رشد ۱۷ درصدی خروج کالاهای اساسی از بندر امام (ره)

بندر امام خمینی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به دنبال ورود ۳۶ فروند کشتی اقیانوس‌پیما به مجتمع بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده است.

به گزارش ایسنا بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به ورود ۳۶ فروند کشتی اقیانوس‌پیما به مجتمع بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تا کنون، اظهار کرد: با بهره‌گیری از توان کامل تجهیزاتی و نیروهای مجرب عملیاتی به منظور پهلودهی، تخلیه و حمل به انبارهای نگهداری کالا که بدون وقفه و به طور شبانه‌روزی انجام می‌شود، بالغ بر ۲،۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، روغن، جو و ذرت تخلیه شده است.

وی با اشاره تداوم روند خروج کالا از این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف در سراسر کشور افزود: در تلاشی مستمر و پیوسته و با همکاری و هم‌افزایی ارگان‌های اجرایی ذیربط در فرآیند صدور مجوز ترخیص، بیش از  ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از انبارهای بندرامام بارگیری و ارسال شده است که حاکی از رشد ۱۷درصدی در این زمینه است.

آقایی تصریح کرد: ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در کشتی‌های حامل این نوع کالاها در لنگرگاه‌ها منتظر پهلودهی هستند و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در انبارهای بخش خصوصی و دولتی نگهداری می‌شوند که با سرعت رشدی که در فرآیند خروج کالا از این مجتمع بندری به دست آمده، به زودی شاهد ترخیص و خروج آن‌ها و ارسال به مبادی مصرف باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد با تدابیری که دولت برای تامین کالای اساسی اتخاذ کرده مقادیر قابل توجه کالا در بندر موجود است و هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

بندرامام خمینی (ره) به عنوان هاب غلات کشور با برخورداری از تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و انبارهای وسیع نگهداری کالا با ایفای نقش خود در زنجیره تأمین کالای اساسی کشور، موفق به ثبت رکورد تخلیه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کالای اساسی در سال گذشته شده است.

منبع: ایسنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *