اجاره خودرو در دبی چگونه است؟

اجاره خودرو در دبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در عصر مهاجرت جهانی به سر می‌بریم و هرساله به دلایل متعددی آمار مهاجرت در بسیاری کشورهای جهان بالاتر می‌رود. دبی مقصد بسیاری از مهاجران و همین‌طور مسافران ایرانی است. از طرفی امارات برای سهولت سفر توریست‌ها و بهبود تجربه بازدید از این شهر، امکانات و خدمات بسیاری را از جمله اجاره ماشین در اختیار مسافران و مهمانان این شهر قرار می‌دهد. خدمات اجاره ماشین در دبی شامل ماشین خارجی و لوکس است. البته هزینه سوخت در دبی برای ایرانیان کمی بالاتر از انتظار است.

قوانین رانندگی در دبی

پیش از آنکه اقدام به اجاره خودرو در دبی کنید، باید با قوانین رانندگی در دبی آشنا شوید. عدم رعایت قوانین در شهر دبی می‌تواند منجر به اعمال جرائم سنگینی شود. داشتن حداقل ۲۳ سال سن برای متقاضی الزامی و همچنین در اختیار داشتن گواهینامه بین‌المللی با اعتبار ۳ساله است. همه افرادی که قصد دارند از خدمات اجاره ماشین در شهر دبی بهره‌مند شوند باید به رعایت نکات زیر توجه داشته باشند:

  • تغییر مسیر ناگهانی
  • رعایت سرعت مجاز
  • توجه به محل عبور عابرین
  • عبورنکردن از خطوط اتوبوس و تاکسی
  • توجه به چراغ‌راهنمایی و رانندگی
  • توجه به محل پارک معلولین

مدارک موردنیاز برای اجاره ماشین در دبی

در هنگام اجاره اتومبیل موظف هستید که مشخصات کامل اقامت خود را اعم از آدرس خانه یا هتل، شماره اتاق، شماره‌تلفن دقیق و نام و نام خانوادگی خود را به آژانس مربوطه ارائه دهید. از جمله اصلی‌ترین مدارکی که برای اجاره ماشین باید به همراه داشته باشید عبارت هستند از:

  • داشتن 21 سال سن برای اجاره ماشین در دبی
  • گواهینامه بین‌المللی معتبر
  • کپی گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست در آژانس مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های اجاره ماشین
  • امضای قرارداد
  • تحویل خودرو در محل انتخابی

پیشنهاد خواندنی: نحوه گرفتن اقامت دبی

نکات مهم پیش از کرایه خودرو در امارات 

  • تعیین تاریخ دریافت و تحویل خودرو
  • انتخاب خودروی موردنظر
  • امکان استفاده از خدمات وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس حداقل تا سه روز و حداکثر تا یک ماه
  • امکان رفت‌وآمد با خودروهای اجاره شده تا شعاع 150 کیلومتری
  • ممنوعیت سفر به صحرا و بیابان با خودروهای سواری

تحویل ماشین اجاره‌ای در دبی

برای تحویل ماشین اجاره‌ای حتماً در نظر داشته باشید که در زمان تحویل ماشین از سالم‌بودن بدنه، چراغ‌ها و داخل اتومبیل اطمینان حاصل کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که شما موظف هستید در زمان عقد قرارداد اجاره ماشین، مکان و زمان دقیق تحویل و برگرداندن ماشین را مشخص کنید. همچنین هنگام پس‌دادن اتومبیل بدنه و خصوصیات فنی اتومبیل توسط آژانس، به ‌طور دقیق بررسی می‌شود و هرگونه خسارتی که به آن وارد شده از متقاضی دریافت می‌شود.

اجاره ماشین در دبی همراه با راننده

اجاره ماشین در دبی همراه با راننده

شرکت‌های ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که در دبی به‌صورت حضوری و اینترنتی اقدام به ارائه خدمات مربوط به اجاره ماشین می‌کنند. این خدمات معمولاً طیف وسیعی از امکانات را شامل می‌شود که متقاضیان می‌توانند بر حسب نیاز هرکدام از آن‌ها را انتخاب نمایند. به‌عنوان‌مثال تور خصوصی دبی با استفاده از ماشین انجام می‌گیرد و برای حداقل ظرفیت ۳ نفر مسافر در نظر گرفته می‌شود. برای این کار، یک ماشین مجلل همراه با راننده‌ای مجرب و آشنا به مراکز گردشگری و دیدنی شهر دبی روزانه ۱۰ ساعت در اختیار متقاضیان عزیز قرار می‌گیرد.

اجاره خودرو در دبی همراه با تور خصوصی

ارائه ماشین انتخابی با راننده یکی از محبوب‌ترین آیتم‌هایی است که مسافران اقدام به رزرو آن می‌کنند. در این سرویس‌ها فعالیت‌هایی نظیر بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی دبی، بازدید از مکان‌های توریستی ابوظبی و همچنین تور روزانه شهری، خرید و فستیوال‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

قیمت اجاره خودرو در دبی

هزینه اجاره اتومبیل در دبی از 69 درهم در روز است. البته، نرخ‌ها بر اساس موارد بی‌شماری متفاوت هستند؛ مانند کیفیت خودرو، وضعیت پشتیبانی، شرایط و ودیعه و… همه باعث می‌شوند قیمت‌ها متفاوت باشند. اما پیشنهاد می‌شود حتماً از شرکت‌های معتبر خودرو اجاره کنید. شما تنها با پرداخت 1500 درهم در ماه تومان می‌توانید یک خودروی اقتصادی و با 3500 درهم یک ماشین مدل‌بالا را اجاره کنید. حتی اجاره لامبورگینی هم در دبی ممکن است. بااین‌حال، هزینه اجاره خودرو در دبی بستگی به نوع اتومبیل و کیفیت آن دارد. به طور مثال، هزینه اجاره خودروهای هاچ‌بک و جمع‌وجور که اصطلاحاً اکونومی (Economy) نام دارند بین 69 الی 500 درهم در روز است. البته، هزینه سوخت و پارکینگ هم به آن اضافه می‌شود. همچنین ارائه وجه تضمین برای جرایم احتمالی ضروری است. معمولاً 900 درهم به‌عنوان وجه تضمین از مشتریان دریافت می‌شود و تا یک ماه نزد شرکت می‌ماند. در این یک ماه اگر جریمه‌ای برای ماشین اجاره شده صادر نشد، تمامی وجه به‌حساب مشتری برگردانده می‌شود. 

راه‌های بهینه‌کردن هزینه‌ها در اجاره خودرو

اگر ماشین را از جلوی در هتل یا شرکت اجاره‌دهنده تحویل بگیرید هزینه کمتری را نسبت به اجاره از فرودگاه متحمل می‌شوید. همچنین اگر قصد داشته باشید گردش شهری داشته باشید، می‌توانید خودروهای اقتصادی‌تر را اجاره کنید. خودروهای اقتصادی و سبز، ظرفیت چهارنفره و مقداری وسایل و چمدان را دارند و میزان سوخت کمتری مصرف می‌کنند. توجه کنید اگر در دبی جریمه شدید، تا 2 هفته برای پرداخت جریمه وقت دارید وگرنه جریمه شما افزایش می‌یابد.

در آخر

یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل، اجاره خودرو در دبی است و آشنایی با قوانین و مقررات این شهر، نه‌تنها الزامی است بلکه می‌تواند در بسیاری از موارد به شما کمک و سفر شما را راحت‌تر کند. اگر قصد ثبت شرکت در دبی را دارید و برای ابتدای کار نمی‌دانید از کجا شروع کنید با شرکت بازرگانی سپاهان همراه در تماس باشید و از آنها راهنمایی و مشاوره رایگان بگیرید.

سؤالات متداول

قیمت اجاره ماشین در دبی چقدر است؟

حداقل قیمت‌ها به‌صورت روزانه از 60 درهم و ماهیانه از 1500 درهم شروع می‌شوند.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی چیست؟

علاوه بر گواهینامه بین‌المللی نیاز به پاسپورت و ویزای دبی هم دارید.

آیا می‌توان در دبی ماشین را همراه با راننده اجاره کرد؟

بله شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در شهر دبی به‌صورت حضوری و اینترنتی اقدام به ارائه خدمات مربوط به اجاره ماشین می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

  1. بسیار مطلب عالی بود. من وقتی که مهاجرت کردم و شرکت ثبت کردم و رسیدم دبی، شرکت ها من رو تنها گراشتن و حتی نمیدونستم چجوری ماشین اجاره کنم یا خونه بخرم و…
    امیدوارم مطالب کامل‌تری در این حوزه هم بنویسید تا دیگران مثل من اذیت نشند.

    1. سلام
      خوشحالیم که از مطالبمان خوشتان آمد. حتما در آینده همه مباحثی که عرض کردید را پوشش میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *