالاترین حد خود رسیده و منجر به رونق فعالیت های صنعتی  و هزینه کرد مصرف کنندگان شده است. بر اساس اطلاعات ردیابی کشتی‌ها، تعداد نفتکش های رسیده به چین در ماه گذشته، به سطح قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا بازگشته است. محموله های نفتی که در زمان افت شدید قیمت نفت تا 20 دلار در هر بشکه خریداری شده بود، در حال رسیدن به چین هستند. بیش از 20 نفتکش نیز در ساحل شرقی چین در انتظار تخلیه بارشان در اوایل همین ماه بوده اند.

همزمان با بازگشایی کسب و کار ها و مدارس چین، تقاضا برای انرژی در چین افزایش یافته است. شاخص حوزه خدمات چین نیز در ماه مه افزایش یافته که روند بهبود اقتصاد این کشور را نشان می دهد.

آمارهای مربوط به واردات زغال سنگ و گاز طبیعی چین

واردات زغال سنگ در ماه مه نسبت به افزایش 27 درصدی آن در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، کاهش داشته است که به خاطر کنترل شدید واردات این محصول جهت حمایت از قیمتهای داخلی بوده است. این میزان در اوایل ماه مه به پایین‌ترین حد طی سه سال گذشته رسیده بود. واردات گاز طبیعی نیز با توجه به آمار سال گذشته 3.7 درصد افزایش یافته است. البته احتمال اینکه واردات گاز طبیعی مایع در ماه گذشته بالا رفته باشد زیاد است، زیرا خریداران از قیمت های پایین تر استفاده کرده اند. به همین خاطر انتظار می رود همچنان دریافت گاز طبیعی توسط خط لوله پایین باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *