سرانجام کشمش وزارت صمت و گمرک به کجا خواهد رسید؟

وظایف سازمان صمت

آنچه در این مطلب خواهید خواند

حل دعوای وزارت صنعت و گمرک با وساطت ستاد مبارزه با قاچاق

مدتی است که کشمکش و اختلاف زیادی در بین وزارت صنعت و معدن با گمرک کشور به وجود آمده است. انتشار گزارشی مبنی بر عدم اتصال مطلوب سامانه جامع تجارت و سامانه امور گمرکی و بر خط نبودن اطلاعات سامانه گمرک که باعث افزایش قاچاق در کشور می‌شود، از سوی وزارت صنعت و نیز برخی از نمایندگان مجلس دلیل این دعوا است. به طوری که احمد انارکی محمدی، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق، هفته پیش به عملکرد ضعیف سامانه گمرک در اتصال با سامانه جامع تجارت اشاره کرده و اعلام کرده بود که چنانچه مشکل حل نشود، مجلس وارد کار خواهد شد.

چند روز بعد سازمان گمرک در اطلاعیه‌ای به این موضوع پرداخته و از عملکرد خود دفاع کرد.

در همین راستا حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر اعلام کرد که این نهاد سخت در پی حل این اختلاف است. وی از برگزاری بیش از پنج جلسه نشست و گفتگو با طرفین دعوا خبر داد و اعلام کرد در اسرع وقت آخرین جلسه با حضور مدیران و معاونین وزرا در خصوص چگونگی برطرف کردن شبهات و اختلاف پیش‌آمده، برگزار خواهد شد.

دهقانی‌نیا یکی از موارد کشمکش را اختلاف موضوع انبار دانست و تشریح کرد که مطابق با بند ۳ ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئول ایجاد سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالاها وزرات صمت است و نیز بخش حسابرسی پس از ترخیص سامانه گمرک باید با وزارت صنعت در ارتباط بوده و هر دو با هم هماهنگ باشند.

در ادامه یادآور شد که در جلسات گذشته وزارت صنعت و گمرک تا حدودی به توافق نهایی نزدیک‌تر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *