عرضه ۱.۵ میلیون یورو صادراتی در یک روز

عرضه ۱.۵ میلیون یورو صادراتی در یک روز

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دبیرکل شورای‌عالی کانون صرافان گفت: تا ساعت ۱۲ امروز علاوه بر ارز عرضه شده در بازار متشکل ارزی، ۱.۵ میلیون یورو توسط صادرکنندگان عرضه شد که فقط ۵۰۰ هزار یورو خریداری شده که نشان‌دهنده پیشی گرفتن عرضه از تقاضاست.

به گزارش خبرگزاری آنا، کامران سلطانی‌زاده دبیرکل شورای‌عالی کانون صرافان با اشاره به بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی اظهار داشت: از روز گذشته (یکشنبه) شاهد متوقف شدن افزایش قیمت ارز بودیم و در ۲۴ ساعت اخیر ارز از کانال ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۲ هزار تومان وارد شده و خریدار بازار نسبت به روز گذشته کاهش‌یافته است و درواقع خریداران به نظاره‌گران بازار تبدیل شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز عرضه ارز در بازار بیشتر شده است یا خیر، گفت: بعد از انتشار مصوبه بانک مرکزی، اقدام صادرکنندگان به فروش ارز، باعث شد که عرضه ارز چند صد درصد افزایش پیدا کرد، زیرا صادرکنندگان به دلیل قیمت پایین‌تر ارز در صرافی‌ها نسبت به بازار تمایلی به فروش ارز با آن ارقام نداشتند و از زمانی که قیمت ارز برای صادرکننده قیمت توافقی باشد صادرکننده جذابیت دارد.

دبیرکل شورای‌عالی کانون صرافان تصریح کرد: برای صرافی‌ها هم مشکل این بود که مصارف تعیین شده محدود بود و امکان فروش حجم بیشتری از ارز را نداشتند و به همین دلیل بانک مرکزی سرفصل‌ فروش ارز را در قالب سایر موارد برای صرافی‌ها باز کرد و در همین راستا مردم می‌توانند با قیمت توافقی ارز بخرند.

سلطانی‌زاده ادامه داد: هم عرضه ارز و هم امکان خرید افزایش پیدا کرده است. امروز (دوشنبه) از صبح تا ساعت ۱۲، به‌غیراز ارز عرضه شده در بازار متشکل ارزی، ۱.۵ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان عرضه شده که فقط ۵۰۰ هزار یورو تقاضا برای آن وجود داشته و منجر به خرید شده است. این نشان می‌دهد عرضه ارز توسط صادرکنندگان از تقاضای ارز پیشی گرفته و قیمت‌ها نزولی شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *