با اقامت امارات به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

کشور هایی که با اقامت امارات میتوان سفر کرد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

امارات متحده عربی یا به‌اختصار امارات، کشوری در خاورمیانه است که در شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. پاسپورت این کشور در رتبه اول قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و با داشتن اقامت کشور امارات به بیش از 150 کشور می‌توان سفر کرد. این کشور با مجموعه‌ای از جزایر و خلیج‌های زیبا، شهرتی بین‌المللی دارد.

طبق آخرین سرشماری این کشور (سال 2020) جمعیت امارات حدود 9.9 میلیون نفر است و مساحت این کشور 83.600 کیلومترمربع است. بیشتر جمعیت امارات را مهاجرین کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند و از لحاظ مهاجرپذیری، این کشور در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

امارات به دلیل جاذبه‌های طبیعی، فرهنگ متنوع و تمدن جدید خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان است. برج خلیفه، بلندترین برج جهان با ارتفاع 828 متر و 163 طبقه، در این کشور قرار دارد.

کشورهایی که با ویزای امارات می‌توان به آنها سفر کرد

با داشتن اقامت در امارات، می‌توان به بسیاری از کشورها به‌صورت آسان و با داشتن تجربه سفری خارج از کشور خود، سفر کرد. اما لازم به ذکر است که هر کشور شرایط و قوانین مختلفی برای اجازه ورود به خاک خود دارد که ممکن است نیاز به ویزا باشد و یا شرایط دیگری برای ورود داشته باشد.

با داشتن اقامت در امارات، می‌توان به بسیاری از کشورها به‌صورت آسان و با داشتن تجربه سفری خارج از کشور خود، سفر کرد. اما لازم به ذکر است که هر کشور شرایط و قوانین مختلفی برای اجازه ورود به خاک خود دارد که ممکن است نیاز به ویزا باشد و یا شرایط دیگری برای ورود داشته باشد.

کشورهای زیادی وجود دارند که ساکنان امارات می توانند بدون ویزا یا در بدو ورود با ویزا به آنها سفر کنند. برخی از محبوب ترین مقاصد عبارتند از:

خاورمیانه: بحرین، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه

آسیا: ارمنستان، آذربایجان، برونئی، هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، مالدیو، موریس، سیشل، سنگاپور، سریلانکا

آفریقا: کنیا، سیشل، تانزانیا

اروپا: آلبانی، آندورا، اتریش، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی لوکزامبورگ، مالت، موناکو، مونته نگرو، هلند، مقدونیه شمالی، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سن مارینو، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس

البته شرایط ویزا ممکن است تغییر کند، بنابراین همیشه بهتر است قبل از سفر با سفارت یا کنسولگری کشوری که می خواهید از آن بازدید کنید، مشورت کنید.

خدمات سپاهان همراه: افتتاح حساب بانکی در دبی

سفر به حوزه شنگن با اقامت امارات

علاوه بر این کشورها، ساکنان امارات متحده عربی نیز می توانند بدون ویزا به منطقه شینگن (Schengen visa) سفر کنند، اما باید از سال 2024 برای ویزای ETIAS اقدام کنند. ویزای ETIAS یک ویزای کوتاه مدت است که سه سال اعتبار دارد و اجازه می دهد تا ویزای ETIAS را دریافت و چندین بار به حوزه شنگن سفر کنند.

آب‌وهوای امارات

امارات متحده عربی دارای آب‌وهوای گرم و خشک در بیشتر مناطق خود است. دمای هوا در طول تابستان معمولاً بین 40-45 درجه سانتی‌گراد و در زمستان بین 20-25 درجه سانتی‌گراد است. آسمان این کشور در طول سال غالباً آفتابی و کم‌باران است و در برخی مناطق خاک و گردوغبار همیشگی است.

روش‌های دریافت اقامت کشور امارات

دریافت اقامت در امارات متحده عربی، می‌تواند یکی از بهترین راه‌های شروع زندگی جدید در این کشور است. برای دریافت اقامت در امارات چندین روش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. در ادامه به برخی از روش‌های دریافت اقامت در امارات اشاره می‌کنیم.

  • روش اول: دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت
  • روش دوم: دریافت اقامت در امارات از طریق خرید مسکن
  • روش سوم: اقامت امارات از طریق سرمایه‌گذاری
  • روش چهارم: اقامت کشور امارات از روش تحصیلی
  • روش پنجم: اقامت از طریق کار

دریافت اقامت با ثبت شرکت در دبی از جمله پرطرف‌دارترین روش‌های دریافت ویزا کشور امارات است.

مزایا دریافت اقامت امارات

دریافت اقامت در امارات متحده عربی برای افرادی که می‌خواهند به‌عنوان کارمند، سرمایه‌گذار و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور فعالیت کنند، مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به امکان سفر به بیش از 150 کشور، دسترسی به بازار کار قوی، دسترسی به منابع ثروت، محیط کسب‌وکار سازگار با سرمایه‌گذاری، معافیت از پرداخت مالیات، دسترسی به خدمات بهداشتی و آموزشی عالی، دسترسی به فرهنگ‌های مختلف و… اشاره کرد.

مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی

امارات از هفت امارت یا منطقه شیخ‌نشین متفاوت تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلفی هستند. مهم‌ترین شهرهای امارات عبارت‌اند از:

  1. دبی: دبی پایتخت اقتصادی امارات است و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به برج خلیفه، برج العالم، جزیره نخل، مجموعه‌های تفریحی مانند پارک آبی، باغ‌وحش، دهکده گلف و بازارهای قدیمی و سنتی این شهر اشاره کرد.
  2. ابوظبی: این شهر پایتخت سیاسی امارات متحده عربی است. جزیره یاس، مسجد شیخ زاید، پارک کورنیش، موزه لوور، مجموعه‌های تفریحی و… از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.
  3. شارجه: شارجه پنجمین شهر بزرگ امارات است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بازارهای قدیمی، پارک الجزایر، موزه بوم‌شناسی و قلعه‌های تاریخی اشاره کرد.
  4. عجمان: این شهر در شمال شرقی امارات قرار دارد. برج شیخ زاید، موزه عجمان و بازارهای قدیمی و سنتی، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.
  5. رأس‌الخیمه: رأس‌الخیمه شهری در شمال امارات متحده عربی است که جزیره ملحه، برج النعیمیه و موزه رأس‌الخیمه در این شهر قرار دارد
  6. ام القوین: این شهر در شمال امارات قرار دارد و شهر تاریخی العین و موزه ام‌القوین از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.
  7. فجیره: شهر فجیره در شرق امارات قرار دارد و دارای جاذبه‌هایی مانند شهر تاریخی مسافر، موزه فجیره و بازارهای قدیمی و سنتی است.

زبان رسمی امارات متحده عربی، زبان عربی است و مذهب رسمی این کشور نیز اسلام است.

سخن پایانی

به‌طورکلی، با داشتن اقامت در امارات متحده عربی، می‌توانید به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرد، اما برای سفر به هر کشوری می‌بایست قوانین و شرایط سفر به آن کشور را به‌صورت دقیق بررسی کرد.

مجموعه سپاهان همراه در کنار شما در تمامی مراحل اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در دبی، خواهد بود.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *