چگونه بهتر از رقیبان تجاری خود عمل کنیم

رقیبان تجاری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

چگونه بهتر از رقیبان تجاری خود عمل کنید؟

ما در عصر عدم ‌قطعیت زندگی می‌کنیم : جنجال‌های سیاسی، پیشرفت‌های سریع تکنولوژی و موج جهانی شدن اقتصاد همه به این معنیست که مشکل می ‌توان فهمید در ماه آینده، سال آینده یا دهه بعد، جهان در چه مرحله‌ ایست. به عنوان یک کارآفرین و یک رهبر حتی ممکن است ندانید که چطور باید به پیش بروید چه برسد به اینکه بهتر از رقبایتان عمل کنید. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

بهتر عمل کردن و سبقت گرفتن از رقبایتان کلید موفقیت است اما این موضوع بزرگترین چالشی است که شما به عنوان یک برند پیشتاز با آن مواجه‌ خواهید بود. همانطور که شما به دنبال بازارهای جدید، فرصت‌های نو و روش‌های متمایزی برای تولید محصولات با کیفیت ‌تر و در عین حال ارزانتر و سریعتر هستید، رقبای شما نیز به طور جدی به دنبال این امر هستند. پس چطور شما می‌توانید در صدر بودن را برای خود امکانپذیر کنید وقتی که همه‌ی شما با اطلاعات یکسانی کار می‌کنید؟ پاسخ آن کوتاه است : راهی را پیدا کنید که بتوانید به این کار از یک زاویه متفاوت بنگرید و با یک رویکرد متفاوت انجامش دهید.

 

این واقعیت را بپذیرید که هر مالکی در تکاپوی اینست که به “بلیط طلایی” اطلاعات دست پیدا کرده و از این طریق، امکانِ پیشی گرفتن از رقبا در شرایط بحرانی برایش فراهم شود. ولی باید گفت برای اکثر برندها همچین بلیطی وجود ندارد، وجود داشتن چنین بلیطی در واقع مثل اینست که مردم برای کاهش دادن وزنشان یا فراگیری مهارت ‌های جدید به دنبال روش‌های جادویی باشند. این واقعیت زندگی است که اگر شما خواهان چیزی باشید که بقیه هم در طلبش هستند و تنها چند نفر می‌‌توانند به آن دست پیدا ‌کنند، شما باید رویکردهای مختلف بیشماری را به کار بگیرید تا اینکه به رویکردی متمایز دست پیدا کنید که برای شما کارا باشد.

در ادامه اقداماتی عنوان می شود که یک مدیر برند می تواند برای پیشی گرفتن از رقبا انجام دهد. .

از بیرون به برندتان بنگرید

بهترین چیزی که هر برندی می‌تواند انجام دهد اینست که دیوارهای فلزی بلندی را که سالهاست برای خود ساخته، بشکند و از بیرون به برندش بنگرد. این امر بدون پرسیدن نظر افراد خارج از سازمان، می‌تواند فوق ‌العاده دشوار باشد. به دنبال مربیان و ارتباط برقرار کردن با رهبران باشید؛ رهبران با سابقه و رهبرانی که صنعت‌ شان شبیه به صنعت خود شما است، و از آنها بپرسید چه برداشتی از موقعیت شما دارند. هر چه بیشتر نظر افراد را جویا شوید برندتان را واضح ‌تر خواهید دید و به راهکارهای درستی دست پیدا خواهید کرد.

لازمه‌ی این کار اینست که شبکه کسب ‌و کارتان را شدیدا گسترش ‌دهید. رویدادهای صنعت‌ تان را از دست ندهید. وقتی کسی را ملاقات کردید که نسبت به شما دستاوردهای بهتری دارد، به حرف‌هایش گوش فرا دهید و از او بپرسید چطور به این مرحله رسیده است.

به دنبال بازارهای نوظهور و بکر باشید

اکثر صنایع بازار متعارفی دارند که درآمد اساسی ‌شان از طریق آن تامین می‌شود و دوستش دارند. برای مثال، صنعت نرم افزار، درآمدش وابسته به جوانان است. صنعت ماشین آلات سنگین درآمدش وابسته به شرکت‌های ساخت و ساز بزرگ است. اما اگر نتوانید به بیرون آن بازار توجه کنید، فرصت پیشتاز بودن را از برندتان خواهید گرفت چه در مکان های جغرافیایی متفاوت چه گروه های جمعیتی متفاوت.

به طور منظم، نگاهی به بازارهای نوظهوری بیندازید که در آنها قادر به خدمت‌رسانی خواهید بود. این بازارهای نوظهور ممکن است کشورهایی باشند که اقتصادشان در حال توسعه است یا مجموعه متفاوتی از مشتریانی باشند که می‌توانند از راه‌حل‌های شما استفاده کنند تنها اگر کمی روی آنها کار شود یا حتی فقط بازاریابی‌تان را به روش دیگری انجام دهید. نگاهی از بیرون به محصول و پیشنهادات خود بیندازید و فکر کنید که چطور کسی که هرگز با برند شما مواجه نبوده قادر خواهد بود با راه‌حل‌هایتان کار کند. این مستلزم اینست که صنایع دیگر را مورد تفحص قرار دهید که با اینچنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند؛ مهم نیست این صنایع چقدر با صنعت شما فرق می‌کنند به نحوه برخوردشان با مشکلات مشابه بنگرید.

تیم‌تان را برای بدست آوردن موفقیت، بر انگیزانید :

داشتن نوآوری، سریع حرکت کردن و متمرکز شدن در مواقعی که شما احساس آشفتگی و کم ارزش بودن می‌کنید، سخت است. بنابراین مطمئن شوید که کارمندانتان هرگز در چنین شرایطی نیستند. اگر خواهان موفقیت تیم‌تان هستید پس باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. این بدین معنیست که نه تنها مطمئن‌شان کنید که پرداختی‌شان رقابتیست بلکه فرهنگ سازمانی از جمله تعادل بین زندگی و کار سالم را پرورش دهید و همچنین اسناد و منابعی را ایجاد کنید که تیمتان بتواند از طریق آنها در مورد فرهنگ سازمانی بیشتر یاد بگیرد. مطمئن شوید که مدیریت، مسیر را برای مهندسان، بخش فروش، بخش بازاریابی و تیم محصول هموار می‌کند و در نتیجه آن رشد شرکتتان به نرمی سرعت می‌گیرد.

داشتن عملکردی بهتر از رقبا ساده است اما آسان نیست. روی ایجاد کردن تیمی منسجم و وفادار تمرکز کنید که از آنچه برندتان انجام می‌دهد هیجان‌زده شوند. فروتن بمانید، مشاوره بگیرید و برای بدست آوردن فرصت‌های بکر حواستان جمع باشد.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *