مزایای ترخیص‌کار بین‌المللی چیست؟

مزایای ترخیص کار بین المللی چیست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به‌طورکلی شخصی که امور گمرکی وابسته به بازرگانان یا تجار را تحت عنوان وکالت رسمی از جانب مالک کالا بر عهده می‌گیرد، ترخیص‌کار بین‌المللی نامیده می‌شود. ترخیص‌کار بین‌المللی اختیارات متعددی دارد که تمام این اختیارات باید با جزئیات کامل در وکالت‌نامه قید شود. به زبان ساده ترخیص کار بین‌المللی کسی است که در گمرکات خارج از کشور نیز به امور ترخیص می‌پردازد. در این مطلب به بررسی مزایای ترخیص کار بین المللی پرداخته ایم.

وظایف ترخیص‌کار بین‌المللی

انجام امور ترخیص کالا از گمرکات وظیفه اصلی ترخیص‌کار بین‌المللی است. انجام این امور به‌ظاهر بسیار ساده تصور می‌شود؛ اما در واقع این‌گونه نیست. یک حق‌العمل کار بین‌المللی اگر با تعرفه‌های گمرکی، نرخ عوارض انواع کالای وارداتی و همچنین قوانین صادرات و واردات کالا آشنایی کامل داشته باشد می‌تواند کالا را در زمان مناسب و با کمترین هزینه از گمرک خارج کند. به‌طورکلی وظایف ترخیص‌کار بین‌المللی شامل موارد زیر است:

  • آماده‌سازی کلیه مدارک برای ارائه به گمرک
  • ارائه مشاوره‌های موردنیاز به کارفرما در زمینه تعرفه‌های گمرکی
  • تعیین ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
  • کسب اطلاعات در زمینه بخشنامه‌ها و قوانین برای ترخیص کالا
  • حضور دائم در گمرک برای پیگیری روند ترخیص کالا

مزایای ترخیص‌کار بین‌المللی

شرکت‌های ترخیص‌کار بین‌المللی نقش مهمی در تسهیل فرایندهای گمرکی دارد. مزایای همکاری با این نوع شرکت‌ها عبارت‌اند از:

1. دانش در الزامات پیچیده نظارتی

برخی از کسب‌و‌کارها به الزامات پیچیده نظارتی حاکم بر حمل‌و‌نقل کالا از مرزها آگاهی کافی ندارند. در این صورت می‌توانند این کار را برون‌سپاری و با یک شرکت کارگزاری گمرکی همکاری کنند. شرکت‌های واردات و صادرات حرفه‌ای، مجموعه کاملی از خدمات حمل‌ونقل، لجستیک، واردات، صادرات، انبار و توزیع را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به طور کامل به کسب‌وکار شما رسیدگی می‌شود.

2. راحتی در انجام امور

وقتی تصمیم می‌گیرید برای کاری که خودتان می‌توانید انجام دهید، یک فرد متخصص را استخدام کنید، ارزش بیشتری برای زمان و انرژی خود قائل هستید. برای ترخیص کالا از گمرک نیز همین‌طور است. از نظر تئوری می‌توانید همه کارهای مربوط به آن را به‌تنهایی انجام دهید، اما باید زمان و انرژی زیادی را برای آن صرف کنید. شاید با خود فکر کنید که با تسهیل قوانین و توسعه اینترنت و دیجیتالی‌شدن بسیاری از فرایندهای گمرکی بسیار راحت شده است، اما در واقعیت این‌گونه نیست. درست است که امروزه روند ترخیص کالا نسبت به گذشته آسان‌تر است، اما بازهم قوانین و مقررات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

3. اطمینان

تصور کنید می‌خواهید کالایی را وارد کشور کنید. بادقت تمام مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کرده‌اید، اما به طور تصادفی کالاها را به‌اشتباه طبقه‌بندی می‌کنید. این اشتباه به نظر ساده و کوچک، موجب می‌شود که با جریمه‌های سنگین روبه‌رو شوید. اما اگر از یک شرکت ترخیص‌کار کمک گرفته بودید، چنین مسئله‌ای رخ نمی‌داد. همکاری با یک شرکت واردات کالا که مسئولیت همه امور گمرکی را برعهده بگیرد، به میزان قابل‌توجهی بروز اشتباهات احتمالی را کاهش می‌دهد. بدون شک اتکا به یک کارگزار تعرفه‌های گمرکی، مطمئن‌ترین انتخابی است که می‌توانید برای شرکت خود داشته‌اید. زیرا اگر به کلاهبرداری متهم شوید، ممکن است عواقب سنگینی را برای کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد.

 دلیل اعتماد به ترخیص‌کار بین‌المللی

ترخیص کار بین المللی کیست؟

 به‌طورکلی زمانی که تجار و بازرگانان برای واردات و صادرات کالا اقدام می‌کنند، نیازمند کسب اطلاعات کامل و دقیقی در این زمینه هستند؛ زیرا افرادی که در این حوزه از اطلاعات کافی برخوردار نیستند ممکن است در ادامه پیشرفت امور با مشکلات متعددی مواجه شوند و در کار آن‌ها اختلالاتی ایجاد شود. اما نکته قابل‌توجه این است که یک ترخیص‌کار بین‌المللی حرفه‌ای می‌تواند قبل از انجام این مراحل، مشورت‌های لازم را به شما داده یا با داشتن وکالت از سمت شما، بیشتر این مراحل را به‌صورت دقیق و مطابق با خواسته شما انجام دهد. این کار باعث افزایش سرعت و امنیت حمل‌ونقل کالاها می‌شود. در بسیاری موارد ممکن است که به دلیل عدم آگاهی نسبت به برخی امور و حساسیت قانونی صادرات و واردات کالاها، از نظر قانونی بعضی موارد درست صورت نگیرد و در انجام روند کار دچار اختلال شوید. به همین جهت برای حفظ سلامت صادرات و واردات کالاها بهترین کار اعتماد به یک ترخیص‌کار بین‌المللی است. به‌این‌ترتیب می‌توانید از قانونی‌بودن تمامی مراحل صادرات و واردات کالاها اطمینان حاصل کنید.

در آخر

اگر قصد تجارت دارید و می‌خواهید کالایی را وارد یا صادر کنید اولین گام برای انجام این امور تحقیق و مطالعه در این زمینه است که ما در وب‌سایت شرکت بازرگانی سپاهان همراه در مقالات متعددی به طور دقیق و کامل مراحل انجام این کار را توضیح داده‌ایم. توجه داشته باشید که در ابتدا ممکن است حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در ظاهر آسان به نظر برسد، اما اگر از آخرین سیاست‌های تجاری و واردات کالا آگاهی کافی نداشته باشید، دچار دردسر خواهید شد. شرکت بازرگانی سپاهان همراه یکی از معتبرترین شرکت‌های بازرگانی ایرانی است که در امور ترخیص کالا در خدمت افراد و شرکت‌های واردات و صادرات است تا با سابقه‌ی بلند مدت و تجربه خود شما را در این مسیر یاری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ۰۲۱۶۲۰۱۵۰۰۰ در ارتباط باشید تا از متخصصان و کارشناسان مجرب سپاهان همراه مشاوره رایگان دریافت کنید.

 سؤالات متداول

آیا همیشه به ترخیص‌کار گمرک دسترسی داریم؟

دراین‌خصوص شماره‌تلفن‌های ثابت و همراه مسئول بازرگانی و ترخیص‌کار گمرک به صاحب کالا ارائه می‌شود. به‌این‌ترتیب صاحب کالا در 24 ساعت شبانه‌روز به ترخیص‌کار دسترسی و ایشان پاسخگوی سؤالات صاحب کالا هستند.

مسئولیت پرداخت هزینه‌های ترخیص بر عهده کیست؟

طبق توافق فروشنده یا خریدار باید عوارض گمرکی، هزینه‌ها و مالیات را بپردازد. اصولا مسئول پرداخت در شرایط فروش از قبل تعیین شده است.

شرط ترخیص کالا از گمرک چیست؟

مدارک موردنیاز برای محموله‌های در حال واردات و صادرات عبارت‌اند از فاکتور تجاری، بارنامه یا قبض راه هوایی، لیست بسته‌بندی، اسناد بیمه و در صورت نیاز گواهی مبدأ خاص، بهداشت، بهداشت گیاهی و غیره.

چه کسی عوارض گمرکی را به فرستنده یا گیرنده پرداخت می‌کند؟

عوارض و مالیات توسط گمرک در کشور مقصد دریافت می‌شود و گیرنده مسئولیت پرداخت آنها را بر عهده دارد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *