با ارسال یک پیامک از قاچاق یا غیرقاچاق بودن موبایل خود باخبر شوید

آنچه در این مطلب خواهید خواند

با ارسال پیامک از قاچاق یا غیرقاچاق بودن موبایل خود باخبر شوید

گمرك ايران از آماده شدن سامانه استعلام شماره سريال گوشي‌هاي تلفن همراه وارداتي(IMEI) خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سپاهان همراه به نقل از گمرك ايران، مراحل آماده‌سازي اين سامانه از سال گذشته آغاز و به‌زودي وارد فاز اجرايي مي‌شود و عموم مردم مي‌توانند با ارسال شماره سريال گوشي‌هاي تلفن همراه وارداتي به شماره پيامك 30008887 گوشي‌هاي قاچاق را از غيرقاچاق تشخيص دهند.
بنابراين گزارش، اين سامانه بخشي از سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي محسوب مي‌شود و يكي از برنامه‌هاي اصلي و عملياتي گمرك در امر مبارزه با قاچاق كالا است و گام بزرگي در مبارزه با ورود كالاي قاچاق به كشور به‌شمار مي‌رود.
بنابراين گزارش،گمرك ايران از سال گذشته مراحل مقدماتي سامانه ثبت و دريافت شماره شناسه گوشي‌هاي تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازي و واردكنندگان را ملزم كرد تا شماره سريال گوشي‌هاي تلفن وارداتي را در سامانه جامع گمركي ثبت كنند و هم‌اكنون بانك اطلاعاتي ثبت شماره سريال گوشي‌هاي تلفن همراه وارداتي به مراحل نهايي و تكميلي نزديك شده است. براساس اين گزارش، سامانه ثبت و دريافت شماره سريال گوشي‌هاي تلفن وارداتي گام مهمي در اجرايي شدن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي محسوب شده و با اجرايي شدن آن قدم بزرگي در مبارزه با قاچاق كالا برداشته خواهد شد. همچنين اين اقدام نشان مي‌دهد كه هوشمندسازي اطلاعات كالاهاي وارداتي و كدگذاري كالاها از لحظه ورود تا عرضه بهترين روش در امر مبارزه با قاچاق كالا به‌شمار مي‌رود و اميد است با كمك بانك اطلاعات گمرك ايران و حمايت مسوولان و رسانه‌ها گام‌هاي مهم ديگري در امر مبارزه با قاچاق كالا برداشته شود.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *