حضور سفیر عربستان در اتاق اصناف ایران/ العنزی: ظرفیت خوبی برای تجارت دو کشور وجود دارد

سفیر عربستان در اتاق اصناف جمهوری اسلامی ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سفیر عربستان سعودی در تهران با حضور در اتاق اصناف ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها را داراست که همکاری آن با عربستان فرصتی برای اقتصاد برابر ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سپاهان همراه به نقل از تسنیم، سفیر عربستان در نشستی در اتاق اصناف ایران گفت: ارتباط و علاقه بین ایران و عربستان سعودی پایدار خواهد بود و ظرفیت خوبی برای تجارت هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

عبدالله بن سعود العنزی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسایه بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها را داراست و موقعیت استراتژیک خوبی دارد؛ لذا همکاری آن با عربستان سعودی فرصتی برای اقتصاد برابر ایجاد خواهد کرد.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران هم در این نشست با بیان اینکه تقویت روابط با عربستان مورد توجه ایران است گفت: شکاف روابط دیپلماتیک این دو به حداقل ممکن رسیده و امروز بخش خصوصی و فعالان صنفی آماده همکاری تجاری با کشور عربستان هستند؛ در حوزه تجارت، اتاق اصناف ایران از امروز فصل جدیدی از مناسبات با کشور عربستان را خواهد گشود.

وی افزود: برخی صنوف از جمله فرش دستباف ایرانی، کیف و کفش و محصولات چرمی این قابلیت را دارند که طی یک هفته، وارد مرحله صادراتی با کشور عربستان سعودی شوند، چراکه با بالاترین کیفیت در حال تولید و قابل رقابت با کشور‌های اروپایی هستند.

صفایی ادامه داد: علاوه بر این در ساخت هتل ها، مال‌ها و بستر‌های گردشگری هم آماده مشارکت با عربستان هستیم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: پیشنهاد تسهیل در تجارت داریم و در این راستا لازم است کارگروهی تخصصی تشکیل دهیم تا این دیدار به نتایج مطلوب برسد.

در این دیدار مقرر شد دو طرف نمایندگانی برای بررسی ظرفیت‌های تجاری دو طرف معرفی کنند. در این نشست، برخی از روسای اتحادیه‌های تهران نیز حضور یافتند و به طرح توانمندی‌های صادراتی ایران پرداختند.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه اخبار داغ روز را روزانه توسط شبکه‌های خبری معتبر با شما همراهان همیشگی به اشتراک می‌گذارد جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه وارد لینک زیر شوید:

https://tn.ai/2971875
به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *