بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۹۹

بسته حمایتی صادراتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

احسان قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به ارسال بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۹۹ از سوی وزارت صمت به معاون اول رئیس جمهور، گفت: یک میلیارد یورو برای اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده در نظر گرفته شده و این بسته از خردادماه ۹۹ اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به محدود بودن منابع بودجه ای در شرایط کنونی؛ لازم است که آن را بطور هدفمند در قسمت های گوناگون صادراتی توزیع کرد؛ مخصوصا اینکه امروز صادرکننده ایرانی نیازی به جایزه ندارد، بلکه به زیرساخت های تجاری نیاز دارد تا توانایی صادرات مستمر داشته باشد.

قمری به پیش بینی های صورت گرفته در بسته حمایتی سال ۹۸ در مورد تسهیلات ریالی و ارزی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ معادل دو هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل سپرده گذاری شد و با تولیت سازمان توسعه تجارت ایران، صادرکنندگان از تسهیلات استفاده کردند. برای سال ۹۹ نیز منابع دیگری دیده شده است.

چه کالاهایی برای دریافت تسهیلات در اولویت هستند؟

قمری محصولاتی نظیر فرش، خدمات فنی و مهندسی و نیز محصولات دانش بنیان را در اولویت دریافت تسهیلات از محل منابع بودجه‌ای معرفی کرد.

وی اظهار داشت: با ابلاغ رئیس کل سازمان توسعه تجارت هفته آینده ، اجرایی شدن پرداخت منابع ریالی صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ شروع می شود که در آن بانک پارسیان، ایران و ونزوئلا، توسعه تعاون، توسعه صادرات و صادرات ایران مشارکت می کنند. بر همین اساس، پس از تعیین اهلیت صادرکنندگان، به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی می گردند.

این مقام مسئول گفت: منابع بانکی، منابع بودجه‌ای و دیگر منابع در سال ۹۹ نیز به کمک صادرکنندگان خواهند داشت؛ علاوه بر این یک میلیارد یورو نیز در قالب اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده از سوی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

قمری افزود: منابع بودجه‌ای لحاظ شده ۶۰۰ میلیارد تومان است که لازم است آن را جهت حمایت از صادرات به خوبی تخصیص دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *