واردات 3 میلیارد دلار گوشی لوکس در 3 سال

واردات گوشی گران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بررسی آمار و ارقام مربوط به واردات موبایل نشان می‌دهد درحالی‌که فقط 5 درصد مردم توانایی خرید گوشی لوکس دارند، اما در 3 سال اخیر نزدیک به 3 میلیارد دلار صرف واردات این کالا به کشور شده است.

‌به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی آمار و ارقام مربوط به واردات گوشی تلفن همراه از سال 98 تا انتهای سال 1400 نشان می‌دهد که در طول این مدت بیش از 49 میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش 9.5 میلیارد دلار وارد کشور شده است.

نکته جالب‌توجه این است که برای تأمین تنها 5 درصد نیاز بازار تلفن همراه (2.5 میلیون دستگاه تلفن همراه با ارزش بیش از 600 دلار)، نزدیک به 3 میلیارد دلار (30 درصد از کل ارز تخصیص‌یافته) اختصاص‌یافته است. این در حالی است که بانک مرکزی پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه مکرراً از دستگاه‌های مختلف خواسته است به‌منظور حراست از منابع ارزی، نسبت به جلوگیری از ثبت سفارش کالاهای غیرضروری اقدام کنند.

‌میزان واردات تلفن همراه در سال 1400، بیش از 4.3 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 99 به لحاظ ارزش بیش از 65 درصد و به لحاظ تعداد نزدیک به 13درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد افزایش تقاضای ارز برای واردات گوشی تلفن همراه، ریشه در افزایش واردات گوشی‌های لوکس به کشور دارد.

علاوه بر این آمارها هم نشان می‌دهد میزان واردات گوشی‌های بالای 600 دلار نزدیک به 127 درصد رشد داشته است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *