بخشنامه جدید گمرک کشور برای واردات گوشی مسافری

واردات گوشی مسافری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در بخشنامه‌ای جدید گمرک تعرفه واردات گوشی مسافری بالای ۶۰۰ دلار ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سپاهان همراه به نقل از خبرگزاری دنیای اقتصاد، گمرک کشور در بخشنامه‌ای جدید تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه به شیوه مسافری را افزایش داد. براساس این بخشنامه جدید تعرفه واردات گوشی همراه به روش مسافری به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این تعرفه پیش از این برابر با ۸ درصد ارزش گوشی محاسبه می‌شد، این در حالی بود که تعرفه وارادات به شیوه تجاری ۱۵ درصد است. با این مقایسه می‌توان گفت که تا کنون تعرفه واردات گوشی مسافری از گوشی تجاری ارزان‌تر بوده است.

 این بخشنامه در واقع اصلاح ابلاغیه قدیمی گمرک درباره هزینه گمرکی گوشی‌های مسافری است. بعد از ۵ ماه که از بخش‌نامه گمرک در مورد هزینه‌های گمرکی گوشی‌های مسافری که کمتر از گوشی‌های تجاری بود، بالاخره گمرگ آن را اصلاح کرد. ابتدای مرداد ماه بود که گمرک در راستای ابلاغیه وزارت صمت، تعرفه واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را ۸ درصد اعلام کرد. در واقع با این ابلاغیه برای نزدیک ۵ ماه واردات گوشی‌ پرجمدار به صورت مسافری ارزان‌تر از تجاری بوده است. این شرایط در حالی رقم خورد که طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، واردات گوشی در سایر رویه‌ها باید ۲ برابر تعرفه در بخش تجاری لحاظ می‌شد.

در آن زمان انجمن وارد‌کنندگان موبایل به این ابلاغیه گمرک واکنش نشان داده بود و آن را یک اشتباه و تفسیر غلط از قانون بودجه خوانده بود.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه اخبار داغ روز را روزانه توسط شبکه‌های خبری معتبر با شما همراهان همیشگی به اشتراک می‌گذارد جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه وارد لینک زیر شوید:

https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4031360

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *