6 هزار میلیارد تومان آهن و میلگرد احتکار شده در اصفهان و آذربایجان غربی کشف شد

احتکار آهن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

با توجه به اعلام فرمان وزیر صنعت ،معدن و تجارت ، به اصناف و اتحادیه ها در رابطه با لزوم عرضه ۳۸ قلم کالای اساسی به بازار، نظارت و رسیدگی به پرونده‌های احتکار این نوع کالاها در اولویت سازمان تعزیرات قرار گرفت، همچنین در این خصوص سید یاسر رایگانی، در مصاحبه با رادیو بیان نمود: اخیرا ، ۲۳۰ پرونده مهم و ملی را در کل کشور در موضوع احتکار تشکیل شده است.

یکی از مهمترین پرونده ها در این زمینه به گفته این مقام مسئول در سازمان تعزیرات ، مربوط به احتکار آهن و میلگرد از دو  استان‌ اصفهان و آذربایجان غربی بوده است و پرونده ای که به این منظور تشکیل شده است در مجموع،حدود ۶ هزار میلیارد تومان ارزش دارد. رایگانی اضافه کرد: هدف این احتکارها بالا رفتن قیمت این کالاها به مرور زمان بوده است و در مورد این پرونده ها علاوه بر اینکه محتکرین را ملزم به عرضه این کالاها به بازار کرده ایم ، پرونده های نیز علیه آنها ایجاد شده است.

یکی دیگر از مهم ترین پرونده های این روزهای سازمان تعزیرات حکومتی، احتکار لوازم خانگی بوده است برای مثال در استان البرز یک برند آلمانی اقدام به احتکار کالا به ارزش ۲۱ میلیارد تومان کرده بود و در استان اصفهان نیز یک برند کره ای اقدام به احتکار بخش قابل توجهی از لوازم خانگی جهت عرضه قطره چکانی به بازار کرده بود.

همچنین پرونده هایی در ارتباط با احتکار برنج و اقلام خوراکی مورد نیاز مردم تشکیل شده است و جدیدترین آن مربوط به شهر یاسوج است که درآن  فرد محتکر اقدام به پنهان کردن بیش از ۵ هزار تن برنج و حبوبات کرده بود، البته در مورد این پرونده علاوه بر موضوع احتکار، احتمالا با جرم قاچاق نیز مواجه باشیم.

علاوه بر این ها شخصی در استان البرز اقدام به مخفی کردن بیش از یک میلیون پوشک با برند خارجی کرده بود و این در حالی است که در سال ۹۶ با ارز دولتی ۳۴۰۰ تومان این کالا را وارد کشور کرده است .

رایگانی افزود : طبق اعلام مقامات قوه قضائیه در مورد پرونده های احتکار علاوه بر برخورد مالی با محتکرین، دادستان ها در سراسر کشور به عنوان مدعی العموم پیگیر این نوع پرونده ها خواهند بود و با پرونده این افراد به جرم مفاسد اقتصادی رسیدگی خواهد شد که قطعا مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

با توجه به این که تعداد زیادی از این کشفیات با کمک اطلاعات مردمی صورت گرفته است، بنابراین مردم در صورت مواجهه با این گونه مسائل علاوه بر مراجعه حضوری جهت دادن گزارش، می توانند با شماره‌ های ۱۲۴ وزارت اطلاعات ۱۱۰ نیروی پلیس و ۱۳۵ سازمان تعزیرات تماس بگیرند.

منابع: پایگاه خبری ربیع

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *