5 نوع نمایشگر تقلبی آیفون که باید بشناسید

نمایشگر تقلبی آیفن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بازار قطعات موبایل پر است از قطعات تقلبی. ولی از کجا بفهمیم کدام قطعات اصلی هستند و کدام تقلبی؟ در این مطلب به طور خاص به سراغ نمایشگر تقلبی آیفون و اپل رفته‌ایم و اگر بتوانیم درک درستی از نمایشگرهای کپی پیدا کنیم، می‌توانیم با خیال راحت‌تر سراغ واردات قطعات موبایل برویم. تقاضا برای نمایشگر تقلبی آیفون عمدتاً به دلیل ارزان‌تر بودن و دردسترس‌تر بودن آن است. تولیدکنندگان قطعات تقلبی، با استفاده از مواد ارزان‌تر و فرایندهای ساده‌تر، می‌توانند صفحات نمایش آیفون را با هزینه کمتر ساخته و به بازارهایی که به دنبال خرید قطعات ارزان‌تر هستند، به نام LCD کپی عرضه کنند. در کشورهایی که قوانین پایداری محیط‌زیست ندارند و شرایط کاری کارگران بسیار ضعیف است، تولیدکنندگان قطعات تقلبی ممکن است با هزینه کمتر و با رعایت‌نکردن استانداردهای مربوط به کیفیت و ایمنی، تولید کنند و به بازارهایی که به دنبال خرید قطعات ارزان‌تر هستند، عرضه کنند؛ بنابراین، استفاده از LCD تقلبی آیفون می‌تواند باعث کاهش هزینه تولید و افزایش سود تولیدکنندگان قطعات تقلبی شود، اما برای مصرف‌کنندگان ممکن است به دلیل کیفیت پایین و خطر ایمنی منفی باشد.

پنج LCD تقلبی آیفون که باید بشناسید

پنج LCD تقلبی آیفون که باید بشناسید
  1. تقلبی با نام Retina HD: این نمایشگر برای آیفون‌های ۴.۷ اینچی تولید شده است و اغلب با ظاهری شبیه به نمایشگر اصلی آیفون فروخته می‌شود. اما این نمایشگر دارای کیفیت تصویر پایینی است و عمر آن کمتر از نمایشگر اصلی آیفون است.
  2. LCD تقلبی با نام Super Retina: این نمایشگر برای آیفون‌های X و XS تولید شده است و با ظاهری شبیه به نمایشگر اصلی آیفون عرضه می‌شود. اما کیفیت تصویر آن پایین‌تر است و ممکن است در برخی موارد باعث خراشیدگی آسان‌تر شود.
  3. LCD تقلبی با نام OLED: این نمایشگر برای آیفون‌های X و XS تهیه شده و باکیفیت تصویری نسبتاً بالا و ظاهری شبیه به نمایشگر اصلی آیفون فروخته می‌شود. اما این نمایشگر دارای مشکلاتی همچون رنگ‌های نامتعادل و خطوط عمودی است.
  4. LCD تقلبی با نام LCD: این نمایشگر برای آیفون‌های ۴.۷ اینچی تولید شده است و باکیفیت تصویر پایین‌تری نسبت به نمایشگر اصلی آیفون عرضه می‌شود. این نمایشگر همچنین دارای خطوط عمودی و رنگ‌های نامتعادل است.
  5. LCD تقلبی با نام LED: این نمایشگر برای آیفون‌های ۴.۷ اینچی تولید شده است و باکیفیت تصویر پایین‌تری نسبت به نمایشگر اصلی آیفون فروخته می‌شود. این نمایشگر دارای رنگ‌های نامتعادل و ناحیه‌های تاریک و روشن است.

صفحه‌نمایش آیفون سازنده شخص ثالث یعنی چه؟

صفحه‌نمایش آیفون سازنده شخص ثالث، به صفحه نمایشی اطلاق می‌شود که توسط یک تولیدکننده غیراصلی و در محیطی غیرقانونی و تحت نظارت نبوده تولید شده است. به‌عبارت‌دیگر، این نوع صفحات نمایش، توسط شرکت اپل تولید نشده است و توسط یک تولیدکننده غیرمجاز با مواد و فرایندهای ساخت ارزان‌تر، تولید شده است. استفاده از صفحه‌نمایش آیفون سازنده شخص ثالث، معمولاً باکیفیت پایین‌تری ساخته شده است و ممکن است باعث کاهش کیفیت تصویر، مشکلات در عملکرد لمسی، افزایش مصرف باتری و حتی خرابی دستگاه شود. همچنین، استفاده از این نوع صفحات نمایش باعث ازبین‌رفتن گارانتی و پشتیبانی شرکت سازنده گوشی می‌شود.

به‌علاوه، استفاده از صفحه‌نمایش آیفون سازنده شخص ثالث، ممکن است با مشکلات قانونی نیز همراه باشد، زیرا تولید این نوع صفحات نمایش بدون مجوز رسمی از شرکت اپل و با نقض حقوق مالکیت فکری آن صورت‌گرفته است. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکلات استفاده از صفحه‌نمایش اصلی و باکیفیت ساخته شده توسط شرکت سازنده است. در صورت نیاز به تعویض صفحه‌نمایش، بهتر است این کار را توسط تعمیرکاران مجاز و با استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت انجام دهید.

مزایا

هزینه کمتر؛ دسترسی آسان؛ تنوع قیمتی بیشتر.

معایب

کیفیت پایین؛ عدم پشتیبانی؛ خطر ایمنی؛ قانونی نبودن.

کابل فلکسی نمایشگر آیفون چیست؟

کابل فلکسی نمایشگر آیفون چیست؟

کابل فلکسی نمایشگر آیفون (iPhone Display Flex Cable)، کابلی است که ارتباط را بین صفحه‌نمایش و مادربورد آیفون برقرار می‌کند. این کابل، شامل چندین رشته سیم باریک است که به طور مستقیم به صفحه‌نمایش و مادربورد متصل می‌شود و مسئولیت انتقال دیتا و انرژی بین این دو قسمت را دارد. کابل فلکسی نمایشگر آیفون به دلیل کارکرد مهمی که در عملکرد صفحه‌نمایش دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت داشتن هر گونه مشکل در این کابل، ممکن است عملکرد صفحه‌نمایش تحت‌تأثیر قرار گیرد و مشکلاتی مانند عدم کارکرد لمسی، تصاویر نامشخص یا خاموش‌شدن صفحه‌نمایش به وجود آید. اگر نیاز به تعویض کابل فلکسی نمایشگر آیفون باشد، بهتر است این کار را توسط تعمیرکاران مجاز و با استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت انجام دهید. استفاده از کابل فلکسی نمایشگر تقلبی یا نامناسب می‌تواند باعث بروز مشکلات در عملکرد آیفون شود و ممکن است به طور ناگهانی باعث خرابی دائمی دستگاه شود.

منظور از صفحه‌نمایش پولیش شده آیفون چیست؟

صفحه‌نمایش پولیش شده آیفون (iPhone Polished Screen)، به صفحه نمایشی اشاره دارد که پس ازبین‌بردن خطوط و خش‌ها و صاف‌کردن سطح آن، با استفاده از فناوری پولیش شده است. این فرایند، به طور معمول با استفاده از مواد شیمیایی و دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود. در نهایت، به دلیل صافی و طراوت بیشتر، تصاویر روشن‌تر و باکیفیت به نظر می‌رسند. صفحه‌نمایش پولیش شده آیفون، علاوه بر زیبایی بیشتر، ممکن است به دلیل کاهش خطر خش و خطوط روی صفحه، باعث افزایش عمر مفید دستگاه شود. همچنین، این نوع صفحه‌نمایش به دلیل صافی بیشتر، می‌تواند لذت‌بخش‌تر برای استفاده از صفحه‌نمایش باشد. اگرچه، صفحه‌نمایش پولیش شده آیفون، به نظر زیباتر و جذاب‌تر است، اما باید توجه داشت که این فرایند ممکن است باعث کاهش مقاومت صفحه‌نمایش در برابر ضربه و خط‌وخش شود. همچنین، بهتر است از تعمیرکاران مجاز و باتجربه، جهت انجام فرایند پولیش صفحه‌نمایش استفاده کنید تا خطر آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش به حداقل ممکن برسد.

مزایا

زیبایی؛ روشنایی؛ کاهش خط‌وخش.

معایب

کاهش مقاومت؛ خطر آسیب‌دیدگی؛ قیمت بالاتر.

تعویض شیشه روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون

تعویض شیشه روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون

تعویض شیشه روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون، یکی از عملیات تعمیری رایج محصولات اپل است. بااین‌حال، باید توجه داشت که در طی این فرایند، شیشه صفحه‌نمایش و صفحه‌نمایش LCD/OLEM به‌صورت جداگانه عمل می‌کنند و باید بادقت و تجربه انجام شود. برای تعویض شیشه روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون، ابتدا باید شیشه صفحه‌نمایش قبلی را با کمک دستگاه‌های خاصی که برای این منظور ساخته شده‌اند، جدا کرد. سپس، شیشه جدید را با استفاده از چسب و فیکساسیون مناسب روی محل مربوط به شیشه قبلی قرارداد در نهایت، باید صفحه‌نمایش LCD/OLEM را آزمایش کرد تا از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. درصورتی‌که تصمیم به تعویض شیشه روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون دارید، بهتر است به تعمیرکاران مجرب و باتجربه مراجعه کنید. این کار به دلیل پیچیدگی فرایند و نیاز به ابزارهای خاص، بهتر است توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و با استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت انجام شود. همچنین، باید توجه داشت که تعویض گلس روی صفحه‌نمایش LCD/OLEM آیفون، معمولاً هزینه بالایی دارد و در برخی موارد، بهتر است به‌جای تعویض گلس، صفحه‌نمایش LCD/OLEM به‌صورت کامل تعویض شود.

مزایا

کاهش هزینه؛ تعمیر سریع‌تر دستگاه؛ بهبود ظاهر؛ حفاظت از صفحه‌نمایش.

معایب

خطرات در فرایند تعمیر؛ کیفیت صفحه‌نمایش؛ ریسک ازدست‌رفتن گارانتی؛ قیمت بالا.

نمایشگر OEM آیفون چیست؟

OEM  مخفف عبارت Original Equipment Manufacturer است که به نمایشگر اصلی و اورجینال محصولات آیفون اشاره دارد و به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که قطعات اصلی و اورجینال برای ساخت محصولات دیگر تولید می‌کنند؛ بنابراین، نمایشگر OEM  آیفون به معنی نمایشگری باکیفیت اصلی و دقیقاً مشابه با نمایشگری است که در دستگاه آیفون نصب شده است. با استفاده از نمایشگر OEM آیفون، کیفیت تصویر و رنگ‌ها بهتر حفظ می‌شود و تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم می‌شود. در عوض، استفاده از نمایشگر‌های جایگزین غیر OEM آیفون، ممکن است با کاهش کیفیت تصویر، رنگ‌ها و نوردهی همراه باشد و مشکلاتی در کارکرد دستگاه ایجاد کند. همچنین، استفاده از نمایشگر‌های جایگزین غیر OEM آیفون، ممکن است باعث ازدست‌رفتن گارانتی دستگاه شود. به همین دلیل، برای تعمیر دستگاه آیفون، بهتر است از نمایشگر OEM آیفون استفاده شود.

بهترین راه برای واردات نمایشگر آیفون

به‌طورکلی مونتاژ نمایشگر تقلبی بر روی یک آیفون ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود، اما عمدتاً به دلیل کاهش هزینه تولید و افزایش سود تولیدکننده‌های قاچاق محصولات است. باتوجه‌به اینکه نمایشگر آیفون یکی از قطعات اصلی و گران‌قیمت است، تولیدکنندگان قاچاق می‌توانند با استفاده از ال‌سی‌دی‌های تقلبی موبایل هزینه تولید را کاهش دهند و در نتیجه، آیفون‌های تقلبی را با قیمت پایین‌تر به فروش برسانند.

در خرید عمده این قطعات پیشنهاد می‌شود اول حتماً یک نمونه کالا (سمپل) را وارد کنید و پس از اطمینان از کیفیت آن با کمک یک شرکت معتبر بازرگانی در ایران دست به واردات عمده بزنید. شرکت بازرگانی سپاهان همراه با داشتن سابقه طولانی در حوزه واردات قطعات موبایل و لوازم جانبی، هم به تأمین‌کنندگان معتبر و هم به ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های حمل دسترسی دارد و می‌تواند شریک شما تاجر محترم برای واردات انواع قطعات موبایل و تلفن همراه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *