واردات لوازم خانگی آزاد شد!

واردات لوازم خانگی آزاد شد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی صادر شد.

به گزارش سپاهان همراه به نقل از خبرگزاری مهر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای مصوبه هیأت وزیران در خصوص مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۹/۱۵ به پیشنهاد شماره ۵۶۵۸۰ مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۱ سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد اصل یکصد و ی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد بند (۴) تصویب نامه شماره ۹۴۰۳۵ ت ۴۲۴۰۰ ه مورخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

4- واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد معیار مصرف و بر چسب ،انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی و بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر برقی خانگی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری مجاز بوده و باید از واردات تجهیزات مذکور با رتبه‌های انرژی پایین‌تر جلوگیری به عمل آید.

واردات لوازم خانگی آزاد شد!

چندی پیش وزیر نیرو اعلام کرد که واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه هیئت دولت ممنوع است و از ورود این‌گونه وسایل جلوگیری خواهد شد.

او همچنین با اشاره به سهم بالای وسایل سرمایشی در افزایش مصرف انرژی در تابستان، بیان کرده بود: «فاصله توان مصرفی برق در تابستان با زمستان در کشور حدود ۳۳ هزار مگاوات‌ساعت است که تولید برق در کشور را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد؛ به این معنا که هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور، ۳۳ هزار مگاوات‌ساعت به مصرف برق اضافه می‌شود.»

«علی‌اکبر محرابیان» با قدردانی از سازمان ملی استاندارد در اجباری‌کردن استاندارد تولیدات لوازم خانگی و واردات کالاهای پربازده مانند لوازم خانگی برقی و گازی گفته بود: «براساس قانونی که به‌تازگی ابلاغ شده است، کولرهای آبی در کشور فقط باید با گرید A به‌بالا تولید شوند.»

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *