کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلونا

MWC 2023 کنگره جهانی موبایل بارسلونا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی موبایل MWC که به عنوان کنگره جهانی موبایل نیز شناخته می شود، یکی از مورد انتظارترین رویدادها در صنعت فناوری موبایل است. این رویداد سالانه رهبران، مخترعان و کارشناسان را از گوشه‌های جهان گرد هم می‌آورد تا آخرین پیشرفت‌های فناوری تلفن همراه را به نمایش بگذارند و شرایط کنونی فناوری را به بحث بگذارند و پیش بینی از فردای فناوری موبایل ترسیم کنند.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا با سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی از برخی از تاثیرگذارترین افراد این صنعت، بستری برای شبکه سازی و یادگیری را وعده می‌دهد. شرکت‌کنندگان این رویداد انتظار دارند در مورد آخرین جریان‌های نسل 5 و 6 موبایل، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور و همچنین نحوه شکل دادن به آینده فناوری تلفن همراه بشنوند. این رویداد امسال در 27 فوریه (دوشنبه 8 اسفند) تا 2 مارس (پنجشنبه 11 اسفند) در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های برتر سال است.

چه شرکت‌هایی در کنگره جهانی موبایل 2023 حضور دارند؟

کنگره جهانی موبایل 2023 با حضور بیش از 2200 شرکت و برندی که مستعد ایجاد انقلاب در بازار گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های تلفن همراه هستند، برگزار می‌شود. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، آی‌بی‌ام، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، هواوی و… در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. فهرست غرفه‌داران شامل اپراتورهای جهانی تلفن همراه، سازندگان دستگاه، ارائه‌دهندگان فناوری، فروشندگان و صاحبان محتوا است.

این رویداد شامل سخنرانان، مناظره‌ها، ویترین‌ها و دیگر گردهمایی‌های متمرکز بر کسب‌وکار خواهد بود، اما بعید است که سامسونگ یا سایر نام‌های بزرگ دستگاه‌های پرچمدار را معرفی کنند؛ زیرا اکنون تمایل دارند محصولات سطح بالایی را به طور جداگانه عرضه کنند. علاوه بر شرکت‌های ذکر شده به همراه کمپانی‌های آنر، کوالکام و شیائومی، هنوز مشخص نیست چه شرکت‌های دیگری در MWC 2023 به‌عنوان بخشی از سرگرمی‌های این نمایشگاه‌های بزرگ فناوری معرفی خواهند شد.

کمپانی‌های حاضر در کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلونا

1. Realme

علی‌رغم عرضه GT Neo 5 در چین طی روزهای گذشته، می‌توان انتظار داشت که این محصول در MWC 2023 به نمایش گذاشته شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی شارژ سریع 240 واتی آن است که گوشی را در کمتر از 10 دقیقه شارژ می‌کند. لپتاپ ریلمی بوک پرایم و هدفون بادز ایر 3 با حذف نویز فعال معرفی شد.

2. شیائومی

شیائومی قصد دارد محصولات Xiaomi 13 خود را پس از عرضه در چین در اوایل سال جاری، در نمایشگاه MWC 2023 به‌صورت جهانی عرضه کند. در اقدامی غیرمتعارف، لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که مراسم معرفی این سری در 26 فوریه 2023 برگزار خواهد شد. شیائومی سری 13، 13 لایت و 13 پرو را در این نمایشگاه معرفی کرد. سری جدید پوکو X4 پرو 5G و همچنین پوکو M4 پرو 4G با دوربین 64 مگاپیکسلی هم معرفی شدند.

3. سامسونگ

کمتر از یک ماه پیش، سامسونگ در رویداد Unpacked از سری گلکسی S23 رونمایی کرد. بااین‌وجود، سامسونگ همچنان در MWC 2023 حضور خواهد داشت، اما دقیقاً مشخص نیست که از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد. سال گذشته سامسونگ تبلت‌های سری گلکسی بوک 2 را در نمایشگاه MWC 2022 معرفی کرد و به همین دلیل انتظار می‌رود که سری سوم این تبلت‌ها در نمایشگاه MWC 2023 امسال رونمایی شود. اما سامسونگ اخیراً سری سوم این تبلت‌ها را با نام گلکسی بوک 3 در نمایشگاه Unpacked امسال معرفی کرد و حالا رسما پایان کار گلکسی نوت را اعلام کرده است.

4. وان پلاس

وان پلاس قبلاً گوشی OnePlus 11 را به همراه سایر گوشی‌ها معرفی کرده است. اما این شرکت قول یک کانسپت جدید OnePlus داده است که در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت. در اخبار دیگر، صحبت از تلفن‌های تاشو V-Fold و V-Flip وجود دارد که قرار است در اواخر سال 2023 عرضه شوند و ممکن است در این رویداد رونمایی شوند.

5. آنر

Honor برنامه‌های بزرگی برای MWC 2023 دارد و تأیید کرده که گوشی‌های سری Honor Magic 5 و همچنین گوشی‌های سری Honor Magic Vs را به‌صورت جهانی عرضه خواهد کرد. گوشی اخیر در اواخر سال 2022 در چین عرضه شدند، اما ما انتظار داریم Magic 5 و Magic 5 Pro با وعده چیزی خاص، عرضه شوند.

6. هواوی

هواوی برنامه‌های بزرگی برای MWC 2023 دارد و یک غرفه بزرگ در این نمایشگاه دارد. اما هنوز محصولی را که ممکن است رونمایی کند مشخص نیست. شاید بتوانیم Huawei Mate X3 گوشی تاشو نسل بعدی آن، که گویا عملکردهای ارتباطی ماهواره‌ای را گسترش می‌دهد در این نمایشگاه ببینیم. همچنین شایعاتی در مورد عرضه Huawei P60 و Huawei Mate 60 وجود دارد.

7. موتورولا

هنوز درباره اینکه موتورولا با چه محصولی در این رویداد حضور پیدا می‌کند، چیزی نمی‌دانیم. حتی نام این برند در لیست غرفه‌داران MWC 2023 دیده نمی‌شود. اما باتوجه‌به وجود نام لنوو (مالک بخش موبایل موتورولا) در این لیست، می‌توان حضور موتورولا را پیش‌بینی کرد. می‌دانیم سری گوشی‌های Motorola Edge 40 در آستانه رونمایی قرار دارد، لذا بعید نیست این گوشی‌ها را در کنگره جهانی موبایل امسال ببینید. موتورلا هم از یک گوشی مفهومی با نمایشگر رول شونده (قابل تغییر اندازه) رونمایی کرد.

8. نوبیا

ZTE شرکت مادر نوبیا اعلام کرده که اولین عینک هوشمند AR آن با نام nubia Neovision Glass در نمایشگاه MWC 2023 عرضه می‌شود.

9. تکنو

تکنو با انتشار پوستری در وب‌سایت خود اعلام کرد که با رونمایی از PHANTOM V Fold در کنگره جهانی موبایل امسال حضور خواهد داشت. این گوشی هوشمند تاشو از این نظر منحصربه‌فرد است که ظاهراً می‌توان آن را کاملاً صاف تا کرد. قابلیتی که حتی گوشی‌های تاشو سامسونگ هم ندارند.

10. مدیاتک

مدیاتک حضور خود را در MWC 2023 تأیید کرده است، اما مشخص نیست کدام یک از محصولات خود را در این رویداد ارائه خواهد کرد. باتوجه‌به اینکه چیپست پرچمدار Dimensity 9200 به‌تازگی رونمایی شده است، بعید است که این شرکت تراشه پرچم‌دار دیگری برای ارائه در این رویداد داشته باشد.

11. اوپو

اوپو سری گوشی‌های Find X5 را درکنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی کرد و ما انتظار داریم در رویداد سال 2023 گوشی Find X6 معرفی شود؛ اما تاکنون خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است. ما شاهد عرضه Oppo Find N2 Flip بودیم. همچنین شایعاتی درباره رونمایی از Oppo Pad 2 وجود دارد. در کنار اینها اوپو فناوری SuperVOOC با شارژ 150 واتی را معرفی کرد.

12. نوکیا

نوکیا همیشه حضور پررنگی در کنگره جهانی موبایل داشته است و انتظار می‌رود این حضور قدرتمند در MWC 2023 تکرار شود. اولین اتفاق تغییر لوگوی نوکیا پس از 45 سال بود. وب‌سایت رسمی نوکیا حضور این شرکت در MWC 2023 را تأیید و درباره موضوعات جالبی از جمله جابه‌جایی مرزها صحبت کرده است: خلاقیت از طریق رویکردهای نرم‌افزاری و شبکه‌ای، سرعت‌بخشیدن به فرایند دیجیتالی کردن صنایع با استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی و یافتن راه‌حل‌ها و مدل‌های تجاری جدید از طریق همکاری با سایر شرکا. محصولات C22 و C23 با شارژدهی سه روزه و محصول G22 با تمرکز روی تعمیرپذیری در این نمایشگاه معرفی شدند.

پیشنهاد خواندنی: حضور سپاهان همراه در اولین کنگره موبایل ایران

ظرفیت کنگره جهانی موبایل 2023 چقدر است؟

انتظار می‌رود نمایشگاه همایش جهانی موبایل 2023 حدود 100 هزار بازدیدکننده و بیش از 2200 شرکت و برند داشته باشد. این بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد موبایل در جهان است. با بیش از 2400 غرفه‌دار که بیش از 50 درصد صنعت را نمایندگی می‌کنند.

هزینه نمایشگاه در کنگره جهانی موبایل 2023 چقدر است؟

هزینه نمایشگاه در کنگره جهانی موبایل 2023 در وب‌سایت مشخص نشده است. غرفه‌داران علاقه‌مند باید خود برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و سایر جزئیات ثبت‌نام کنند.

چگونه برای کنگره جهانی موبایل 2023 تخفیف بگیریم؟

راه‌های بسیاری جهت دریافت تخفیف برای کنگره جهانی موبایل 2023 وجود دارد برای مثال:

  1. Skyteam.com تخفیف‌های انحصاری تا %15 در سفر ارائه می‌دهد.
  2. HotDeals.com کدهای کوپنی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای دریافت %25 تخفیف در هزینه ثبت‌نام استفاده کرد.
  3. ImmedSavings.com کوپن‌ها و کدهای تبلیغاتی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای صرفه‌جویی %55 در گذرنامه‌های مجازی و سایر معاملات استفاده کرد.

نوآورانه‌ترین محصول در کنگره جهانی موبایل 2023 چیست؟

هنوز اطلاعاتی در مورد نوآورانه‌ترین محصول در کنگره جهانی موبایل 2023 در دسترس نیست. بااین‌حال، انتظار می‌رود چندین شرکت محصولات جدیدی را در این رویداد عرضه کنند.

  • تکنو اعلام کرده است که جدیدترین مدل پرچمدار خود را تحت سری فانتوم عرضه خواهد کرد.
  • هواوی اعلام کرده است که برنامه‌های بزرگی برای MWC 2023 دارد و به دنبال یک غرفه بزرگ در این نمایشگاه است.
  • وان پلاس در حال نمایش یک دستگاه مفهومی جدید بر اساس OnePlus 11 است.
  • Honor تأیید کرده است که ما شاهد عرضه پرچمدار Magic 5 Pro به‌اضافه عرضه موبایل هوشمند جهانی با مدل تاشو Magic Vs هستیم.

رویکردهای اصلی محصولات جدید در بارسلونا

به طور مختصر اگر بخواهیم این نمایشگاه را در یک کلمه خلاصه کنیم: تلکام. آنچه در این نمایشگاه معرفی می‌شود موبایل، گجت و خدمات است. البته 5 موضوع اصلی از طرف برگزار کنندگان برای معرفی خدمات و محصول ارائه شده است که بدون دخل و تصرف در متن آنها، در ادامه می‌خوانیم.

شتاب 5G

نسل پنجم ارزش بالقوه را برای همه بازیگران اکوسیستم باز می‌کند. با میلیون‌ها دستگاه 5G و داده‌های جدید که در حال جمع‌آوری هستند، نحوه اتصال جهان را مجددا تعریف خواهیم کرد. از طریق توسعه بیشتر نرم‌افزارها، نوآوری‌های دیجیتال و پیشرفته 5G، پلت‌فرم‌های بر بستر تلفن همراه، هوشمندتر می‌شوند و موارد استفاده و مدل‌های تجاری جدیدی ایجاد می‌کنند که چهره کلی صنعت و شرکت‌ها را متحول می‌کند. مسیر تکاملی ما تسریع فناوری به سمت 6G، محاسبات کوانتومی و شبکه‌های کارآمدتر است و این مسیری است با فرصت‌های رشد غیر قابل تصور.

واقعیت افزوده

فناوری همه‌جانبه و 5G اساساً شیوه زندگی، کار و استفاده از اطلاعات و رسانه‌ها را تغییر می‌دهند. از آنجایی که با فناوری‌های پیشرفته، نقاط ارتباط جدیدی را در سفر مشتری ایجاد شده، مدل‌های کسب‌وکار شروع به انطباق می‌کنند. هیچ چیز مانند یک تجربه‌ی کامل توجه را به خود جلب نمی‌کند. با ادامه اکتشاف واقعیت افزوده و متاورس، 5G کلیدِ جدیدترین نوآوری ها در دنیای فیزیکی، دیجیتال و مجازی خواهد بود. تجربه مشتری در پنج سال آینده کاملاً متحول خواهد شد و اکنون زمان آن است شروع به کاوش کنیم که چگونه می‌توانیم این چشم‌انداز مجازی را باز و افراد را به هم نزدیک‌تر کنیم.

OpenNet

گشودگی در شبکه‌های تلفن همراه، ارزش قابل توجهی به همراه دارد و نویدبخش آینده نگری و چابک‌تر کردن شبکه‌ها است. در حالی که شبکه های دسترسی باز ِرادیویی تغییر قابل توجهی در عملکرد داشته‌اند، این تغییر بازار باید با دقت مدیریت و مقررات‌گذاری شود تا به این وعده‌ها وفادار باشد و در عین حال، سطح امنیت و عملکرد حفظ شود. استفاده از قابلیت‌های 5G، IoT، Edge و Cloud با قابلیت‌های API باز به اپراتورهای تلفن همراه کمک می‌کند تا ارزش‌های متمایزی ایجاد کنند که خدمات دیجیتالی نسل بعدی را ارائه می‌کند. تکامل طولانی مدت شبکه آغاز شده است.

فین تک

با ظهور NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض)، ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین، نمی توان انکار کرد که فین تک معنایی کاملاً جدید پیدا کرده و صنعت مالی را متحول می کند. در حالی که فناوری در خدمات مالی برای مدت طولانی وجود داشته است، همه‌گیری بانکداری تلفن همراه و پذیرش آن در نسل‌ها را تسریع کرد. در نتیجه رفتار انسان تغییر کرده و رشد ارزهای دیجیتال و تجارت NFT، فرصت‌ها و خطرات جدیدی را به وجود آورده است. اما با توجه به سرعتی که امروزه فناوری با آن در حال تکامل است، بانکداری موبایل و ارزهای دیجیتال فقط به کارایی بیشتر پرداخت ها نیستند. آنها راه جدیدی برای انجام معاملات در اقتصاد دیجیتال جهانی ارائه می دهند.

دیجیتال شدن همه‌چیز

گسترش فناوری‌های دیجیتال نشان دهنده فرصتی عظیم برای ایجاد ارزش برای هر صنعت است. از سرگرمی، تولید و پویایی هوشمند، دنیای صنعتی و سازمانی با چالش‌هایی روبه‌رو است که به سرعت در حال حرکت است. منابع ما محدود است و همه ما باید با کمترین مصارف، بیشترین کار را انجام دهیم. دیجیتالی شدن، اینترنت اشیاء و ترکیب دنیای واقعی و دیجیتال، تغییر دهنده بازی برای رویارویی با این چالش ها هستند، زیرا ما به تکامل خود به صنعت 4.0 و فراتر از آن ادامه می دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *